Hankintoja!

K.Yrjola

Well-known member
Liittynyt
11.2.2000
Viestit
27899
Sijainti
Thunder Road
kouvotsvoni sanoi:
Itsehän toki ostin Xenu-moduulin.
Aivan TURHA hankinta. Kun Xanu saapunee, niin pop-o-matic on ainoa tehokas keino kurkun karheuteen.
Istahda pöntölle, turauta miehenkiertemät kuohuihin, kumarru pöntön ääreen, vedä henkeen kaameita kaasuja, hengitä höyryä ja juo.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
K.Yrjola sanoi:
Aivan TURHA hankinta. Kun Xanu saapunee, niin pop-o-matic on ainoa tehokas keino kurkun karheuteen.
Istahda pöntölle, turauta miehenkiertemät kuohuihin, kumarru pöntön ääreen, vedä henkeen kaameita kaasuja, hengitä höyryä ja juo.
Tuolta nämä juttusi "tasokkuudet" ovat, öhläkkä!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
OoPee sanoi:
Liittyen tohon TomTomiin faxasin just äsken seittemän sivua A4-saastetta Hollantiin TomTomille, että deaktivoivat sen multa varastetun TomTomin. Tai siis ei kai ne sitä laitetta sentään toimintakyvyttömäksi pysty tekemään vaikka sen nykyinen "omistaja" erehtyiskin laitteen kanssa nettiin (tai mistä mä tiedän vaikka tuon tekisivätkin, teknisesti taatusti mahdollista, paitti jos kundi on kerinny ottamaan varmuuskopiot TomTomin levyltä, jolloin voi ainakin palauttaa vanhan vielä toimineen systeemin), mutta ainakin pystyvät estämään, että pystyy päivittämään laitetta.

Kiusa se on pienikin kiusa :frank:
Ei menny oikein putkeen tuo :rolleyes:

Sain vähän tuon jälkeen vastauksen, että normaalisti faxin käsittely kestää noin 72 tuntia. Noh, odottelin eiliseen saakka ja pistin noottia perään, että mitäs nyt, kun 72 tuntia on jo ylitetty aikalailla reippaasti eikä oo minkäänlaista reaktiota kuulunut. Tuli vastaus, jossa mua pyydetitin ottamaan hupelimella yhteyttä hotlineen, josta mulle annettaisiin sitten toinen fax-numero, johon nuo tiedot voisin lähettää. Sivulauseessa sitten totes, että niin voinhan mä tietysti skannata ne paperit ja pistää tulemaan liitetiedostona.... :doubtful:

Vittuperkele. Pistin puoläkäistä vastausta takaisin todeten, että mulle ei oo ihan täysin selvää, miksi ihmeessä mun pitäis erikseen soittaa jonnekin saadakseni fax-numero, eikö sen numeron olis voinnu antaa samantien kirjallisessa muodossa, kun kerran on jo keissi avoinna ja keskustelu päällä :nope: Totesin myös, että faxin voivat jokatapauksessa unohtaa, koska jos olisin alunperin tiennyt, että hyväksyvät liitetiedostonkin, niin totta mooses olisin lähettäny ne mieluummin liitteenä. Eivät vaan hiiskuneet tuosta mahdollisuudesta sanaakaan vaan tarjosivat alunperin vain sitä hollantilaista fax-numeroa :thumbdown

Se fax muuten meni perille, ainakin tuli fax-laitteesta kuittaus, että lähetys onnistunut ja tulosti vielä raportin paperillekin. Tiedä sitten mihin ne flaamit sen faxin onnistuivat kadottamaan.

Voi toki olla yksittäistapaus, mutta kieltämättä helpohkosti sais sen käsityksen, että support ei olis TomTomin vahvimpiä puolia :eek:

Mitä itte laitteeseen tulee, niin on muuten ihan perkeleen paljon herkempi vastaanottamaan GPS-signaalia kuin vanha seiskahunttinen. Istuin olkkarissa (rakennuksen pohjakerroksessa kaikenlisäksi) useamman metrin päässä ikkunasta, sälekaihtimet vain hieman raollaan ja siinä laitetta räpeltäessäni huomasin, että se perkele sai GPS-signaalin ja vielä melkein täydellä teholla :eek!: :eek!: :eek!: Ei olis ollu toivoakaan moisesta vanhan laitteen kanssa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
OoPee sanoi:
Mitä itte laitteeseen tulee, niin on muuten ihan perkeleen paljon herkempi vastaanottamaan GPS-signaalia kuin vanha seiskahunttinen. Istuin olkkarissa (rakennuksen pohjakerroksessa kaikenlisäksi) useamman metrin päässä ikkunasta, sälekaihtimet vain hieman raollaan ja siinä laitetta räpeltäessäni huomasin, että se perkele sai GPS-signaalin ja vielä melkein täydellä teholla :eek!: :eek!: :eek!: Ei olis ollu toivoakaan moisesta vanhan laitteen kanssa.
Eli jouduit ajelemaan auton ikkunat auki, jotta sai signaalia?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
OoPee sanoi:
Istuin olkkarissa (rakennuksen pohjakerroksessa kaikenlisäksi) useamman metrin päässä ikkunasta, sälekaihtimet vain hieman raollaan ja siinä laitetta räpeltäessäni huomasin, että se perkele sai GPS-signaalin ja vielä melkein täydellä teholla :eek!: :eek!: :eek!: Ei olis ollu toivoakaan moisesta vanhan laitteen kanssa.
Ehkä on tosiaan parempi räpeltää (Finlandin?) Tompan kanssa kaihtimet suljettuina :frank:
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
OoPee sanoi:
Istuin olkkarissa (rakennuksen pohjakerroksessa kaikenlisäksi) useamman metrin päässä ikkunasta, sälekaihtimet vain hieman raollaan ja siinä 'laitetta' räpeltäessäni huomasin, että se perkele sai 'signaalin' ja vielä melkein täydellä teholla :eek!: :eek!: :eek!: Ei olis ollu toivoakaan moisesta vanhan 'laitteen' kanssa.
:D
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Ei jumalauta, menee hermot noiden TomTomin supportpeelojen kanssa :doubtful:

