Ewrc:n listauksien mukaan Hannu Mikkolan uran rakentaminen vaikuttaa hyvin määrätietoiselta. Ilmeisesti opiskelujen jälkeen 1965-66 Mikkolan vauhti vanhalla Volvo 544:llä tuotti hyviä sijoituksia kotimaisissa ralleissa.
1966 Suurajoihin tultaessa Hannu Mikkola vaihtoi uudempaan Volvo 122 Amazoniin. Keskisuomalaisen sivuilla Mikkola oli kahden ensimmäisen ek:n jälkeen kokonaiskilpailun viidentenä, mutta keskeytti heti tämän jälkeen.
Wikipedian sanoin Amazonista tuli selvää jälkeä.
1967 (ewrc) Mikkola käy ajamassa Monte Carlon rallin Lancia Fulvialla, tuloksena yleiskilpailun 43. tila. Suurajoissa Mikkolaa ei mainita sanallakaan kisan ennakkojutuissa, mutta ensimmäisessä kisareportaasissa hän on Anssi Järven kartturoimana Volvolla seitsemäs ja koko rallin lopputuloksissa kolmas. Tosin reilusti Timo Mäkisestä ja Simo Lampisesta jääneenä:
1968 (ewrc) Mikkola ja Järvi ajavat Monte Carlon rallissa Japanissa rekisteröidyllä Datsunin "tehdasautolla" yhdeksänneksi ja Hollannin Tulppaanirallissa sijalle 12. Itävallan Alppirallista tulee Fulvialla hieno toinen tila. Suurajoissa Mikkola pääsee menestyksekkäät Lotus Cortinat ja hetken aikaa yrittäneet Mk 2 Cortinat korvanneen Ford Escortin rattiin:
Suurajojen jälkeen Coupe des Alpes, Korsika ja RAC-ralli Fulvialle päättyvät keskeytyksiin, mutta vuosi 1969 alkaa Fordin tehdaskuljettajana. Kartanlukijoina maailmalla mm. Jim Porter, Mike Wood ja Gunnar Palm.
1969 Suurajoihissa kartturina Anssi Järvi:
1970 Suurajoihissa kartturina Gunnar Palm:
1971:
Kaikki kuvat Keskisuomalaisen suurajoarkiston pdf-tiedostoista.