Mangelo
Well-known member
*Täh?*Wanha på svenska?
*Täh?*Wanha på svenska?
"Ja mistä ihmeestä AKT löytää yhtä pätevän viestintäpäällikön?Eniten minua huolestuttaa tässä Hilkka Ahteen asiassa se, että hän jää nyt aivan tyhjän päälle.
Olen syvästi huolisssani hänen toimeentulostaan näiden potkujen jälkeen.
Minusta on kamalan törkeää, että tätä puolta asiasta ei ole korostettu tiedotusvälineissä riittävästi.
Hilkkaparka joutuu nyt varmaan leipäjonoon.
Juuri tämän vuoksi tämä on minusta tärkeä ennakkotapaus.
Ei ihmisiä voi näin kohdella. Tämä on aivan kamalaa :mad_old:
*huoh* Siellä oli näköjään editoitu.*Täh?*
Jos tuo sinun *huoh* osoittautuu oikeaksi niin lupaan levittää tuhkaa päälleni :wall:*huoh*
gamla kovalla k'lla.*Täh?*
Kenen tuhkat?Jos tuo sinun *huoh* osoittautuu oikeaksi niin lupaan levittää tuhkaa päälleni :wall:
No Hilkka Ahteen tietenkin......Kenen tuhkat?
Veit huohkauksen suustani.*huoh*
Mua harmittaa eniten se, että poikansa Jussi jää ilman kokkelirahoja.:thumbfh:Eniten minua huolestuttaa tässä Hilkka Ahteen asiassa se, että hän jää nyt aivan tyhjän päälle.
Olen syvästi huolisssani hänen toimeentulostaan näiden potkujen jälkeen.
Minusta on kamalan törkeää, että tätä puolta asiasta ei ole korostettu tiedotusvälineissä riittävästi.
Hilkkaparka joutuu nyt varmaan leipäjonoon.
Juuri tämän vuoksi tämä on minusta tärkeä ennakkotapaus.
Ei ihmisiä voi näin kohdella. Tämä on aivan kamalaa :mad_old:
Sekin vieläMua harmittaa eniten se, että poikansa Jussi jää ilman kokkelirahoja.:thumbfh:
Mitä nyt demareita tunnen, niin ovat noin valovuoden päässä Ahteista.Niin tuskinpa Ahteet tuosta niin kovasti taloudellisesti kärsii. Enkä tyypeistä tosiaankaan pidä. Sellaisia perusdemareita, jotka vois svoissa paistaa jne.
.
Tuo sama asia kävi mielessä Jungerista, kun se valittiin puoluesihteeriksi.Ahteet on eliitti-demareita.
Näinpä. Onneksi ymmärsi lähteä.Tuo sama asia kävi mielessä Jungerista, kun se valittiin puoluesihteeriksi.
Tiedä sitten kuinka paljon ymmärrystään jouduttiin tuohon suuntaan ohjaamaan.Onneksi ymmärsi lähteä.
AKT:n pääluottamusmies: Laittomat potkut!
AKT:n hallitus päätti erottaa viestintäpäällikkö Hilkka Ahteen perjantai-iltana suljettujen ovien takana käymänsä äänestyksen tuloksena. Päätös syntyi äänin 11-9.
AKT:n pääluottamusmies Jape Lovén on sitä mieltä, että potkut ovat laittomat.
- Minun mielestäni tässä on kyse laittomasta irtisanomisesta.
- Työntekijää ei kuultu lainkaan ja ei liene salaisuus, että ihmiset, jotka ovat osin poliisitutkinnan alla, siitä ovatko syyllistyneet rikokseen Ahteen kiusaamistapauksessa, olivat päättämässä asiasta, kokoukseen osallistunut Lovén kertoo.
Tällä pääluottamus viittaa muun muassa AKT:n puheenjohtaja Timo Rätyyn, joka oli yksi Ahteen potkuista äänestyksen kautta päättäneistä.
Taustalla on yli puoli vuotta kestänyt kiista AKT:n henkilöstöpolitiikasta ja puheenjohtaja Rädyn toimintatavoista. Ahde on katsonut Rädyn käyttäytyneen häntä kohtaan epäasiallisesti. Ahde vei asian työsuojeluviranomaisille, jotka tekivät asiasta tutkimuspyynnön poliisille. Rädyn epäillään syyllistyneen häirintään ja epäasialliseen käytökseen.
Epäilyn nimikkeenä on työsuojelurikos. Räty on kiistänyt väitteet.
Voisko tässä olla, että Ahteesta piti päästä eroon, vaikka sitten maksamalla sen parin vuoden palkan laittomasta irtisanomisesta. Jos se oli niin jääräpää, ettei suostunut isommallakaan rahasummalla irtisanoutumaan.Todella outo tapaus kaikin puolin, mutta ainakin potkut vaikuttavat laittomilta. Miten eivät tajua jäävätä itseään asiassa? Räty ei missään nimessä olisi saanut olla mukana äänestyksessä. Irtisanomisperustekin on outo.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012030315280071_uu.shtml
Voi olla vaan että suuri osa hallituksesta on laitettava uusiksi kun kaikki uskottavuus menee..Voisko tässä olla, että Ahteesta piti päästä eroon, vaikka sitten maksamalla sen parin vuoden palkan laittomasta irtisanomisesta. Jos se oli niin jääräpää, ettei suostunut isommallakaan rahasummalla irtisanoutumaan.
Purkaminen edellyttäisi jotain vakavaa rikkomusta. Luottamuspula ei taida ihan taipua siihen määritelmään.Onkohan tässä Hilkka Ahteen tapauksessa kyse työsuhteen irtisanomisesta vai sen purkamisesta? Tuo 'potkut' termi kun on mielestäni vähän häilyvä.