Heikki Kovalainen Renaultin kilpakuljettaja 2007

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Tutto bene!

Kimi alkaa vääntämään italiaa, sitä ei kohta enää suomalaiseksi tunnista. Jatkossa hiusmuoti Trullilta ja paidat Schumilta.

Oskari Saari tekee varmasti jatkossa kaikkensa saadakseen Kovalaisenkin paljastamaan toisen etunimensä.

Edit: Heikki "Keikki" Johannes "Jean-Pierre" Kovalainen!
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Suomen Huippu sanoi:
Oskari Saari tekee varmasti jatkossa kaikkensa saadakseen Kovalaisenkin paljastamaan toisen etunimensä.
Hmm, käyttääkös Saari jostain kuskista "toistakin etunimea"? Siis toista nimeä. Kimi-Matias on Kimin etunimi. Pelkkä Kimi on siis jonkinlainen taiteilijanimi, kuten Keke tai JJ.
 
Viimeksi muokattu:

McHaka

Well-known member
Liittynyt
24.3.2006
Viestit
269
Timppa78 sanoi:
Elikkäs sitten Formuloissa ajaa ensikautena 1 Suomalainen, 1 Ranskan Suomalainen sekä Yksi Saksan Suomalainen :D :D :D :ahem: :ahem: :ahem:
Eikös Jean-Pierre asu kuitenkin Lontoossa?
 

Junor

Member
Liittynyt
8.3.2001
Viestit
8
Sijainti
Espoo
WebSlave sanoi:
Hmm, käyttääkös Saari jostain kuskista "toistakin etunimea"? Siis toista nimeä. Kimi-Matias on Kimin etunimi. Pelkkä Kimi on siis jonkinlainen taiteilijanimi, kuten Keke tai JJ.
Tuossa olet väärässä, voisin aika varmalta pohjalta sanoa että nimi on Kimi Matias Räikkönen...
 

ilkkahy

Well-known member
Liittynyt
14.3.2006
Viestit
104
Aijai, ei hyvältä näytä kun joku Nelson Piquet.Jr nöyryyttää kovalaista testeissä jo ensimmäisinä päivinä :eek:
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
ilkkahy sanoi:
Aijai, ei hyvältä näytä kun joku Nelson Piquet.Jr nöyryyttää kovalaista testeissä jo ensimmäisinä päivinä :eek:


-no hätää...pojat testasi täysin eri asioita ja pikku pikeellä oli autossaan uusi teho motti,heikki testaili pikkasen gummeja tuleviin taistoihin:ahem: pakkohan pikku pikeen oli tyrkätä menee kun pappa oli video kameran kanssa varikko muurilla:thumbup:
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
Kovalainen on kerännyt moottoripomon ihailut omalla persoonallisella palautteellaan.

- Kun kysymme Heikiltä eri asioita moottorista, hän ensin selittää, miltä se tuntuu ja sitten hän ääntelee radioon, miltä moottori kulloisessakin tilanteessa kuulostaa. Kun pyydämme tarkentamaan, hän päristää suutaan uudelleen sillä tavalla, millaista ääntä kulloinkin kuulee moottorista, Dubois selvitti.


http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:35:0:0:0;4:36:0:0:0;4:34:520:1:2006-10-02,104:34:409179,1:0:0:0:0:0:


Renaultin uusi R27-auto tulee aikataulun mukaan heti tammikuun alussa aivan samalla tavalla kuin nyt menestyvä tämän vuoden mallikin.

- Suunnittelussa ja rakentamisessa on säilytetty sama filosofia. Mitä olen kuullut, niin hyvä auto sieltä pitäisi olla tulossa, Kovalainen luotailee.


http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:0:0:0;4:36:0:0:0;4:35:436:1:2006-10-02,104:35:409180,1:0:0:0:0:0:


Renaultin väitetään rakentaneen viime vuosien autonsa pitkälti maailmanmestari Fernando Alonson ajotyylille. Yli 30 000 kilometriä testejä näillä autoilla urakoinut Heikki Kovalainen ei alleviivaa väitettä.

