Autoha on Ferrari ja siitä tehty photoshoppaus. Eli ei aitokuva...fan1 sanoi:
Tiedän että kuva on nyt aivan väärässä paikassa. Kyseessä ei ole ilmeisesti
formula 1 eikä kuva ole ainakaan hauska.
No, kuitenkin tietääkö joku mistä kuva on.
Miten ihmeessä miehellä on vielä jalat?!?:eek!:
Kyllä kuva on aito. En nyt löytänyt tuosta juttua, mutta kun siihen ensimmäisen kerran törmäsin, niin kyse oli jostain historic-tyyppisestä kisasta, ja kyseinen kuski siis omisti Schumin vanhan Ferrari F1:n. Auto ei kaiketi ollut alunperinkään enää priimakunnossa, vaan karsittu kokoon, mistä syystä se katkesi tuolla tavalla. Jalkojen suhteen on kyllä tainnut olla iso mitallinen tuuria mukana.JML82 sanoi:Autoha on Ferrari ja siitä tehty photoshoppaus. Eli ei aitokuva...
"Federico Kroymansin itselleen ostama vuoden 1999 Ferrari hajosi kahtia, kun hän ajoi rengasvalliin Laguna Secan Historic-viikonlopun aikana. Kroymans loukkasi tilanteessa vain jalkansa."WebSlave sanoi:Kyllä kuva on aito. En nyt löytänyt tuosta juttua, mutta kun siihen ensimmäisen kerran törmäsin, niin kyse oli jostain historic-tyyppisestä kisasta, ja kyseinen kuski siis omisti Schumin vanhan Ferrari F1:n. Auto ei kaiketi ollut alunperinkään enää priimakunnossa, vaan karsittu kokoon, mistä syystä se katkesi tuolla tavalla. Jalkojen suhteen on kyllä tainnut olla iso mitallinen tuuria mukana.
Mutta vannomaan en lähde, voin muistaa väärinkin.
No niinpä on, en olisi uskonut.WebSlave sanoi:Kyllä kuva on aito. En nyt löytänyt tuosta juttua, mutta kun siihen ensimmäisen kerran törmäsin, niin kyse oli jostain historic-tyyppisestä kisasta, ja kyseinen kuski siis omisti Schumin vanhan Ferrari F1:n. Auto ei kaiketi ollut alunperinkään enää priimakunnossa, vaan karsittu kokoon, mistä syystä se katkesi tuolla tavalla. Jalkojen suhteen on kyllä tainnut olla iso mitallinen tuuria mukana.
Mutta vannomaan en lähde, voin muistaa väärinkin.
Outoa tuossa on minusta se, että eikö monokokin pitäisi olla yksi palikka, ei sen pitäisi noin katketa? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?JML82 sanoi:No niinpä on, en olisi uskonut.
Olisikohan jotain jäänyt kiinnittämättä kunnolla, kun noin keula lähtee irti. En muista vastaavaa tilannetta F1-kilpailussa.
Jos olet, et ole ainoa. Kyllä mäkin pyrin uskomaan että toi kuva olis aito kun niin kovasti väitetään, mutta usomattomalta toi tuntuu. Jos monokokki voi tosta kohtaa katketa, mikä ei pitäis olla mahdollista, niin miten on mahdollista että jalat on ehjät. Älytöntä.Antti82 sanoi:Outoa tuossa on minusta se, että eikö monokokin pitäisi olla yksi palikka, ei sen pitäisi noin katketa? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?
Onhan noissa väreissä toki yhtäläisyyksiä, mutta muistuttaahan Ferkun värityskin vaikkapa tomaattia ja viime vuotinen Honda muistutti väritykseltään maapalloa (kyllä, ihan oikeesti).J.Hunt sanoi:
http://www.thoughtballoon.com/hugh/crash/Skenejeesus sanoi:Jos olet, et ole ainoa. Kyllä mäkin pyrin uskomaan että toi kuva olis aito kun niin kovasti väitetään, mutta usomattomalta toi tuntuu. Jos monokokki voi tosta kohtaa katketa, mikä ei pitäis olla mahdollista, niin miten on mahdollista että jalat on ehjät. Älytöntä.
