Heikki Kovalainen Renaultin kilpakuljettaja 2007

vileda

Well-known member
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
90
Sijainti
Oulu
Jeah, onnittelut vain Heikille. Nyt vielä pitäisi sitten jaksaa odotella ensi kautta?! ARGH! \o/ _o_ \o/
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4611
Sijainti
Kokkola
Eihän tässä malta enää odottaa ensi kauden avauskisaa! :D Onnea Heikki! Kimi vielä Ferrarille niin joko VIHDOIN 2 suomalaista yhtäaikaa palkintokorokkeelle? :ahem:
 

kristian.s

Well-known member
Liittynyt
10.12.2000
Viestit
1548
Sijainti
Helsinki
Vaaka alkaa kallistua siihen suuntaan, että kaudella 2007 suomalaiskuljettaja ajaa sekä Ferraria että Renaultia, tallikavereinaan Giancarlo Fisichella ja Felipe Massa. Alonso on "eliminoitu" McLarenille - tulee mieleen, että näyttää jopa vähän liian hyvältä ;)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Trone sanoi:
Kuka olisi uskonut sanotaanko vuonna 2000, että kaudella 2006 suomalainen ajaisi ykköskuskina Williamsilla, Ferrarilla ja Renaultilla?? (Varsinkin kun Renault-tallia ei sillon vielä ollut olemassakaan :D )
Eihän tänä vuonna tuollainen tilanne ole. :D

Ei ole kyllä ensi vuonnakaan, sillä sen enempää Kovalainen kuin Rosbergikaan eivät ole ykköskuskin asemassa. Ja onhan tuo Kiminkin asema vielä auki. ;)
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
JEE!. HYVÄ HEIKKI!. On paikkansa ansainnut... Toivottavasti moppeja on rellulla tarpeeksi, koska Heikillä mopattavaa riittää... :thumbup:
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Ehkä Flaviota kävi kaduttamaan mitä teki aikanaan JJ:lle ja sittemmin kun hän näki toisen suomalaisen jolla oli taas sama kypärä kuin JJ:llä (eli Heikillä pitkään, nyttemmin yhteneväisyydet vaikeampi havaita) niin hänelle tuli pakottava tarve paikata omaa tuntoaan ja otti siten Heikin Renault Driver Development Programiin :wink:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Trone sanoi:
Villeneuve.
(tää kyl hieman off-topic...)

Kuka olisi uskonut sanotaanko vuonna 2000, että kaudella 2006 suomalainen ajaisi ykköskuskina Williamsilla, Ferrarilla ja Renaultilla?? (Varsinkin kun Renault-tallia ei sillon vielä ollut olemassakaan :D )
eihän vuonna2006 kukaan suomalainen ajakaan ykköskuskina Williamsilla, Ferrarilla tai Renaultilla.:rolleyes:

Jahas, joku jo ehtikin ensin...
 
Viimeksi muokattu:

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
:thumbup: Hienoa! Onneksi olkoon Heikki.:thumbup:
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Tämäpä vasta uutinen, vaikka jotain oliki odotettavissa. Saas nähdä, että mitä viikonloppu vielä tuo tullessaan. Vaikka flunssa vaivaa ja päässä pyörii, niin tuntuu kuitenkin hyvältä. Pitäisköhän ruveta varaamaan jo formulamatkaa ensi kaudelle. :thumbup:
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
WebSlave sanoi:
Eihän tänä vuonna tuollainen tilanne ole. :D

Ei ole kyllä ensi vuonnakaan, sillä sen enempää Kovalainen kuin Rosbergikaan eivät ole ykköskuskin asemassa. Ja onhan tuo Kiminkin asema vielä auki. ;)
Juu, vuosi meni näppihäiriössä pieleen :p

Kyllä nyt sanoisin, että Rosberg on selkeästi oletusarvoisesti ykköskuski, koska toiselle paikalle istutetaan tällä kaudella testannut herra. Wurzilla on tietysti kokemusta takana, mutta kyllä Nicoa voi silti pitää "ykköskuskina". Ja sehän tietysti selviää radalla kauden mittaan, kumpi on ykkönen :ahem:

Äskeisen kappaleen perusteluilla Renaultilla selkeästi oletusarvoisesti ykköskuskina olisi siis Fisico. Mutta jottei johdonmukaisuutta olisi liiaksi ilmassa, niin Heikki tulee niin todennäköisesti osoittamaan kisoissa olevansa Rellun ykköskuski, että häntä voi pitää jo tässä vaiheessa ensi kauden ykköskuskina Renaultilla :D
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Hii och hei!

