Fykkösten maailmasta irtaantumaan päässyt Eddie Jordan on avannut sanallisen arkkunsa Heinz-Harald Frenzenin potkuista kesken kauden 2001. Monikaan ei tuota siirtoa ymmärtänyt silloin mutta nyt Eddie kertoo että Honda pakotti ottamaan kaudelle 2002 Takuma Saton jos mielii Hondan moottorit pitää. Heinz-Harald sitten suivaantui tästä niin että aisapari irtaantui toisistaan hetimmiten.
Mitäs sanotte tälläisestä toiminnasta kun tiimillä on sopimus molemmille kuskeille jo ensi vuodeksi ja periaatteessa ainakin, varmaan käytännössäkin sopimus moottoreista myös niin moottorintoimittaja sanookin irtosanovansa sopparin yksipuolisesti jos ei kuskin paikkaa saa heidän haluamansa suojatti.
Ja mitäs muita vastaavia tapauksia tähän voisi nostaa pöydälle tai rinnastaa?
Ilmeisesti Jordanilla oli jo jonkilainen sopimus Fisichellan kanssa allekirjoitettuna (kallis kuten tiedämme) koska joutui irtisanomaan juuri Frenzenin. Olisikohan Eddien kannattanut haistattaa pitkät Hondalle kuten Frank Williams ja yrittää saada vaikkapa Ferrarin asiakasmoottorit ensi kaudeksi kun taloudellinen tilanne oli vielä kohdillaan (olihan tuossa vaiheessa jo merkkejä siitä ettei Prost tulisi selviämään).
Kyllä Frenzen olisi parempaa jälkeä saanut aikaan kuin Sato, mielestäni puhutaan kuitenkin ihan eritason kuskeista.
Jokatapauksessa tuosta alkoi niin Frenzenin kuin Jordaninkin alamäki eivätkä kumpikaan ole enää fykkösissä...
Mitäs sanotte tälläisestä toiminnasta kun tiimillä on sopimus molemmille kuskeille jo ensi vuodeksi ja periaatteessa ainakin, varmaan käytännössäkin sopimus moottoreista myös niin moottorintoimittaja sanookin irtosanovansa sopparin yksipuolisesti jos ei kuskin paikkaa saa heidän haluamansa suojatti.
Ja mitäs muita vastaavia tapauksia tähän voisi nostaa pöydälle tai rinnastaa?
Ilmeisesti Jordanilla oli jo jonkilainen sopimus Fisichellan kanssa allekirjoitettuna (kallis kuten tiedämme) koska joutui irtisanomaan juuri Frenzenin. Olisikohan Eddien kannattanut haistattaa pitkät Hondalle kuten Frank Williams ja yrittää saada vaikkapa Ferrarin asiakasmoottorit ensi kaudeksi kun taloudellinen tilanne oli vielä kohdillaan (olihan tuossa vaiheessa jo merkkejä siitä ettei Prost tulisi selviämään).
Kyllä Frenzen olisi parempaa jälkeä saanut aikaan kuin Sato, mielestäni puhutaan kuitenkin ihan eritason kuskeista.
Jokatapauksessa tuosta alkoi niin Frenzenin kuin Jordaninkin alamäki eivätkä kumpikaan ole enää fykkösissä...