Hilkka Ahteen potkut AKT:stä / irrotettu Lööppitoikista

• Viestiketjun aloittaja mjs
  • Aloituspäivämäärä

jjv

Arschloch
Eniten minua huolestuttaa tässä Hilkka Ahteen asiassa se, että hän jää nyt aivan tyhjän päälle.

Olen syvästi huolisssani hänen toimeentulostaan näiden potkujen jälkeen.

Minusta on kamalan törkeää, että tätä puolta asiasta ei ole korostettu tiedotusvälineissä riittävästi.

Hilkkaparka joutuu nyt varmaan leipäjonoon.

Juuri tämän vuoksi tämä on minusta tärkeä ennakkotapaus.

Ei ihmisiä voi näin kohdella. Tämä on aivan kamalaa :mad_old:
"Ja mistä ihmeestä AKT löytää yhtä pätevän viestintäpäällikön?

;-) Hilkka "

Törni

Well-known member
No Hilkka Ahteen tietenkin......

Hmmm, eihän se tässä kuole.

Taidan vetää tuhkat päälleni tarvittaessa vaan noin kuvaannollisesti osoittaakseni Olgalle, että olin väärässä.

Jos olin.....

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Eniten minua huolestuttaa tässä Hilkka Ahteen asiassa se, että hän jää nyt aivan tyhjän päälle.

Olen syvästi huolisssani hänen toimeentulostaan näiden potkujen jälkeen.

Minusta on kamalan törkeää, että tätä puolta asiasta ei ole korostettu tiedotusvälineissä riittävästi.

Hilkkaparka joutuu nyt varmaan leipäjonoon.

Juuri tämän vuoksi tämä on minusta tärkeä ennakkotapaus.

Ei ihmisiä voi näin kohdella. Tämä on aivan kamalaa :mad_old:
Mua harmittaa eniten se, että poikansa Jussi jää ilman kokkelirahoja.:thumbfh:

Archie

Well-known member
Ei taivastella vaan perustetaan yhdistys - Pelastakaa edes Ahteet ry

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Niin tuskinpa Ahteet tuosta niin kovasti taloudellisesti kärsii. Enkä tyypeistä tosiaankaan pidä. Sellaisia perusdemareita, jotka vois svoissa paistaa jne.

Mutta mielenkiintoiseksi tuon jupakan tekee se, että etujärjestö jonka pitäisi toimia esimerkillisesti on toiminut ihan päin peetä. Toivottavasti yrittäjät ottavat mallia tuosta...jos joku valittaa virallisia kanavia pitkin esim. työolosuhteista ei muuta kuin kenkää.

Ja nämä lait ja asetukset ovat suurimmaksi osaksi etujärjestöjen (ainakin niiden puolustajien mielestä) aikaansaannoksia. Siis ainakin niiden rooli lakeja valmisteltaessa on ollut merkittävä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Niin tuskinpa Ahteet tuosta niin kovasti taloudellisesti kärsii. Enkä tyypeistä tosiaankaan pidä. Sellaisia perusdemareita, jotka vois svoissa paistaa jne.
.
Mitä nyt demareita tunnen, niin ovat noin valovuoden päässä Ahteista.:eek:

Ahteet on eliitti-demareita.

oldez

Well-known member
Todella outo tapaus kaikin puolin, mutta ainakin potkut vaikuttavat laittomilta. Miten eivät tajua jäävätä itseään asiassa? Räty ei missään nimessä olisi saanut olla mukana äänestyksessä. Irtisanomisperustekin on outo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012030315280071_uu.shtml

AKT:n pääluottamusmies: Laittomat potkut!

AKT:n hallitus päätti erottaa viestintäpäällikkö Hilkka Ahteen perjantai-iltana suljettujen ovien takana käymänsä äänestyksen tuloksena. Päätös syntyi äänin 11-9.

AKT:n pääluottamusmies Jape Lovén on sitä mieltä, että potkut ovat laittomat.

- Minun mielestäni tässä on kyse laittomasta irtisanomisesta.

- Työntekijää ei kuultu lainkaan ja ei liene salaisuus, että ihmiset, jotka ovat osin poliisitutkinnan alla, siitä ovatko syyllistyneet rikokseen Ahteen kiusaamistapauksessa, olivat päättämässä asiasta, kokoukseen osallistunut Lovén kertoo.

Tällä pääluottamus viittaa muun muassa AKT:n puheenjohtaja Timo Rätyyn, joka oli yksi Ahteen potkuista äänestyksen kautta päättäneistä.

Taustalla on yli puoli vuotta kestänyt kiista AKT:n henkilöstöpolitiikasta ja puheenjohtaja Rädyn toimintatavoista. Ahde on katsonut Rädyn käyttäytyneen häntä kohtaan epäasiallisesti. Ahde vei asian työsuojeluviranomaisille, jotka tekivät asiasta tutkimuspyynnön poliisille. Rädyn epäillään syyllistyneen häirintään ja epäasialliseen käytökseen.

Epäilyn nimikkeenä on työsuojelurikos. Räty on kiistänyt väitteet.

jjv

Arschloch
Todella outo tapaus kaikin puolin, mutta ainakin potkut vaikuttavat laittomilta. Miten eivät tajua jäävätä itseään asiassa? Räty ei missään nimessä olisi saanut olla mukana äänestyksessä. Irtisanomisperustekin on outo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012030315280071_uu.shtml
Voisko tässä olla, että Ahteesta piti päästä eroon, vaikka sitten maksamalla sen parin vuoden palkan laittomasta irtisanomisesta. Jos se oli niin jääräpää, ettei suostunut isommallakaan rahasummalla irtisanoutumaan.

oldez

Well-known member
Voisko tässä olla, että Ahteesta piti päästä eroon, vaikka sitten maksamalla sen parin vuoden palkan laittomasta irtisanomisesta. Jos se oli niin jääräpää, ettei suostunut isommallakaan rahasummalla irtisanoutumaan.
Voi olla vaan että suuri osa hallituksesta on laitettava uusiksi kun kaikki uskottavuus menee..

oldez

Well-known member
Onkohan tässä Hilkka Ahteen tapauksessa kyse työsuhteen irtisanomisesta vai sen purkamisesta? Tuo 'potkut' termi kun on mielestäni vähän häilyvä.
Purkaminen edellyttäisi jotain vakavaa rikkomusta. Luottamuspula ei taida ihan taipua siihen määritelmään.