- Kyllä nämä autot tehdään insinöörien ohjeiden mukaan niin, että se heidän mielestään on nopea F1-auto. Ei tätäkään autoa ole tehty Fernandolle. Olisi erittäin vaikeaa edes yrittää rakentaa auto tiettyä kuljettajaa varten, Kovalainen tuumii Turun Sanomien haastattelussa.

- Enkä ainakaan minä ole vaikuttanut siihen millään tavalla. Olen ihan tyytyväinen siihen, millainen auto meillä on.

- Kun ajan Alonson autoa, minullakin on se sama ajotyyli. Tyylini ei ole ihan niin raju kuin Fernandolla, mutta kuitenkin rajusti sitä autoa pitää välillä viedä.

- Meillä takapää on vakaa. Jos meidän automme jotakin tekee, niin yleensä se vähän aliohjaa ja tahtoo vähän puskea. Silloin sitä saa runtata vähän rajummin. Sellainen se on ollut aina. Ehkä joku suunnittelujuttu on siinä erilainen, Kovalainen ruotii.


http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:520:1:2006-10-02;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:409175,1:0:0:0:0:0:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Suomen Huippu sanoi:
- Kun kysymme Heikiltä eri asioita moottorista, hän ensin selittää, miltä se tuntuu ja sitten hän ääntelee radioon, miltä moottori kulloisessakin tilanteessa kuulostaa. Kun pyydämme tarkentamaan, hän päristää suutaan uudelleen sillä tavalla, millaista ääntä kulloinkin kuulee moottorista, Dubois selvitti.
Onneksi en ole Renaultilla tuosta puolesta vastaamassa:rolleyes:
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
kouvotsvoni sanoi:
Onneksi en ole Renaultilla tuosta puolesta vastaamassa:rolleyes:
Huumorimiehiä ilmeisesti tuo Heikki, voin kuvitella kuinka muulla tiimillä on hauskaa Heikin matkiessa moottorin ääniä... :D
Minusta Kovalaine on todella sympaattien tyyppi, ainakin haastattelujen ja maikkarin selostamossa saadun kuvan perusteella.
Myöskin Kovalainen on ihmeen puhelias (ainakin maikkarin selostamossa) näin Suomalaiseksi, jopa normaali kaduntallaaja ymmärtää Heikin puheesta mistä on kyse.
Tsemppiä vaan Heikille.... :thumbup:

EDIT Heikki tuntuu ainakin viihtyvän rellulla, lainaus elisan urheilusivulta.

- "Luotan omiin kykyihini ja talliini. Uskon, että voimme saavuttaa suuria asiota kovalla työllä. Olen mielestäni osoittanut tarvittavaa nopeutta testeissä, joten tämä on loistava tilaisuus minulle", Kovalainen kertoi.

- "Talli on minulle kuin toinen perhe, ja toivottavasti saan olla Renault´lla koko loppu-urani", suomalainen lisäsi.
 
Viimeksi muokattu:

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Norbert Ockenga oli MSa-haastatellut Heikkiä. Jotain:

Heikki ei kuulu samaan kastiin kuin Kimi, vaan siihen ulospäinsuuntautuvaan suomalaisjoukkoon, jossa ovat mm. JJ Lehto, Marcus Grönholm ja ex-jääspeedwaykuski Jarmo Hirvasoja (mistäs haastattelija hänet nappasi? jupla huom.)

Kenen kengät aiot täyttää ensi kaudella, Alonson vai Fisichellan? Jos jonkun, niin Alonson. Mutta aion heittää ne kengät nopeasti ohjaamosta ja ottaa omat.

Häviääkö nuorelta testikuskilta kisarutiini, kun testailee ilman kaksinkamppailuja? Ei. Testaaminen on rankempaa kuin luullaan. Kun ajaa kahdessa päivässä 650 km, on fyysisesti vähintään GP-kuskin veroisessa rasituksessa. Kaksinkamppailuja ei toki voi opetella testeissä. Mutta sitä taitoa ei unohda yhdessä vuodessa ja minulle oli alun alkaen selvää, että ajan vain yhden vuoden testikuskina.

