Heh, Sonera

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Onnistuuhan toi muillakin: http://tuki.elisa.fi/asiakastuki/elisa.do?id=hen_as_yhteys_mahd,ds_muut_0029.htm
http://www.dnaoy.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/internettuki/Sivut/Default.aspx

Tässä vaiheessa kun tietokone on lähes kaikilla oletetaan jo että sitä osataan myös itse käyttää. Jos ei osata, sitten tuki on maksullista. Ei se atk-liikkeen mikrotukihenkilökään ilmaiseksi konettasi korjaa.

Kaikilla operaattoreilla on kuitenkin ilmainen/pvm-hintainen "vikapalvelu" josta voi tarkistaa onko oma liittymä kunnossa / yleistä verkkovikaa ko. alueella. Tärkeätä tässä asiassa olisi ymmärtää se raja missä vastuu on operaattorilla ja missä asiakkaalla. Operaattori tarjoaa yhteyden - asiakas vastaa siitä millä yhteyttä käytetään.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
McRäkä sanoi:
Kaikilla operaattoreilla on kuitenkin ilmainen/pvm-hintainen "vikapalvelu" josta voi tarkistaa onko oma liittymä kunnossa / yleistä verkkovikaa ko. alueella.
Salon seudunpuhelimella on maksuton häiriöilmoitusnumero jossa on aivan esimerkillistä toimintaa. Kolme kertaa olen soittanut, ekalla kertaa päällä oli vastaaja jossa ääni kertoi että heillä on laitevika ja arvioitu vian kestoaika on xx. Toisella kerralla soittaessani vastattiin kun puhelin oli 'hälyyttänyt' kolme kertaa ja asiakaspalvelija tiesi että täälläpäin on vikaa ja kertoi sen tulevan kuntoon lopullisesti seuraavana päivänä kun vaihtavat uusia palikoita. Näin myös kävi. Mikäli minulla olisi ollut Soneran liittymä olisin varmasti joutunut jonottelemaan pitkänaikaa ja siltikään en olisi saanut kunnon vastausta.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Jr- sanoi:
Salon seudunpuhelimella on maksuton häiriöilmoitusnumero jossa on aivan esimerkillistä toimintaa. Kolme kertaa olen soittanut, ekalla kertaa päällä oli vastaaja jossa ääni kertoi että heillä on laitevika ja arvioitu vian kestoaika on xx. Toisella kerralla soittaessani vastattiin kun puhelin oli 'hälyyttänyt' kolme kertaa ja asiakaspalvelija tiesi että täälläpäin on vikaa ja kertoi sen tulevan kuntoon lopullisesti seuraavana päivänä kun vaihtavat uusia palikoita. Näin myös kävi. Mikäli minulla olisi ollut Soneran liittymä olisin varmasti joutunut jonottelemaan pitkänaikaa ja siltikään en olisi saanut kunnon vastausta.
Yhtä hyvää ja nopeaa palvelua PPO:nkin alueella. Ja ihan loistavaa teknistä tukea sain viime viikolla kun piti muutella enon koneelle Vistan (ja vissiin modeemin) asetuksia.

Helsingissä Soneran laajakaistan ongelmiin sai todellakin jonottaa luvattoman kauan ja palvelu oli ihan haista paska -pohjalta useammankin kerran. Ja näitä ongelmia oli useasti, Soneran sähköpostiinkaan ei voinut luottaa kertakaikkiaan yhtään.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jr- sanoi:
Salon seudunpuhelimella on maksuton häiriöilmoitusnumero jossa on aivan esimerkillistä toimintaa. Kolme kertaa olen soittanut, ekalla kertaa päällä oli vastaaja jossa ääni kertoi että heillä on laitevika ja arvioitu vian kestoaika on xx.
Mäkin soitin kans silloiin kun oli tuo tiedotus. Rauhoitti kummasti, kun tiesi että homma on hoidossa ja tiesi suurinpiirtein kellonajankin, koska tulee kuntoon. (Kun SSP on kyseessä, voi olettaa että se myös tulee kuntoon silloin kun luvataan)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
McRäkä sanoi:
Kaikilla operaattoreilla on kuitenkin ilmainen/pvm-hintainen "vikapalvelu" josta voi tarkistaa onko oma liittymä kunnossa / yleistä verkkovikaa ko. alueella.
Mikähän tuo numero lienee Soneralla? Tossa viime viikolla tuli törmättyä tilanteeseen , jossa Soneran liittymästä ei saanut soitettua kaikkiin numeroihin. Olisi tosiaan ollut hyvä olla olemassa numero, johon saisi soitettua ja tarkistettua josko vika on verkossa. Asiakaspalveluun oli yli tunnin jonot, joten maksullinen jonottaminen ei hotsittanut. Itseasiassa vieläkään ei ole 100% varmaa, onko vika puhelimessa vai Sonerassa. Todennäköisesti Sonerassa, koska samalla puhelimella, toisella liittymällä, puhelut onnistuivat. Jos olisi ollut homma pelkästään Soneran varassa, olisi ollut todella paska tilanne.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Puhumattakaan siitä, että paikalliset osuuskunnat ovat aika hyviä maksamaan osuusmaksun korkoa. Juuri tuli PPOltakin ilmoitus, että maksavat 100 euroa ylimääräistä syyskuun alussa. Siitä huolimatta, että liikevaihto ja tulos hieman alenivat vuotta aiemmasta.

