Tota tota, mitäköhän tällä tarkoitat? Pankki ei kyllä saa lainan ehtoja muuttaa yksipuoleisesti.
Kyllä mä näen vakuudet ihan hyvänä motivaattorina maksaa velka takaisin.
Kreikan velanmaksu ei ole enää tahdosta tai motivaatiosta kiinni. Se on vain mahdoton tehtävä ellei Kreikasta tule kovempaa talousveturia kuin vaikkapa Saksasta (muutamassa vuodessa)... Joka siihen uskoo, niin lienee syönyt vääränlaisia sieniä vähän liikaa.
Mosse huomasithan tämän...?
Eli sun mielestä Kreikka on tähän asti ollut motivoitunut ja oikeassa tahtotilassa saadakseen aikaan säästöt taloutensa tervehtymiseksi?
Verrattuna esim. Italiaan, joka raapaisi hetkessä yli 50 miljardin säästöt.
86% suomalaista on siis jotenkin typeriä, mukaan lukien Sauli Niinistö, kun penäävät näitä vakuuksia?
Kyllä mulla ainakin lainan korko muuttuu pankin yksipuoleisella päätöksellä.
jaa, mulla ei. Ollaan yhdessä sovittu että se muuttuu 12kk välein ulkopuolisten tekijöiden mukaisesti.
Prime-korossakin olette yhteisesti sopineet, jotta sinä annat pankille vallan.
Niin, eli missä kohdassa pankilla on yksipuoleisesti se valta. Vastaa vain kysymykseen äläkä viljele hymiöitä..
Niin, eli missä kohdassa pankilla on yksipuoleisesti se valta. Vastaa vain kysymykseen äläkä viljele hymiöitä..
Kirjoitin että pankin korko voi muuttua pankin yksipuolisella päätöksellä ja näinhän se on. Tulee vain kirje kotiin, että korkosi muuttuu. Ei se siinä neuvottele.
Kirjoitin että pankin korko voi muuttua pankin yksipuolisella päätöksellä ja näinhän se on. Tulee vain kirje kotiin, että korkosi muuttuu. Ei se siinä neuvottele.
Jaska on täysin oikeassa. Pankki voi päättää ainoastaan Prime-korostaan. sä voit neuvotella pankin kanssa itse mihin korkoon lainasi sidot. Viitekorko ja marginaali määrävät taas koron minkä maksat. Pankki voi tietysti informoida viitekoron muutoksesta esimerkiksi kirjeellä. Yksittäisellä pankilla on hyvin vähän vaikutusta esimerkiksi euriboriin.
Itse asiassa mä olin jossain määrin väärässä. Kun tarkemmin ajattelee, niin ei pankki siinä meidän yhteisen päätöksen seuraamuksista ilmoittele. Kyllä se päätös ainakin meidän tapauksessa melkolailla oma oli.
Mosse, edelleenkään pankki ei yksipuolisesti muuta mitään. NOudattaa vaan sopimusta. Sinun mielestä ilmeisesti työnantaja yksipuolisesti muuttaa työsopimusta kun nostaa sinun palkkaa...
Miksi sen pitäisi neuvotella, kun olette jo sopineet että korko muuttuu tietyn viitekoron mukaan.
--> Ei se pankki mitään yksipuolisesti muuta, kertoo sulle vain teidän sopimuksenne tuloksista.
MJos laina on sidottu primeen, niin pankkihan voi muuttaa sitä ihan yksipuolisella päätöksellä, jonka se perustaa keskinäiseen sopimukseemme.
Entä jos kyseessä on helibor?