Heikki Kovalaisen tulevaisuus 2013 jälkeen - Koittiko nyt loppu?

Iranie

Well-known member
Liittynyt
9.2.2013
Viestit
54
Caterhamin tallipäällikön kommentteja Autosportin artikkelista.

"A combination of experience and younger blood is something that will make sense"
"Experience is nice to have because it gives everyone confidence in terms of feedback and analysis, because next year we will be completely blind at the start."
"Heikki is one of the options and you see that there is a lot of movement in the paddock"
"We are open to talent, and proven talent, and there are very capable drivers both inside and outside of F1, and lots of discussions going on."
Näistä Abiteboulin kommenteista jää vähän sellanen kuva, että ei ehken haluttais välttämättä Kovalaista. Toisaalta ei kyllä äkkiseltään tule mitään muitakaan järkeviä vaihtoehtoja tuohon paikalle, kerta haetaan kokemusta, hyvää palautetta ja analyyseja. Toivotaan, että Heikin nappaavat vaikkakin tuosta Lotus-seikkailusta jäi vähän karvas maku kaikille. Mutta asiahan on niin, että Caterham tietää mitä Kovalaisen kanssa saa ja nyt vähän näyttää siltä, että se ei välttämättä ole riittävästi. Muutenhan soppari olisi jo tehty.
 
Viimeksi muokattu:

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Mulla on kaksi ihan erilaista toivetta tuon Kovalaisen suhteen. Toisaalta olisi kiva kun mies saisi töitä, kun kerran on ammatiltaan kilpa-autoilija ja haluaa ajaa. Toisaalta surullista ja masentavaa koko Caterhamin räpeltäminen ja toivoisi että Heikki löytäisi jotain enemmän motivoivaa tekemistä. Rahan takia sen tuskin tarvitsee enää kilpaa ajaa tai muutenkaan töissä käydä.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3837
Pahin vaihtoehto toki että niin monen suomikuskin tapaan lopettaa ennenaikaisesti, vaikka muitakin sarjoja jossa voisi ajaa on kymmenittäin tarjolla.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3837
Näitä minen oikein ymmärrä. Kenen kannalta ennenaikaisesti?
Kyllä kuskien pitäisi ajaa jonnekin 45-50v ikäisiksi. Eikä niin että lopettavat kolmekymppisinä kuten suomikuskeilla liian usein on tapana. Ei ensimmäisestä pettymyksestä pidä siirtyä traktorikaupan pariin vaan puskea itsensä väkisin johonkin toiseen sarjaan ajamaan.

GT:t, V8, Superstars, WTCC, Nascar... maailmassa on vähintään kymmeniä sarjoja joissa varttuneempikin kuski voi loistaa. Niihin tarvitaan leegio suomalaisia kuskeja valloittamaan ne.
 

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Näitä minen oikein ymmärrä. Kenen kannalta ennenaikaisesti?
Ja kenen tapaan? Jos F1-kuskeista puhutaan, niin JJ, Salo ja Häkkinenkin ovat ajaneet useampia vuosia muissa sarjoissa F1-uransa jälkeen. Pikkuformuloihin juuttuneilla lupauksilla taas ei yleensä ole mahdollisuutta jatkaa uraansa muualla kuin omalla rahalla.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5923
Sijainti
Out Of Bounds
Kyllä kuskien pitäisi ajaa jonnekin 45-50v ikäisiksi.
Siis MTV? Pitäisi? Ja edelleen, kenen mielestä? Kai sitä nyt jokainen on oikea henkilö ihan itse päättämään mitä tekee?

Itse veikkaan Kovalaisen hylkäävän kaiken autourheilun kilpailumielessä heti, kun ykköset on käännetty kortti ja siirtymään golfin pariin 24/7.
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Voihan se olla ettei kiinnosta koppiautoja ajaa jos rahat riittää pallien rapsutteluun lopun ikää.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Dakar ja lemanssi voittoja vaan hakemaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kyllä kuskien pitäisi ajaa jonnekin 45-50v ikäisiksi. Eikä niin että lopettavat kolmekymppisinä kuten suomikuskeilla liian usein on tapana.
Tuoreemmista F1-kuskeista alle nelikymppisenä lopetti aktiiviuransa vain Häkkinen (Kinnusta ja Kozarowitzkyä en tässä huomioinut).
Pikkuformuloihin juuttuneilla lupauksilla taas ei yleensä ole mahdollisuutta jatkaa uraansa muualla kuin omalla rahalla.
Palttala ja Vilander?
Siis MTV? Pitäisi? Ja edelleen, kenen mielestä? Kai sitä nyt jokainen on oikea henkilö ihan itse päättämään mitä tekee?