Eihän tää ny mihnään nimes yllärinä tullut, mutta kyllähän tuo välillä meinasi jo ruveta epäilyttämään, kun sopimuksen julkistus venyi ja venyi... Flavion ja Fisicon puheet suomalaisesta kuskista taisivat useammalla kuin yhdellä aiheuttaa teorioita Räikkösen siirtymisestä Rellulle.

No oli miten oli, hiehoa!


Ja kertauksen vuoksi Heikki-faktat:

Koodi:
1981	Syntymä, 19.10. 	Suomussalmi
??-2000 mikroautoilua	
2001	FR2.0 UK, 4. 		Fortec?
2002	British F3, 3.		Fortec
2003	FNissan WS, 2.		Gabord
2004	FNissan WS, 1.		Pons
2005	GP2, 2.			Arden
2006	F1 (testikuljettaja)	Renault	
2006	F1, ?.			Renault
Tuota listausta kun katsoo, niin vaikka Heikki ei mikään maailman nuorin F1-kuljettaja olekaan, niin varsin nopasti on kaveri fykkösiin noussut. Vain viisi kautta siipiformuloita ennen yhtä testivuotta fykkösissä, eikä matkalle osu kuin yksi mestaruus.

Alonsoon ja Räikköseen verrattuna Heikki tosin on viettänyt ikuisuuden pienempien formuloiden ratissa. Fernandolle riitti FNissan 2.0 mestaruus ja F3000 4. sija. Kimi taas revittiin lähes suoraan mikroauton ratista ykköseen - vain yksi kokonainen FR2.0 UK -kausi (mestari '00) + talvisarja ja muutama sarjan kisa '99.

Tallikaveriinsa Fisichellaan verrattuna taas Heikki on paitsi kokematon ykkösen käskijä, myös kokematon muissa luokissa. Giancarlo voitti Italian F3-mestaruuden 94 kolmannella yrityksellä. Tämän jälkeen kaveri testasi Minardia vuoden verran ja kisasa samaan aikaan DTM/ITC:ssä.

Heikki voitti tähän mennessä ainoan formulamestaruutensa FNissan 3.5 -sarjassa (yhdistyi seuraavaksi kaudeksi FRV6:n kanssa FR3.5 World Series:ksi). Samassa sarjassa vietti kaksi vuotta myös Frank Montagny, joka nappasi mestaruuden 2003 Heikin tallikaverina Gabordilla. Sitä ennen Frank oli taistellut yhdeksän vuotta erinäisissä monopostosarjoissa... Moni varmasti kuvitteli kaverin uran loppuvan 2001, kun Montagny siirtyi parin epännistuneen F3000-vuoden jälkeen FNissan 2.0 -sarjaan.

Äh. Ny alkaa juttu rönsyilemähä. No ei tässä sit muuta ku toivottavasti Heikki tienaa fykkösissä miljuunia ja palaa aikanaan Suomeen tiimipäällikön roolissa. Kotimainen F3-sarja tarvitsee ehtottomasti julkisuutta, jota tässä maassa vain entiset (ja toki nykyisetkin!) F1-kuskit voivat tuoda mukanaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Paljon onnea kaimalle!:thumbup:
Jos Kimi nyt edes saa mitään huipputallipaikkaa:)o), niin tullaan näkemään ensimmäinen suomalaisten kaksoisvoitto.:ahem:
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Jacques sanoi:
LOISTAVAA!!! :thumbup:

Ja kaudelle 2008 sitten kuskipariksi Kovalainen - Piquet jr :ahem: :ahem: :ahem:
Tai Zonta sillä Zonta ja Piquet jr siellä ensi kaudella kolmantena ja neljäntenä ovat. Ja kyllä Zonta rattiin laitetaan mikäli jompi kumpainen on estynyt ajamasti.
Mutta hieno homma Heikki Kovalaiselta! Tämä on historiallinen sopimus ihan maailmanlaajuisestikkin. Siis että pääsee mestaruuden ottaneen tallin kuskiksi. En tiedä ovatko nuo Williams vertailut niinkään päteviä. Ehkä enemmänkin Gilles Villeneuven pääseminen Laudan korvaajaksi Ferrarille!

PS. Jos tämän Flavio ryssit niin niskassa on suomen kansan ikuinen viha!
ja tais muuten loppua Zontan Toyotan testaamiset tähän, tekeeköhän Panis comebackin?

edit: Kun ei tuo linkittäminen (niin kuin ei mitkään muutkaan toiminnot!?) nyt onnitu niin laitetaas suoraan tähän:

Q&A with Kovalainen
06 September 2006

Following this morning's announcement that Heikki Kovalainen will replace Fernando Alonso at Renault next season, the Finn has spoken about his hopes for the coming season.