Tosin osuuskuntaa ei voi verrata suoraan pörssiyritykseen, mutta osuuskunnan asiakkaan on aivan helvetin paljon mukavampaa ja turvallisempaa olla. Ja näemmä omistajanakin. :ahem:

Kaiken ei onneksi tarvitse olla koko aikaa pääoman maksimaalisen tuoton hakemista.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Knoukkari sanoi:
Puhumattakaan siitä, että paikalliset osuuskunnat ovat aika hyviä maksamaan osuusmaksun korkoa. Juuri tuli PPOltakin ilmoitus, että maksavat 100 euroa ylimääräistä syyskuun alussa. Siitä huolimatta, että liikevaihto ja tulos hieman alenivat vuotta aiemmasta.

Tosin osuuskuntaa ei voi verrata suoraan pörssiyritykseen, mutta osuuskunnan asiakkaan on aivan helvetin paljon mukavampaa ja turvallisempaa olla. Ja näemmä omistajanakin. :ahem:

Kaiken ei onneksi tarvitse olla koko aikaa pääoman maksimaalisen tuoton hakemista.

Itse olen jo saanut puhelinosakkeeseen sijoitetu rahat takaisin osinkoina ja taas tulee vuoden lopussa lisää vähän toistasataa euroa.
Mutsi saa omalta puhelinyhtiöltään peräti 1200 (2x120x5) euroa osinkoa. (Kaks puhelinta, molemmat=5 osaketta, osinko per osake 120 euroa)
 

McRäkä

Banned
Liittynyt
14.12.2001
Viestit
2070
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mikähän tuo numero lienee Soneralla? Tossa viime viikolla tuli törmättyä tilanteeseen , jossa Soneran liittymästä ei saanut soitettua kaikkiin numeroihin. Olisi tosiaan ollut hyvä olla olemassa numero, johon saisi soitettua ja tarkistettua josko vika on verkossa. Asiakaspalveluun oli yli tunnin jonot, joten maksullinen jonottaminen ei hotsittanut. Itseasiassa vieläkään ei ole 100% varmaa, onko vika puhelimessa vai Sonerassa. Todennäköisesti Sonerassa, koska samalla puhelimella, toisella liittymällä, puhelut onnistuivat. Jos olisi ollut homma pelkästään Soneran varassa, olisi ollut todella paska tilanne.
Tuoltapa taitaa löytyä ko. yhteystieto: http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Tekninen+asiakaspalvelu

Soneralla vähän pöljästi nimetty noi palvelut kun on Tekninen asiakaspalvelu (vikapalvelu, voidaan tarkistaa onko yhteys kunnossa, toimiiko puhelinlinja jne.) ja sitten Tekninen tuki (neuvotaan myös ohjelmisto/pc-laite yms. asioissa). Kuvittelisin että menee monilla asiakkailla puurot ja vellit sekaisin noiden kanssa eikä useat tiedä että kaksi tuollaista "eri" numeroa on olemassa...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
TeliaSonera vähentää väkeä yrityspalveluistaan

TeliaSoneran yritysmyyntiyksikkö ja yritysasiakkaita palveleva DataInfo supistavat työvoimaansa enintään 105 hengellä.

TeliaSoneran noudattaman käytännön mukaisesti työntekijöitä ei irtisanota, vaan heidät siirretään yhtiön omaan osaamiskeskukseen, jonka kautta he voivat sijoittua uudelleen TeliaSoneran palvelukseen.

Yritysmyyntiyksiköstä lähtee enintään 80 työpaikkaa ja DataInfosta enintään 25 työpaikkaa, yhtiöstä kerrotaan.

