Tuo on kyllä valitettavan totta. Tuo etusiiven nostaminen on jo melkein surkuhupaisa sääntö. Sen tarkoitus alunperin oli että se helpottaisi edellä ajavan perässä ajamista, vaikutus oli tietenkin täysin päinvastainen. Kimi kommentoi silloin joskus kun etusiipi nostettiin nykyiseen (?) korkeuteen, että edellä ajavan seuraaminen mutkissa vaikeutui heti.Raik'n roll sanoi:Offtopik:
Ei voi muuta sanoa kuin että f1 on tuhottu lopullisesti. Siis mitä v****n järkeä on rajoittaa moottorien kierrokset, nostaa etusiivet ja kaiken lisäksi ajaa kovilla halpisrekailla jossa ei ole pitoa? Tiedän kyllä että haetaan Säästöä ja säästöä, mutta kuka tulee fykkösiin säästelemään? Ei jumalauta, f1 on kuninkuuslaji jossa pitää olla kylmää käteistä, tehokkaat moottorit ja paljon OHITUKSIA. Nykyisin ohittaminen on käytännössä mahdotonta.:thumbdown
Tällä kaudella ohittaminen on vaikeutunut entisestään tuon kierrosrajoittimen takia kun kuskit eivät voi ottaa väliaikaisesti ylimääräisiä kierroksia käyttöönsä kuten tekivät vielä viime kaudella.
Ja sitten on tietenkin vielä tuo pistejärjestelmä, joka kannustaa ajamaan tasaisesti riskejä vältellen.