Hankintoja!

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Juu, piilareissa sama vahvuus kummassakin silmässä.

Olis noita piilareita ollu halvempiakin, mutta halusin just tommoset, niiwssä kun on joku systeemi, joka pitää silmät kosteina koko päivän, aikaisemmiss apiilareiss aon aina häirinny se, etät loppupäivästä on semmonen olo kuin olis hiekkaa silmissä, jos nuo sit olis paremmat. En tullu kattoneeksi olisko halvimpien kohdalla päästy ihan Suomen hintoihin.

Piilareita en käytä yleensä kuin silloin, kun ei sankoja oikein voi/viitti käyttää, esim. uidessa. Pääasiassa siis lomaillessa. Viimeksi taisin käyttää piilareita vuosi sitten Suomen reissulla Silja Europen saunassa :rolleyes:
Onhan noissa eroja, mutta mitä kokeilin joskus noita kosteempia ja ihan yhtä lailla hiekkapaperilta tuntuivat pidemmän päälle.. Niin ja muuten sama, paitsi jotten miesten saunan takia niitä pistä:eek:
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Onhan noissa eroja, mutta mitä kokeilin joskus noita kosteempia ja ihan yhtä lailla hiekkapaperilta tuntuivat pidemmän päälle.. Niin ja muuten sama, paitsi jotten miesten saunan takia niitä pistä:eek:
Noita erikoiskosteita en oo vielä koskaan kokeillu, joten saa nähdä. Ei tossa nyt kauheen isosta rahallisesta tappiosta oo kyse vaikkeivat oleellisesti parempia oliskaan.

Vittumaisinta piilareissa uintikäytössä on se, että sukeltaessa tarttee aina pistää silmät kiinni eli siis toisinsanoen tarttee muistaa pistää ne kiinni :thumbfh:
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Tilasin netistä 30 zipaletta kertakäyttöpiilareita. Tähän mennessä ne on tullu yleensä hankittua rajan takaa Tsekeistä, mutta kun ei nyt ennen lomaa oo sinnepäin asiaa, niin kokeilin, josko toi toimis netistä.

Sneidsiläinen firma. Hinnaksi tuli 24 euroa postikuluineen ja maksu laskulla.

Tommosia:
Mä oon käyttänyt näitä jo useamman vuoden, ja ainakin mulla toimii hyvin:


Joskus niitä pitää vähän putsata, mutta muuten ihan jees. Tilailin niitä täältä kunnes huomasin että saksan ebaystä niitä saa halvemmalla.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Akkuporakone olis hankintalistalla seuraavana. Muutaman vuoden ikäisestä sinisestä Boschista körmähti akut.
Tiukan karsinnan jälkeen vaihtoehtoina on Makita, Hitachi ja Panasonic. Vahvimpana ehdokkaana 14,4V 3,0Ah Panasonic, mallimerkinnältään EY7440, lion akuilla hintaan 299€.
Mulla ei Panasonicista tai Hitachista ole juuri käyttökokemuksia, Makitat on näppärän kokoisia ja tehokkaita, mutta noissa muissa on vissiin akkujen kestot täysin toista luokkaa.
Löytyykö muilta kokemuksia?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mä oon käyttänyt näitä jo useamman vuoden, ja ainakin mulla toimii hyvin:


Joskus niitä pitää vähän putsata, mutta muuten ihan jees. Tilailin niitä täältä kunnes huomasin että saksan ebaystä niitä saa halvemmalla.
Joskus aikoinaan tuli käytettyä piilareita joka päivä, mutta nykyään en enää jaksa enkä viitti eli kertakäyttöpiilareilla vaan.

Muistakko sattumoisin miltä myyjältä sä noita eBaysta ostelet?
 

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Liittynyt
20.8.2000
Viestit
6979
Sijainti
Denver
Joskus aikoinaan tuli käytettyä piilareita joka päivä, mutta nykyään en enää jaksa enkä viitti eli kertakäyttöpiilareilla vaan.