Mitä olet tehnyt 2006 kisojen aikana? Opetellut. Olin jokaisen harjoituksen aikana boxissa ja pystyin kuulemaan radioliikennettä kuskien ja ajajien välillä. Otin osaa myös kaikkiin kokouksiin ja teknisiin palavereihin. Enimmäkseen vain kuuntelin, mutta joskus pystyin vaikuttamaan esim. kuskien rengasvalintoihin.

Oliko rengastestit pääosissa? Rengas - ja aerodynamiikkatestit. Rengastestit veivät 70 % ajasta. Myös hienosäätöä ja mekaanista set-upia testailtiin.

Eikös testiajot menneet siten vähän hukkaan uusien rengassääntöjen myötä? Jepulis, mutta renkaiden ja auton yhteispeli pysyy aina tärkeänä. Aina pitää ymmärtää, miten ja miksi renkaat toimivat. Siitä opista varmasti on hyötyä ensi kaudella.

Jotkut tahot väittävät, ettei testiajoja voi ajaa kolmea päivää peräkkäin, koska henkinen painolasti kasvaa liian isoksi ja kostautuu keskittymisen kustannuksella. Olen ajanut monesti noin. Tottakai sitä väsyy vähän, mutta ei niin paljon että se vaikuttaisi suorituksiin. Fyysisen ja henkisen kunnon kanssa minulla ei ole ikinä ollut ongelmia pitkissä testeissä.

Mikä on suurin haaste ensi kaudella? Tekniikan ja tiimin tunnen jo. Suurin muutos on media. Pari vuotta sitten kun johdin GP2:ta ja toimittaja halusi puhua minulle ajattelin "Hienoa, saan antaa haastattelun." Nyt on meno muuttunut, kun minua on mainostettu Alonson korvaajana. Medialle on varattava enemmän aikaa.

edit: panovirhe
 
Viimeksi muokattu:

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Piquet on kuulemma nopeampi kuin Kovalainen...

"Nelsinho is going to have an apprenticeship year," Piquet Senior told the sports daily La Gazzetta dello Sport, "but in his first test he was already quicker than Kovalainen.

"This is really the issue. If Kovalainen is faster than Fisichella, then the possibility of Nelsinho racing for Renault is much bigger -- even for 2007, even during next season."

Piquet - who won drivers' titles in 1981, 1983, and 1987 - insisted that Renault's chances of retaining the championship in 2007 without Fernando Alonso at the wheel depends on having two ultra-quick race drivers.

21-year-old Nelson Piquet Junior's father continued: "It will not be good enough to have just one good driver or one good car."

http://www.paddocktalk.com/news/html/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=45312&mode=thread&order=0&thold=0
 

hurjapäätön

formulat kulkee kovaa
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
218
Sijainti
MONACO!!!
Juzo sanoi:
Piquet on kuulemma nopeampi kuin Kovalainen...

"Nelsinho is going to have an apprenticeship year," Piquet Senior told the sports daily La Gazzetta dello Sport, "but in his first test he was already quicker than Kovalainen.

"This is really the issue. If Kovalainen is faster than Fisichella, then the possibility of Nelsinho racing for Renault is much bigger -- even for 2007, even during next season."

Piquet - who won drivers' titles in 1981, 1983, and 1987 - insisted that Renault's chances of retaining the championship in 2007 without Fernando Alonso at the wheel depends on having two ultra-quick race drivers.

21-year-old Nelson Piquet Junior's father continued: "It will not be good enough to have just one good driver or one good car."

http://www.paddocktalk.com/news/html/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=45312&mode=thread&order=0&thold=0
kunhan mainostaa poikaasa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Fisichellalle luodaan paineita, mikä ei minun havaintojen mukaan ole koskaan ollut hyvä juttu:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/55979

Hupaisin kohta koko uutisessa on seuraava Bob Bellin kommentti:"Fisi is great at coming back. When he has had a bad race, he is good at putting it behind him."