TeliaSoneran yritysmyyntiyksikössä työskentelee noin 400 työntekijää ja DataInfossa vajaat sata työntekijää. Yksiköillä on toimipisteitä eri puolella maata.

TeliaSoneran mukaan yhtiön osaajakeskus tarjoaa työntekijöille koulutusta ja työharjoittelua. Osaajakeskuksessa työntekijällä on käytettävissään normaalia irtisanoutumisaikaa pitempi ajanjakso työnhakuun ja uudelleen sijoittumiseen.

Viime vuonna osaajakeskukseen siirtyi 277 työntekijää. 80 osaajakeskuksessa ollutta sai uuden työpaikan TeliaSonerasta. Tällä hetkellä osaajakeskuksessa on 99 työntekijää.
:)
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
McRäkä sanoi:
Tuoltapa taitaa löytyä ko. yhteystieto: http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Tekninen+asiakaspalvelu

Soneralla vähän pöljästi nimetty noi palvelut kun on Tekninen asiakaspalvelu (vikapalvelu, voidaan tarkistaa onko yhteys kunnossa, toimiiko puhelinlinja jne.) ja sitten Tekninen tuki (neuvotaan myös ohjelmisto/pc-laite yms. asioissa). Kuvittelisin että menee monilla asiakkailla puurot ja vellit sekaisin noiden kanssa eikä useat tiedä että kaksi tuollaista "eri" numeroa on olemassa...
Nämä Soneran numerothan muuttuvat vasta 2.5.

Yhtystiedot-sivulta löytyi tällainen teksti.
2.5.2008 asiakaspalvelumme numerot muuttuvat. Siitä eteenpäin palvelemme seuraavissa numeroissa:

Yleiset asiakaspalvelu- ja laskutusasiat 0200 17000

Häiriöt ja ongelmat Soneran palveluissa tai verkoissa 0206 90101
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4593
Sijainti
Kokkola
Mikähän tässä Soneran laajakaistassa nyt oikein on.. Viikonloppuna vähän väliä yhteys tökkii. Yhtäkkiä valahtaa nopeus ihan olemattomiin ja "Suojaamaton" tulee teksti tuonne alakulmaan. Sitten se nopeus palautuu kyllä taas melkein heti. Tätä veivaa sitten edestakaisin nyt. Ja verkon salasin kyllä aikanaan.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Teme-84 sanoi:
Mikähän tässä Soneran laajakaistassa nyt oikein on.. Viikonloppuna vähän väliä yhteys tökkii. Yhtäkkiä valahtaa nopeus ihan olemattomiin ja "Suojaamaton" tulee teksti tuonne alakulmaan. Sitten se nopeus palautuu kyllä taas melkein heti. Tätä veivaa sitten edestakaisin nyt. Ja verkon salasin kyllä aikanaan.
Naapuri siellä vain latailee leffoja...
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Soneran puhelut ovat viime päivinä katkeilleet. Verkko katoaa hetkeksi yllättäen ja pyytämättä. :doubtful:
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ruotsin Sonera perässä:
Telian kännykkäverkko nurin Ruotsissa


Telian matkapuhelinverkosta suuri osa
ei edelleenkään toimi Ruotsissa.

Monista Telian liittymistä ei Ruotsissa
voi tällä hetkellä soittaa eivätkä ne
vastaanota puheluita. Myöskään
hätänumeroon ei Telian liittymästä saa
yhteyttä. Telialla on 4,9 miljoonaa
matkapuhelinasiakasta Ruotsissa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Troy McLure sanoi:
Soneraan en mene asiakkaaksi enää ikuna, enkä hanki tuollaista puhelinta,
mutta mikäli paljastuu, että sonera on saanut tuon arvatenkin suositun laitteen
yksinoikeudella, niin taidanpa ostaa muutaman soneran osakkeen kuitenkin.

EDIT: jaa-a lieneekö asia kuitenkaan ihan noin?
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=12211


Lindén pysäyttää Applen iPhonen rajalle
Viestintäministeri Suvi Lindén on päättänyt rajata 2g-puhelinten kaupan jatkossakin kytkykaupan ulkopuolelle.
Käytännössä päätös estää Applen iPhonen saapumisen Suomen markkinoille.
 
Viimeksi muokattu:

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17752
Sijainti
East of Eden
Soitto Soneran uuteen asiakaspalvelunumeroon 0200 17000:

"Numero ei ole käytössä, olkaa hyvä ja tarkistakaa numero"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D :D :D

Noin kymmenkunta yritystä päivän aikana ja aina sama virsi.:mad_old:

PITÄKÄÄ TUKKINNA!!!!:mad_old:
 
Ylös