Muistakko sattumoisin miltä myyjältä sä noita eBaysta ostelet?
Semmosia mäkin käytin aikoinaan mutta kyllästyin siihen että reissussa piti olla sekä lasit että klinssit mekkessä. Näillä kyllä pärjäilen sen kuukauden yhtä soittoa, mitä nyt niitä välillä joudun vähän putsailemaan.
En pääse eBayhin täältä duunista, mutta tarkistan kun pääsen himbeen.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Semmosia mäkin käytin aikoinaan mutta kyllästyin siihen että reissussa piti olla sekä lasit että klinssit mekkessä. Näillä kyllä pärjäilen sen kuukauden yhtä soittoa, mitä nyt niitä välillä joudun vähän putsailemaan.
En pääse eBayhin täältä duunista, mutta tarkistan kun pääsen himbeen.
Juu ei hätää, aattelin vaan, että jospa tuolta sais noita kertakäyttöpiilareitakin :)
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Akkuporakone olis hankintalistalla seuraavana. Muutaman vuoden ikäisestä sinisestä Boschista körmähti akut.
Tiukan karsinnan jälkeen vaihtoehtoina on Makita, Hitachi ja Panasonic. Vahvimpana ehdokkaana 14,4V 3,0Ah Panasonic, mallimerkinnältään EY7440, lion akuilla hintaan 299€.
Mulla ei Panasonicista tai Hitachista ole juuri käyttökokemuksia, Makitat on näppärän kokoisia ja tehokkaita, mutta noissa muissa on vissiin akkujen kestot täysin toista luokkaa.
Löytyykö muilta kokemuksia?
Minulla on Dewalt ja on pirun hyvä. Makitastakin käyttökokemusta, eikä huonoa ollenkaan. Todetaan vielä, että samanlaisen käsityksen olen saanut Hitachista ja varsinkin Panasonicista kuin sinäkin.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Minulla on Dewalt ja on pirun hyvä. Makitastakin käyttökokemusta, eikä huonoa ollenkaan. Todetaan vielä, että samanlaisen käsityksen olen saanut Hitachista ja varsinkin Panasonicista kuin sinäkin.
Serkkupoika, entinen rautakauppamyyjä, suositteli Makitaa, kun vaihtoehtoina oli Dewalt ja Makita.
Lion-akku houkuttelee kyllä sen verran, että Panasonic on tässä vaiheessa vahvoilla.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Minulla on Dewalt ja on pirun hyvä. Makitastakin käyttökokemusta, eikä huonoa ollenkaan. Todetaan vielä, että samanlaisen käsityksen olen saanut Hitachista ja varsinkin Panasonicista kuin sinäkin.
Ite laitoin keväällä Dewaltin kääntöpöytäsahan ja aivan upea laite. Hiljainen, tarkka, tukeva, helppokäyttöinen ja vielä kerran tarkka kuin mikä. Ei niin hienoja jiirejä, joita ei sillä saisi (kovaterä) tehtyä. Saa sen pillunkarvan verran otettua jos niikseen tulee. Tyyris oli, kovaterän kans 800 euroa, mutta hintansa väärti.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Löytyykö muilta kokemuksia?
Töihin tulee noita ostettua muutama kymmenen vuodessa niin Panasonicit on ollee ihan yhtä hyviä kun DeWaltitkin. Tosiaan muuta kun li-on:n akkusta konetta ei enää kannata ostaa. Ja koneet ovat täällä kovassa käytössä joskus liiankin kovassa. Tosin nää uudet muovirunkoset DeWaltit on ollee vähän pettymyksiä vanhaan metallirunkoseen verrattuna, ne on jotenki 'löysän' tuntusia.

Ammattilaisille suosittelen tätä, tosin hintakin on sit jo kova:

http://www.tooltechnic.fi/product_info.php?cPath=9&products_id=1951

metallintyöstöön erinomainen suuren kierrosluvun ansiosta.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Töihin tulee noita ostettua muutama kymmenen vuodessa niin Panasonicit on ollee ihan yhtä hyviä kun DeWaltitkin. Tosiaan muuta kun li-on:n akkusta konetta ei enää kannata ostaa. Ja koneet ovat täällä kovassa käytössä joskus liiankin kovassa. Tosin nää uudet muovirunkoset DeWaltit on ollee vähän pettymyksiä vanhaan metallirunkoseen verrattuna, ne on jotenki 'löysän' tuntusia.
Tossa muistelin, että Dewalteja oli ammattilaisilla käytössä tosi paljonkin vajaa kymmenen vuotta sitten. Nykyään vähemmän.
Jotenkin muovisen vaikutelman noista kieltämättä saa, kun niitä on rautakaupassa hypyröinyt.
 
Ylös