Eilen illalla tuli vastaus, tällä kertaa uudelta supporthenkilöltä (ehkä se entinen loukkaantui, kun rohkenin rivien välistä hieman arvostella). Ja taas sama litania: "Lähettäkää oheiset tiedot faxilla tai liitteenä.... :mad_old: Ja mukana tottakai se sama vanha fax-numero.

MUKKU MÄ JO LÄHETIN NE JA VIELÄ KAHTEEN KERTAAN!!! :jaska: :jaska:

Ja vitutusta lisäs vielä se, että mulle on nyt jo kahteen kertaan juurtajaksaen selitetty, ettei varastetun laitetteen paikantaminen ole mahdollista, koska laite ei lähetä minkäänlaista signaalia vaan ainoastaan vastaanottaa sellaisen. HIENOA! Paitti, että mä kirjoitin heti ensimmäisessä avunhuudossani heille, että "minulle on luonnollisesti selvää, ettei laitteen paikantaminen ole mahdollista... "

Ja lisää vitutusta lisäs, että tällä kertaa tää uus supportheebo keksi lisätä siihen tarvittavien tietojen listaan myös mun kotiosoitteen sekä varastetun laitteen sarjanumeron (laitekoodinhan jo heille kerroin, laitekoodi on aivan yhtälailla laitekohtainen kuin sarjanumerokin, mulla ei ole aavistustakaan miksi noita numeroita on ylipäätään kaksi per laite), kumpaistakaan ei se aikaisempi henkilö multa pyytänyt. Kertoi vielä, että sen sarjanumeron löydän sen varastetun laitteen pakkauksen kyljestä. No olipa tuuria, että mulla oli tallessa yli kaksi vuotta vanhan laitteen pahvilaatikko, muualta sitä sarjanumeroa ei olisi ollut mahdollista saada selville, paitti ehkä soittamalla sille varkaalle :rolleyes:

Noh, ei muuta kuin pakkasin taas kaikki tiedot yhteen pdf-tiedostoon ja latasin sen taas sinne TomTomin sivuille.

Niinjuu... nyt ne kaikenlisäks kirjoitti, että kun olen toimittanut heille varastetun laitteen tiedot, merkkaavat he ne ylös ja MIKÄLI ko. laite joskus saapuu TomTomin huoltoon, ilmoittavat he siitä minulle. Ei sanaakaan siitä, että voisivat esim. estää laitteen päivityksen. Ihan hiinä ja hiinä oli, etten jo sanonu, että älkää jumalauta ilmottako mulle mitään siitä laitteesta vaikka niinkin epätodennäköinen tapahtuma sattuisi, että joku sen varastetun laitteen huoltoon toisikin, koska se laitehan on periaatteessa vakuutusyhtiön omaisuutta eikä suinkaan minun, mutta jätin nyt vielä tässä vaiheessa mainitsematta. Ehkäpä myöhemmässä aiheessa riippuen tilanteen kehittymisestä.

Kyä jännittää, että mitä seuraavaks tapahtuu. Kertovat todennäköisesti, että eivät hyväksy pdf-muotoisia tiedostoja, joten voisinko ystävällisesti faxata.... :mad:
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Ehkä sun nyt sitten kannattais soittaa sille rosmolle.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Mä luulin, että sulla olis. :thumbfh:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
"Kuulevat" kuulosuojaimet. Tuntematon merkki mulle ennestään, tämmöset.
mutta tuntuvat ajavan asiansa ihan yhtä hyvin kuin 3-kertaisella hinnalla myytävät Peltoritkin.

Sain jopa edullisemmin kuin tuolla sivulla oli hinta. Maksoin 45 euroa sis. patterit. Suurimpana erona Peltoriin on audiosisääntulon puute, mutta mun on vaikea kuvitella missä tilanteessa amupmaradalla tarttisin audiosisääntuloa. Jos kävisin esim. hirvimettällä, niin sitten tilanne ois ihan eri. Siellä ois kätevää kun sais radiopuhelimet yhdistettyä suojaimiin.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
kouvotsvoni sanoi:
http://www.topfield.fi/p28010-tf_5100_pvr_hdmi.html
http://www.topfield.fi/p28011-tf_5100_pvr_masterpi.html
Mikä tuon masterpiecen pointti on? Satasen ovh isompi (aika yläkantissa kyllä nuo kummatkin) ja kovo 50gb pienempi.. No värivaihtoehtoja toki on.:alppu:
Onhan siinä aerodynaamisempi keulan muotoilu kuin HDMI:ssä.
Sitten tuossa kalliimmassa näkyy olevan koaksiaalikaapelin liitin - mutta HDMI puuttuu :D

Ihme jos tuota masterpiissiä kukaan ostaa.
 
Ylös