Henri Toivosen ura

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14537
Sijainti
Tampereen lenkki
Nämä viimeiset viestit voisi siirtää vaikka tuonne onnettomuus-ketjun puolelle? Sinälläänhän tässä ei ole mitään uutta verrattuna siihen Harrin parin vuoden takaiseen Urheiluruutu-haastatteluun, nyt ehkä vaan hommat on kerrattu tarkemmin.

Tuossa muuten taas espanjankielinen teksti, jossa mainitaan Biasionin lausunto Henkan olemisesta auton ulkopuolella, nyt sille annetaan myös paikka ja aika, Ourensessa 2007. Selvittelin myös, että Ourensessa on ajettu rallikilpailu 2007 ja Biasionin on mainittu pitäneen jonkinlaisen lehdistötilaisuuden sen yhteydessä.

http://www.motormania.info/accidentetoivonen.htm
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14537
Sijainti
Tampereen lenkki
Minä näkisin tämän niin, että Henri Toivonen ei mitenkään ole voinut ehtiä ensin päästä autosta ulos ja yrittää vielä sen jälkeen pelastaa kartanlukijansa palavasta autosta, koska onnettomuusvideon perusteella auto syttyy palamaan räjähdysmäisesti heti puuhun osuttuaan ja ainoa mitä hän on voinut ehtiä tehdä on ollut yritys päästä ulos palavasta autosta.
Videossa näkyy leimahdus, joka varmaan on rikkoutuneesta tankista syttyvää bensaa. Vastaavahan ei ole tavatonta rallissa ulosajon yhteydessä eikä se todellakaan aina johda ruumiisiin. Sen sijaan missä tahansa tulipalossa saattaa tulla tilanteita, jossa palo voimistuu räjähdysmäisesti, etenkin kun kyseessä on B-ryhmän ralliauto, jossa on käytetty herkästi palavia materiaaleja. Kovempi posahdus on saattanut siis tulla vasta vaikka minuutin kuluttua onnettomuudesta, mikä ei näy videolla.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Kovempi posahdus on saattanut siis tulla vasta vaikka minuutin kuluttua onnettomuudesta, mikä ei näy videolla.
Vahva veikkaus, että tuossa on ollut kyse mielumminkin muutamista sekunneista tai korkeintaan 10-20s. Palo on kuitenkin ollut todella raju ja paksua savua paljon, eikä tuollaista ilmaa kauaa pysty hengittämään.
Luin myös sen urheilusanomien jutun ja kyllä Harri Toivonen siinä aika varmaa tietoa kertoi tapahtumien kulusta. Sekä onnettomuuden syystä että Henkan viimeisistä hetkistä. Siitä sai sen kuvan, että tiedot ovat lähestulkoon varmoja, sillä kaasupolkimen juuttuminen oli pystytty todistamaan ja Henkan oli löytänyt ensimmäisenä joku Lancia-tallin henkilökunnasta. Ilmeisesti kaikki merkit olivat selviä, että Henkka oli yrittänyt auttaa Crestoa ulos ja räjähdyksen ja palokaasujen hengittämisen vuoksi kaatunut selälleen ulos autosta.
Mietityttää että miksi Cresto sitten ei saanut vöitään auki. Ainut järkevä selitys on mielestäni se, että hän on menettänyt heti auton pudotessa tajuntansa. Turvavöiden lukko on kuitenkin sellainen, että se tuskin jumittuu ja sen pystyy avaamaan vaikka silmät kiinni yhdellä kädellä. Lehtijutusta sai kuitenkin sen käsityksen, että Creston vyön lukko oli kiinni. Jutussa kerrottiin myös, että aluksi Crestoa etsittiin jostain metsästä, jos hän on paniikissa juossut johonkin kauemmas. Sitten vasta huomattiin, että lukko oli kiinni ja hän oli ollut koko tulipalon ajan istuimessaan. Tästä taas uutta päätelmää: Jos Henkka on päässyt autosta ulos, hän tuskin välittömästi on autossa huomannut Creston tilannetta. Mielumminkin paennut autosta, odottanut ulkona hetken ja tajunnut että Crestoa ei näy missään. Sitten rynnännyt vielä autoon pelastamaan häntä mutta kohtalokkain seurauksin. Voisi ainakin kuvitella, että tuossa tilanteessa vaistomainen reaktio on ensimmäisenä pelastautua autosta ulos ja luottaa siihen, että kaveri tekee samoin.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Jotenkin selkäpiitä karmiva on ajatus, että Henkka saattaisi olla keskuudessamme ellei olisi lähtenyt pelastamaan aseveljeään.
Autourheilusta juurikaan ymmärtämätön Alexandra Gasoline totesi spekuloinneistamme: "Tottakai kartanlukija pitää pelastaa, yhdessähän ne sitä työtä tekee".
 
Ylös