Harrastatko iltapäivänokosia?

Harrastatko sinä iltapäivänokosia?

• En

Äänet: 21 36,2%
  • Kyllä, silloin tällöin

Äänet: 27 46,6%
  • Kyllä, lähes joka päivä (ilta)

Äänet: 8 13,8%
  • Mitäs se sulle kuuluu?

Äänet: 2 3,4%

• Äänestäjiä yhteensä
    58
  • Äänestys suljettu. .
Sijainti
Oslo
Olga sanoi:
Voi tätä taistelua. Nyt olisi nokosten aika, mutta yritän sinnitellä hereillä. Nappaan tuossa vaikka kahvia ja juustoleipää - sitä kainuulaista narinajuustoa.

Ottaakos muut?
Se on leipäjuustoa:mad_old: ;)

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
312T4 sanoi:
Niin on:LEIPÄJUUSTOA! Meillä mummulassa sitä aina pakkosyötettiin meille lapsille! Se oli mukamas suurtakin herkkua:yuck:
Opettajaihmisen olettaisin tietävän erot sekä sanavalinnoissa eri kielialueilla että makuasioissa. Toisen kielellä joku on hyvää, toisen taas ei. :ahem: Itsehän en olisi noin ehdoton kehumaan tai tuomitsemaan mitään suuntaan tai toiseen. :dunno:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Suomen epavirallisena suurlahettilaana kun olen tassa maailmalla liikuskellut, niin yhtena vakiojuttuna on ollut syottaa ihmisille juuri tuota kumista, mautonta plattya kera hillahillon (niin kun muitakin suomalaisia safkoja). Ei ole tullut vastaan viela yhtaan, joka siita olisi digannut :nope:

Tyypillinen kansallinen herkku, josta ei kerta kaikkiaan voi tykata ellei sita ole pakkosyotetty skidista lahtien (vrt haggis, vegemite, sikuri jne jne)

:yuck:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Kyllä minä paljon mieluummin eilisillä kekkereillä sitä otin kuin leipää, jonka päällä oli kalanrykäleitä ja kananmunaa, joille molemmille olen allerginen - jo haju saa reagoimaan. :yuck:

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Olga sanoi:
Kyllä minä paljon mieluummin eilisillä kekkereillä sitä otin kuin leipää, jonka päällä oli kalanrykäleitä ja kananmunaa, joille molemmille olen allerginen - jo haju saa reagoimaan. :yuck:
Ja piru kun olis pierettany sen jalkeen! :thumbup:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Olga sanoi:
Opettajaihmisen olettaisin tietävän erot sekä sanavalinnoissa eri kielialueilla että makuasioissa. Toisen kielellä joku on hyvää, toisen taas ei. :ahem: Itsehän en olisi noin ehdoton kehumaan tai tuomitsemaan mitään suuntaan tai toiseen. :dunno:
Syntyperäisenä kajaanilaisena en ole kyllä koskaan kuullut kutsuttavan leipäjuustoa juustoleiväksi, mutta silleppä nyt ihan sama:confused: Pahaa se silti on minun mielestäni - jos se jostain on hyvää, niin OK! Makuasioista on turha kiistellä:wink:

Sijainti
Oslo
Leipäjuusto (juustoleipä-nimitys on minulle aina ollut vieras sen takia että se tuntuu tarkoittavan leipää eikä juustoa) on kyllä ihan hyvää mutta ehkä se on tosiaan kansallinen erikoisuus joka ei kaikille niin helposti maistu samaan tapaan kuin esimerkiksi norjalaisilla on geitost/brunost, vuohenjuusto joka ei oikeastaan ole juusto koska se on tehty herasta. Norjalaiset mättää sitä suurinpiirtein joka lounaalla suurena herkkuna, itselleni riitti yksi kerta vaikka ennakkoluuloton olenkin, se on itseasiassa ainut bannissa oleva "ruoka" joka mieleeni äkkiä tulee - en suosittele kenellekään.
:yuck:

Ace17

Acenteella
Leipäjuusto on hyvää, mutta mun mielestä lakkahillo ei oikein sovi sen kanssa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Viimeinen kommenttini aiheesta juustoleipä. Googlekin todistaa kumpi on oikea nimi. :D
Juustoleipä = 867 havaintoa
Leipäjuusto = 865 !

Ace17

Acenteella
Tuli nälkä. Teen itselleni juustoleivän. :thumbup:

Ace17

Acenteella
Sitäpä hyvinkin! :thumbup:

Eli tulikohan sitä sittenkin tehtyä juusto-oivaleipä. :doubtful: