Heh, Sonera

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Miten saada tyytymättömien asiakkaiden jonot lyhyemmiksi? Parantamalla palvelua? Ehei....laittamalla soittaminen ja yleensä ihan tajuttoman pitkä jonottaminen maksulliseksi. :D

Vikatilanteissa saa jonottaa normaalihinnalla
Sonera siirtää puhelinpalvelun maksullisiin numeroihin


Teleoperaattori Sonera uskoo rahan voimaan. Se ilmoittaa siirtävänsä kännykkä- ja laajakaista -asiakkaiden puhelinpalvelut ilmaisesta 0800-numerosta maksulliseen 0200-alkuiseen palvelunumeroon.

0200-alkuiseen numeroon soittaminen edellyttää sitä, että kännykkään mahdollisesti asetettu palvelunumero- eli yleishyödyllisten palvelujen esto on poistettava.

Maksullisilla palveluilla yhtiö haluaa saada asiakkaat hoitamaan omia asioitaan yhä enemmän internetin kautta. Aikaisemmin tässä kuussa Sonera kepitti rahalla laajakaista-asiakkaitaan sähköisen laskutukseen

Viime viikolla kuluttajavirasto moitti Soneraa hätiköidystä laajakaistapalvelun laskutusuudistuksesta, jossa paperilaskusta ryhdyttiin perumaan euron lisähintaa.

Kuluttajavirasto kysyi, miksi Sonera tarjoaa keppiä porkkanan sijaan.

- Miksi esimerkiksi sähköisen laskun käyttäjille ei tarjota alennusta sen sijaan, että paperilaskulle lätkäistään lisähinta? Tähän pitäisi operaattorilla olla varaa, kiitos e-laskujen tuomien säästöjen.

Soneran uudet asiakaspalvelunumerot tulevat voimaan 2. toukokuuta.

Yleinen palvelunumero asiakaspalvelu- ja matkapuhelinlaskutusasioissa on siitä lähtien 0200 17000. Liittymien vikatilanteissa tai kännykän varkaustapauksissa palvelunumero on 0206 90101. Näihin numeroihin soittaminen maksaa matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun. Myös jonotus on maksullista.

Soneran tekninen puhelinpalvelu, joka vastaa esimerkiksi laajakaistan teknisiin ongelmiin, toimii numerossa 0200 600 600. Siihen soittaminen maksaa matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksun lisäksi 1,99 euroa minuutilta.

Sonera lupaa samalla parantaa asiakaspalveluaan. Se lupaa soittaa takaisin, jos laajakaista-, kaapelitelevisio- ja kotipuhelinasiakkaita palvelevassa uudessa numerossa ei vastata neljässä minuutissa. Operaattori sanoo, että useimmat sen palveluita koskevat asiat voi hoitaa helposti Soneran Omilla Sivuilla.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
2e minuutilta ja sama pitää maksaa myös jonottamisesta?!

Sama soittaa rattolinjoille ja kysästä huoralta josko hän osaisi neuvoa. Asiantuntemuskin varmaan sitten samalla tasolla molemmilla.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
:jaska: :jaska: :jaska:

Vahvistaa epäilyksiäni siitä, ettei Sonera halua yksityishenkilöitä asiakkaikseen.
Onneksi luovuin ko. putiikin kanssa tekemistäni sopimuksista (netti+firman puhelin+vaimon puhelin+oma yksityispuhelin) hyvissä ajoin.
Oli sen varran kankeata ja huonoa asiakapalvelua jo tuolloin.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Ei voi ymmärtää ihmisiä, jotka näitä päätöksiä tekee. No ei se mitään, DNA on varmaan voittaja näissä karkeloissa.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Meinasin eilen pistää samasta aiheesta juttua, mutta en löytänyt etusivulta "sonera rules, part xyz", niin en jaksanut. Kyllä ihmetyttää ketkä vielä Soneran palveluita käyttää, ainakaan henkilökohtaisella tasolla. Taannoin ainakin R&K ja Matxi käyttivät iloissaan ja perustelivat tyyliin "mielelläni maksan muutaman euron ekstraa kun tiedän että kaikki toimii" :). Ilmeisesti ainakin R&K on tullut järkiinsä?

Mitäs kaikkea Sonera on keksinyt viime aikoina maksavan asiakkaan iloksi?
-Puheluiden aloitusmaksu
-Täysin järjetön hinnoittelu grps-hinnoittelu (hinta per alkava tunti, ei
datamäärä)
-Maksullinen paperilasku
-Maksullinen asiakaspalvelu

Kyllä, DNA ja Saunalahti tässä voittavat. Ehkä tää ajaa asiakkaita myös TeleFinlandia kohti, vai onko ne taas vaihteeksi siinä tilassa että ei myy uusia liittymiä?

Hiphei Sonera! Ei kai Sonera nykyään enää pystyssä pysykään kun yritysasiakkailla ja valtion tuella?
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Tähän soppaan vielä kun lisätään Soneran lankaverkon purkaminen maaseudulta.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ihan mielenkiintoista kokeilua Soneralta, kuinka paljon asiakkaille voi sälyttää älyttömiä maksuja ilman, että ne lähtevät. Mä uskoisin, jotta noin 5 % asiakaskato keskimääräisistä asiakkaista pitää ton vielä kannattavana.

Jos olisin itse ollut Soneran asiakas en kyllä enää varmasti olisi.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Sammypiru sanoi:
Ei voi ymmärtää ihmisiä, jotka näitä päätöksiä tekee. No ei se mitään, DNA on varmaan voittaja näissä karkeloissa.
Korvessa tuppaa tuo dna vaan kuulumaan huonosti verrattuna vaikkapa toiseen "halpikseen" eli Saunalahteen joka toimii Elisan verkossa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jaa'a.. Pitänee alkaa pohtia, josko sitä vaihtaisi liittymää.

Tässä on vaan sellainen juttu ettei mulla oo kovin positiivista mielikuvaa mistään operaattorista.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Kännykän kytkysopimusta jäljellä vielä noin puoli vuotta ja sen jälkeen vaihdan palveluntarjoajaa Soneralta jonnekin muualle. Pitäkööt tunk... "palvelunsa"
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
Just joo. Tämä päätös kyllä tietää sitä että tämäkin kaveri vaihtaa nettinsä palveluntarjoajaa käytännössä samantien. No, olkoon nyt pari kuukautta vielä kesään asti kun isä kerran maksaa laskut. Kesän koittaessa se on sitten good bye, Sonera. Voisi laittaa vaikka langattoman laajakaistan tilalle..

Se kyllä vituttaa että pitää ruveta asiakaspalveluun soittamisesta maksamaan. Että myös jonotuksesta. Itsellänihän on ennätys jonottamisesta puolitoista tuntia ja Soneran asiakaspalveluun. Ja siitä pari euroa minuutti.. Jep jep :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Ei näin.

Itsekin jonottelin tuossa joulukuussa tunnin Soneran aspaan kysyäkseni miksi en ole saanut ilmaisen HoasNetin käyttötunnuksia tai että yleensäkin mitä sille liittymälle kuuluu.

Vastaus oli "Ai tämäkö joka on avattu kuukausi sitten?"

Sehän se oli, olivat unohtaneet lähettää minulle tunnukset. Mukavaa jos tämä vuokraan sisältyvä netti alkaa temppuilemaan taas ja maksan kysyäkseni aspalta miksi ei.

Asiakaslähtöinen liiketoiminta, missä pelaa?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Teme-84 sanoi:
Se kyllä vituttaa että pitää ruveta asiakaspalveluun soittamisesta maksamaan. Että myös jonotuksesta. Itsellänihän on ennätys jonottamisesta puolitoista tuntia ja Soneran asiakaspalveluun. Ja siitä pari euroa minuutti.. Jep jep :rolleyes:
Tuo asiakaspalvelun soiton maksullisuus olisi suht ok, jos jonotus olisi ilmaista ensimmäiset kaksi minuuttia ja sen jälkeen alettaisiin maksamaan jonottajalle edes 50 centtiä/minuutti.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Mää reklamoin Soneraa pari viikkoa sitten. Vaihdoin liittymäätyypin helmikuussa ja sen jälkeen näkyy laskusta kun peritään MOLEMPIEN LIITTYMIEN perusmaksut! :nope:
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
Millähän perusteella noin tekevät. Itse kun vaihdoin liittymätyyppiä alkuvuodesta niin Elisalta kysyin että eihän minulle tule sitten kahden liittymän kuukausimaksua yhtäaikaa. Ei tullut onneksi.
 
Ylös