Heikki, you have been officially named as a Renault F1 Team race driver for the 2007 season. What effect has it had on you?
I'm really happy with the decision, and it is a big boost for my motivation. I am really looking forward to my first season in Formula 1, and to be starting it with a top team. But first things first, we still need to finish 2006 in the right way. I have a couple of important test sessions left, and we need to do a good job before thinking about next year.

You will be replacing a world champion in Fernando Alonso. How are you going to fill his shoes?
I think next year is a new start for me. There will be high expectations straight away, but I will not look at it as extra pressure. I will be aiming to tick off my goals one by one: to finish my first race, hopefully to do it in the points and to improve all year. We should have a car capable of bringing good results, and I need to deliver them. But I will be starting the job in a calm, easy frame of mind.

What do you think led the Renault F1 Team to promote you to a race seat?
Hopefully the pace, because that's always what the engineers are looking at - even when they say they are not! I have been consistent, always trying to push the car and give good feedback. The engineers have given me feedback on my job too and, whether it was positive or negative, I have tried to respond either way. I think I have succeeded in doing that, and I feel very confident with the car now.

How would you describe your relationship with the team?
It is already very close. I started testing with them in 2004, and the relationship has just got better and better since then. I have improved my job, worked hard with the engineers, and this is the best possible conclusion - to make my Formula 1 debut with a team I know really well.

And how about your team-mate for next year, Giancarlo Fisichella? Do you get on well?
I think Fisi is the best possible team-mate I could have. He is experienced, he's very quick and we get on well on a personal level, with a similar sense of humour. We work well, and we have a laugh together as well.

Looking ahead six months, how do you think it will feel, lining up on the grid in Melbourne?
I am sure I will have a few butterflies in my stomach! In reality, though, I will be going back to what I have done all my life, which is racing. This year has been the unusual one, not being out on the track competing. So on the grid, I'm going to be thinking about getting a good start, finding the braking point for turn 1, and going from there. It will just be one race in the calendar, and if I do my normal job then I should have a good result.

Finally, how will the announcement change the way you work in the coming weeks and months?
I don't think it changes anything at all, I will carry on doing the same things I have done. I have found what I believe is a good way of working, which is to push 100% all the time, and to try and improve with every lap. Nothing changes from that point of view. I will be driving the same way, working with the team to improve and listening to their advice to have the best preparation I possibly can.
 
Viimeksi muokattu:

HeikKiMika

New member
Liittynyt
21.7.2006
Viestit
1
Ja matkaa varailemaan

mariko sanoi:
-ens vuonna ainakin yksi kisa reissu pakko heittää...tää on meille jo hunajaa etten sanos:ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:
Jep - olen ittelleni ja muille luvannut, että 2007 käyn katsomassa ainakin yhden
kisan livenä JOS sarjassa on kaksi suomalaiskuskia. (Ja ajaahaan Kimi ajaahan :ahem: )

Taidanpa Unkarin ja Belgian välillä valita.
 

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Maikkari on jo ehtinyt pystyttää laatupollin: "Voittaako Heikki avauskilpailun Australiassa?" :D
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Flavio Briatore ja tekninen konkkaronkka jatkavat. Eipä taida Ron saada kovin hääppöisiä huipputirehtöörejä Rellulta ostettua omaan tiimiinsä.


Talk to us about the team’s new race driver, Heikki Kovalainen…

Flaavio: Heikki has done a fantastic job this year. He knows the car, knows the team – and after a year as our official third driver, he knows the business of Formula 1, not just on the technical side but in terms of PR, marketing and everything else. There will be no bad surprises for him next year, and now his time has come to show what he can do as a race driver. He will be judged on his performances, but we are totally confident that he has what it takes to succeed at the highest level. Heikki is a very bright talent for the future of Formula 1.

What is your assessment of the Fisichella-Kovalainen pairing?

Flaavio: I think it is a balanced driver line-up. Giancarlo brings us the experience of a proven race winner plus the attitude of a real team player, and we believe he can take another step up in performance next year to keep the team at the front of the field. He gives us the continuity we wanted for 2007. From the outside, Heikki is replacing a world champion – and some people may assess him on those terms. But within Renault, we are approaching it as a fresh start and the beginning of a new era for the team. Change is a natural process for any company, and at Renault, we see it as an opportunity rather than a burden. In our eyes, we are not losing a driver who has won the world title; rather, we are starting a new story with a future champion.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
tsinivuo sanoi:
Maikkari on jo ehtinyt pystyttää laatupollin: "Voittaako Heikki avauskilpailun Australiassa?" :D
No jos ihan rehellisiä ollaan, niin jopa Heikin voi olla vaikea päihittää Kimin ylivoima-Ferraria. Toisaalta Renaultilla on ollut tapana olla vireessä alkukaudesta...
 
Ylös