Itse veikkaan Kovalaisen hylkäävän kaiken autourheilun kilpailumielessä heti, kun ykköset on käännetty kortti ja siirtymään golfin pariin 24/7.
Se olisi ensimmäinen F1-kuskin osalta (edelleen, Mikkoa en huomioi, kun en tiedä mitä F1-uran jälkeen tapahtui).

Minusta Heikki persoonana vaikuttaa sen verran aktiiviselta tyypiltä, että eiköhän töitä löydy autourheilupuolelta jatkossakin.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5923
Sijainti
Out Of Bounds
Minusta Heikki persoonana vaikuttaa sen verran aktiiviselta tyypiltä, että eiköhän töitä löydy autourheilupuolelta jatkossakin.
Nyt en siis puhunut autourheilutöiden löytymisestä tahi löytymättä jäämisestä. Aktiivinen tyyppi kyllä. Ja golf-friikki. Positiivisessa mielessä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nyt en siis puhunut autourheilutöiden löytymisestä tahi löytymättä jäämisestä.
Minähän lainasin sen kohdan. Mutta kertauksen vuoksi:
Itse veikkaan Kovalaisen hylkäävän kaiken autourheilun kilpailumielessä heti, kun ykköset on käännetty kortti
OK, jää tuohon se muotoiluvaraus, että "kilpailumielessä". Spekulointiahan tämä on, mutta itse en usko, että Heikki kilpaa ajamista jättää, jos F1-ikkuna sulkeutuu. "Kilpailumielessä" voi toki olla mukana muullakin tavalla kuin ajamalla.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5923
Sijainti
Out Of Bounds
Minähän lainasin sen kohdan. Mutta kertauksen vuoksi:

OK, jää tuohon se muotoiluvaraus, että "kilpailumielessä". Spekulointiahan tämä on, mutta itse en usko, että Heikki kilpaa ajamista jättää, jos F1-ikkuna sulkeutuu. "Kilpailumielessä" voi toki olla mukana muullakin tavalla kuin ajamalla.

Tästä nyt ei aloiteta jarnaa? Itse uskon äijän ambitioiden ulottuvan moottoriurheilun ulkopuolellekin.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2807
Nyt on tullu Caterhamin tallipäälliköltä aika suoraa noottia siitä, ettei Kovalainen halua tuoda sponsoreita tallille.

For me drivers are just an extra assistance to see those commercial opportunities that can be generated either by them or us. --

Some drivers have made it very public - and it annoys us - that they will not make any form of contribution, which honestly I do not like because everyone is making a contribution. --

That is why drivers saying 'I am not a paying driver, I don't want to be one of those', is almost irresponsible because we are investing massive money to create value around those people and around those drivers.

So for me it is only fair that drivers do make a contribution, not [necessarily] a financial contribution, but at least assist and create opportunities for the teams to generate value.

It is a bit more complex than people tend to sometimes summarise. Yes, we will be expecting that the drivers help, but not necessarily by bringing money.
Viimeisistä virkkeistä voinee päätellä, ettei ajatus Kovalaisen ajattamisesta ole kuitenkaan täysin kuollut.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3837
Nyt Suomen kansa Heikin taakse ja kolehdilla palli alle. Voisi olla vaikka pankkiautomaateilla
valittavissa noston oheen.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Jospa joku kertoisi Caterhamin hepulle, että yleensä yrityksessä on erikseen myyntimiehet ja ne jotka tekee itse duunit. Ei metallifirman sorvaajatkaan heilu asiakkaiden luona puku päällä myymässä tuotteita. Ne sorvaa. Myyntimiesten homma on hankkia ne maksavat asiakkaat.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Jospa joku kertoisi Caterhamin hepulle, että yleensä yrityksessä on erikseen myyntimiehet ja ne jotka tekee itse duunit. Ei metallifirman sorvaajatkaan heilu asiakkaiden luona puku päällä myymässä tuotteita. Ne sorvaa. Myyntimiesten homma on hankkia ne maksavat asiakkaat.
Eiköhän se jolta rahaa pyydetään ole vaikuttuneempi siitä että siellä neuvottelutilaisuudessa on myös maailmankuulu Heikki mukana.
 
Ylös