Ao. uutisessa ei pidetä mitenkään mahdottomana Kovalaisen nousua talliin ykkösnyrkiksi. Minusta Kovalaisen pitää siihen pystyä, jos Fisico ei tasoaan nosta. Jos Fichellan vuosi meneekin pilalle, ei Kovalaisen olisi syytä ainakaan jäädä hitaammaksi. Toisaalta tässä ollaan catch22 tilanteessa. Elikkä jos Fisico ajaa samallla tasolla kuin viime vuosina ja Heikki on noin suurinpiirtein samaa tasoa, niin onko Heikki sitten hyvä vai huono? Vai onko Fisikin nostanut tasoa ja Rellu taantunut?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
pmv sanoi:
Ao. uutisessa ei pidetä mitenkään mahdottomana Kovalaisen nousua talliin ykkösnyrkiksi. Minusta Kovalaisen pitää siihen pystyä, jos Fisico ei tasoaan nosta. Jos Fichellan vuosi meneekin pilalle, ei Kovalaisen olisi syytä ainakaan jäädä hitaammaksi. Toisaalta tässä ollaan catch22 tilanteessa. Elikkä jos Fisico ajaa samallla tasolla kuin viime vuosina ja Heikki on noin suurinpiirtein samaa tasoa, niin onko Heikki sitten hyvä vai huono? Vai onko Fisikin nostanut tasoa ja Rellu taantunut?
Niin, ehkä on parempi katsoa yksittäiset kisat sen lisäksi että tuijotetaan MM pojoja. Aika-ajoissa ja kisoissa näkee kuitenkin nopeuden pikkasen paremmin kuin MM-pisteissä.
Eli mitä Heikin pitää tehdä ollakseen huippukuljettaja? Debyytti kausi, riittää mun mielestä ku vetää aika-ajot vähintäänkin tasan, ja kisoissa räväkämmät suoritukset. Tällä tarkoitan että ei mitään 4-4-4-4-4-4 sarjaa, vaan parempi olisi 1-6-2-7-1-5 jne.. Kun kyse on debyytistä, niin nopeus on se mitä vaaditaan, varmuus tulee kokemuksen myötä..
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Eivät tunnu edes omat uskovan täysillä Renaultin nykykuskeihin:

Renaultin F1 "presidentti" Alain Dassas ->
"We will have to see how the championship develops," Dassas continued. "Both drivers are very good - they are not Alonso, but they are great drivers.

Flavio ->
The Diario As, meanwhile, asked Renault Team Principal Flavio Briatore which challenge he saw as most difficult - succeeding in politics, or winning the 2007 title with Giancarlo Fisichella.

"I am not involved in politics," he answered, "but I do believe it will be difficult to win the title with Giancarlo."

Kyllähän sen ulkopuoliset tietää että iso osa menestystä hävisi tallista Alonson myötä, mutta eikös tallin julkisesti kannattaisi hehkuttaa tulevaa, ihan jo sponsorienkin takia?

Vähän sama kun autokauppias sanoisi ostajalle jotta "tottahan se on että nykyinen autosi on tätä parempi, mutta voidaanhan me silti kaupat tehdä.." :dunno:
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Minusta tuntuu, että Renault aikoo tosissaan panostaa Kovalaiseen, sillä on kyllä ymmärrettävää, että talli ei kyllä usko enää Fisichellaan näiden kahden vuoden jälkeen. Taitaa olla, että Renaultin auto ei vain sovi Fisichellalle.
Mikään muu ei kyllä selittäisi tuollaista vaisuutta, kun otetaan huomioon vuosi 2004.
DC oli melko lähellä kauden 2004 tasoaan kaudella 2005, vaikka auto olikin ihan eri luokkaa ja Kimi ajoi 2004 usein melkein kärjessä.
 
Ylös