Hieno kuva. En ollut ennen nähnytkään.panche sanoi:Vaikka toinen on radan varressa niin silti tämä on mun lempikuva :thumbup:
Tai ainakin jälkipyykistä. Joka tapauksessa tuo ulosajo tapahtui lämmittelykierroksella, eikä vauhti missään tapauksessa ollut sellainen, että koko keulan olisi tuolla tavalla pitänyt irrota. Joten: se oli lähes irti ennestään.fan1 sanoi:
Muistelen lukeneeni, että Kroymansin auto oli näitä Ferrarin itsensä harrastelijoille ylläpitämiä kilpureita, joten tuo jatkamisjuttu kuulostaa kyllä aika hurjalta. Näyttelyrunkoteoria vaikuttaa sitä vastoin mahdolliselta.WebSlave sanoi:Kahlatessani vanhaa keskustelua aiheesta (Rasf1:ssa) kaksi teoriaa tuli esiin. Toinen oli, että Kroymans oli niin pitkä, että hänen piti jatkaa etukappaletta saadakseen jalat mahtumaan. Eli hän olisi sahannut itse sen poikki (ja liittänyt riittämättömästi). Toinen taas arveli auton olleen pelkkä näyttelykappale, joka olisi ollut kuljetuksia ajatellen pätkitty osiin. Toisin sanoen sitä ei olisi kilpakäyttöön alunperin tarkoitettukaan.
Juu, samaa olen lukenut minäkin. Jopa ettei kisassa muita kuin noita Ferrarin huoltamia vehkeitä olisi ollutkaan. Mutta se kyllä syö näyttelyautoteoriaa, sillä ei Ferrari päästäisi sellaista kisaan.Bobakki sanoi:Muistelen lukeneeni, että Kroymansin auto oli näitä Ferrarin itsensä harrastelijoille ylläpitämiä kilpureita, joten tuo jatkamisjuttu kuulostaa kyllä aika hurjalta. Näyttelyrunkoteoria vaikuttaa sitä vastoin mahdolliselta.
Ei toki muuten, mutta inhimilliseen erehdykseen voisin tuossa uskoa. Siis että jostain syystä näyttelyrunko olisikin päätynyt oikean tilalle.WebSlave sanoi:Juu, samaa olen lukenut minäkin. Jopa ettei kisassa muita kuin noita Ferrarin huoltamia vehkeitä olisi ollutkaan. Mutta se kyllä syö näyttelyautoteoriaa, sillä ei Ferrari päästäisi sellaista kisaan.
Kun noita kuvia katsoo, niin kyllä näyttäisi, että jo ennestään KATKAISTU tuosta kohdasta. Tuskin komposiitin kaikki kerrokset ihan noin tasaisesti leikkautuvat...WebSlave sanoi:Kahlatessani vanhaa keskustelua aiheesta (Rasf1:ssa) kaksi teoriaa tuli esiin. Toinen oli, että Kroymans oli niin pitkä, että hänen piti jatkaa etukappaletta saadakseen jalat mahtumaan. Eli hän olisi sahannut itse sen poikki (ja liittänyt riittämättömästi). Toinen taas arveli auton olleen pelkkä näyttelykappale, joka olisi ollut kuljetuksia ajatellen pätkitty osiin. Toisin sanoen sitä ei olisi kilpakäyttöön alunperin tarkoitettukaan.
Samassa keskustelussa joku sanoi, että hiilikuitumonokokit kyllä tehdään (tai on ainakin aiemmin tehty) kahdesta kappaleesta, mutta sauma on pitkittäissuuntainen.
Pitäisi nähdä jostain kuva ennen onnettomuutta, niin voisi katsoa näkyykö tuossa kohtaa esim. liitosjälkeä.Zep sanoi:Kun noita kuvia katsoo, niin kyllä näyttäisi, että jo ennestään KATKAISTU tuosta kohdasta. Tuskin komposiitin kaikki kerrokset ihan noin tasaisesti leikkautuvat...
Ja on mahtanut olla surkea ajaa. Ajatelkaa tuon rungon jäykkyyttä... :thumbup: