Se on leipäjuustoa:mad_old:Olga sanoi:Voi tätä taistelua. Nyt olisi nokosten aika, mutta yritän sinnitellä hereillä. Nappaan tuossa vaikka kahvia ja juustoleipää - sitä kainuulaista narinajuustoa.
Ottaakos muut?
Se on leipäjuustoa:mad_old:Olga sanoi:Voi tätä taistelua. Nyt olisi nokosten aika, mutta yritän sinnitellä hereillä. Nappaan tuossa vaikka kahvia ja juustoleipää - sitä kainuulaista narinajuustoa.
Ottaakos muut?
No, molempi parempi. Sama eväs kuitenkin. Meillä sanotaan juustoleiväksi.joukahainen sanoi:Se on leipäjuustoa:mad_old:
Niin on:LEIPÄJUUSTOA! Meillä mummulassa sitä aina pakkosyötettiin meille lapsille! Se oli mukamas suurtakin herkkua:yuck:joukahainen sanoi:Se on leipäjuustoa:mad_old:
Opettajaihmisen olettaisin tietävän erot sekä sanavalinnoissa eri kielialueilla että makuasioissa. Toisen kielellä joku on hyvää, toisen taas ei. :ahem: Itsehän en olisi noin ehdoton kehumaan tai tuomitsemaan mitään suuntaan tai toiseen. :dunno:312T4 sanoi:Niin on:LEIPÄJUUSTOA! Meillä mummulassa sitä aina pakkosyötettiin meille lapsille! Se oli mukamas suurtakin herkkua:yuck:
Ja piru kun olis pierettany sen jalkeen! :thumbup:Olga sanoi:Kyllä minä paljon mieluummin eilisillä kekkereillä sitä otin kuin leipää, jonka päällä oli kalanrykäleitä ja kananmunaa, joille molemmille olen allerginen - jo haju saa reagoimaan. :yuck:
Onneksi ne olivat riittävän lyhyet kekkerit, että kukin ehti kotiinsa paukuttelemaan.Nopeahuoli sanoi:Ja piru kun olis pierettany sen jalkeen! :thumbup:
Syntyperäisenä kajaanilaisena en ole kyllä koskaan kuullut kutsuttavan leipäjuustoa juustoleiväksi, mutta silleppä nyt ihan sama Pahaa se silti on minun mielestäni - jos se jostain on hyvää, niin OK! Makuasioista on turha kiistellä:wink:Olga sanoi:Opettajaihmisen olettaisin tietävän erot sekä sanavalinnoissa eri kielialueilla että makuasioissa. Toisen kielellä joku on hyvää, toisen taas ei. :ahem: Itsehän en olisi noin ehdoton kehumaan tai tuomitsemaan mitään suuntaan tai toiseen. :dunno:
Sopii oikein hyvin. :thumbup:312T4 sanoi:Googlen kuvahaku antoi molemmille yhtä monta kuvaa, joten sovitaan, että molemmat passaavat
Taidat sittenkin tehdä juustovoileivän.Ace17 sanoi:Tuli nälkä. Teen itselleni juustoleivän. :thumbup:
Miten se voi olla juustovoileipä, kun siinä ei ole voita ollenkaan? :wink:Olga sanoi:Taidat sittenkin tehdä juustovoileivän.