Knoukka
Well-known member
Tuliskohan toi ajosimulaattori kaupan mukana?Sami Seliön myymässä kämppäänsä.
Tuliskohan toi ajosimulaattori kaupan mukana?Sami Seliön myymässä kämppäänsä.
Liekö Samilta rahat loppunu ksken, kun helmikuussa valmistunutta taloaan on jo nyt myymässä?Sami Seliön myymässä kämppäänsä.
Enemmän tuosta tulee joku edustuspaikka mieleen kuin koti.Liekö Samilta rahat loppunu ksken, kun helmikuussa valmistunutta taloaan on jo nyt myymässä?
Vai huomasko saman kuin joku muukin, että ei ollu ihan kodikas koti tämä nyt kuitenkaan.
Upea toki, valoisa, tilava ja jotenkin kliininen, vaan ei kodikas.
Jos siellä on Loviisan vanhat polttoainesauvat porisemassa?Todella energiatehokas ja lämmitettävä ulko uima-allas vähän särähtää korvaan.
Juu. Vai tekevätkä talotehtaat mainoshintaan noita taloja julkimoille ja tarkoituskin myydä vuoden tai parin päästä edelleen? Kunhan on ensin tusina juttua lehdissä.Liekö Samilta rahat loppunu ksken, kun helmikuussa valmistunutta taloaan on jo nyt myymässä?
Vai huomasko saman kuin joku muukin, että ei ollu ihan kodikas koti tämä nyt kuitenkaan.
Upea toki, valoisa, tilava ja jotenkin kliininen, vaan ei kodikas.
Mutta olennaisintahan tässä nyt ois tietää, kumman suunnittelijan te lopulta valkkasitte?Tuostapa pätkähti mielipuoleen, että tammikuun loppumetreillä on palaveri sisustussuunnittelijoiden pesäpaikassa. Ovat luonnostelleet tulevan kämppämme sisustuksen alustavanversion valmiiksi tuolloin.
Toiveina oli lämmin ja kodikas, mutta silti modernia rakennusta tukeva sisustus.
Tuolla JayR:n Seliölinkissä on sivun keskivaiheilla kuvia messutalosta (Villa Harmony), jonka sisustus on paikoin ihan kodikas ja lämminhenkinen.
Annoimme ekassa palaverissa mm. juuri tuosta talosta pari miellyttävää lehdestä leikeltyä kuvaa heille ajatusten pohjaksi. Toki lisäksi noin 20 muuta lehtikuvaa leikkelimme, jotka olivat meitä miellyttäviä. Pari tuntia palaveerattiin jotta toiveet ja oikea henki siirtyi suunnittelijain ajatusmaailmaan.
Saapas näkee mitä kenkä tekee!
Luotto ammattilaisiin on kova, itsellähän on tietysti kykyä arvostella näitä sisustusjuttuja, vaan sisustuksellisten kokonaisuuksien suunnittelu huitelisi siinä määrin kovin päin metsiköitä, että antaa niiden tehdä, joilla on kyky ynnä taito. Sama juttu vaimolla.
Jos olis itse päätetty tehdä, olis tullu varmaan just tollanen valkonen huusholli.
Ei kumpaakaan. :wall:Mutta olennaisintahan tässä nyt ois tietää, kumman suunnittelijan te lopulta valkkasitte?
No kyllä mä noistakin ton etummaisen kanssa ihan mielelläni keskustelisin asuntoni dejavusta ja muusta.
Näyttää selvästi ammattitaitoisemmalta.No kyllä mä noistakin ton etummaisen kanssa ihan mielelläni keskustelisin asuntoni dejavusta ja muusta.
Olin heti alkuunsa tästä seikasta täysin samaa mieltä,Näyttää selvästi ammattitaitoisemmalta.
Ja tuohon hintaan oli kommentti:Pienten vuokra-asuntojen pula Helsingissä tuli todistetuksi torstai-iltana. Viiskulmassa sijaitsevan vuokrayksiön esittelyyn saapui kello 17:n aikaan jopa sata kiinnostunutta.
Ihmisiä oli niin paljon, etteivät kaikki mahtuneet edes rappuun.
– Olin tulossa asunnolle, kun katsoin, että herranen aika, miten paljon ihmisiä! Rappukäytävä oli ihan tukossa, ja porukkaa tulvi kadulla asti, kertoo asunnon edellinen asukas Simo Tuuva.
Tuuva ihmettelee, että paikalla oli kosolti myös nuoria naisia, vaikka ilmoituksessa oli etukäteen kerrottu, ettei asunnossa ole lainkaan suihkua. Tuuvan mukaan pesulle pääsee taloyhtiön saunatiloihin, jotka sijaitsevat kokonaan erillisessä piharakennuksessa.
– Asunnosta on kyllä hieno näköala Kamppiin asti, ja se on hyvällä paikalla, Tuuva listaa asunnon hyviä puolia.
Tuuvan mukaan näytössä jaettavia esitteitä oli mennyt noin sata, joten ainakin sen verran katsojia oli paikalla käynyt.
Kiinnostusta herättänyt sijaitsee vuonna 1927 rakennetussa talossa. Asunto on netti-ilmoituksen mukaan 24-neliöinen. Kuukausivuokraa siitä pyydetään 430 euroa.
Paljonkohan maksaisivat vuokraa vaikkapa Kaivopuistoon rakennetusta koirankopista? Laitetaan vielä sellaiseen paikkaan, että luukusta näkyy merimaisema. Pari sataa euroa kuukaudessa varmaan ainakin.Ja jonottajien määrästä voi päätellä, ettei tuo mainittu 430€/kk ole se summa, mikä tulee lopullisessa vuokrasopimuksessa lukemaan. Alhaisella hinnalla saadaan iso määrä porukkaa paikalle ja lopulta homma menee huutokaupaksi. Tässä vaiheessa osa poistuu yrmeänä, mutta moni jää. Lopulta asunnon yleensä huutaa joku opiskelukämppää etsivän teinin vanhempi, joka on tullut jälkikasvunsa kanssa asuntoa katsomaan. Sopimus tehdään usein vanhemman nimiin, koska se on vuokranantajan kannalta turvallisempaa; varmempi vuokra ja todennäköisemmin saa korvaukset karhuttua, jos kämpälle sattuu jotain.
Tiedän tämän, koska itsekin vuokraan kahta yksiötä Helsingissä.
Opiskelija-asuntoloissa suht tavallinen ilmiö. Ainakin vielä taannoin.Olen asunut reilun vuoden kämpässä, missä ei ollut omaa suihkua. Kerran kävi siten, että saunatilat olivat varattuna kun olin suihkuun menossa.
Meinasin todeta etten ole asunut yhdessäkään opiskelija-asunnossa, mutta olenhan toki :thumbfh: Loasin kaksiossa ja Hoasin kolmiossa, yhteensä kuitenkin reilusti alle vuoden.Opiskelija-asuntoloissa suht tavallinen ilmiö. Ainakin vielä taannoin.
Mm. Tampereella Insinöörioppilastalo Oy:n Rastin talon siipi.
Muistin väärin. Noissa oli yhteiskeittiö, omat suihkut ja WC:t löytyvät joka yksiöstä.Opiskelija-asuntoloissa suht tavallinen ilmiö. Ainakin vielä taannoin.
Mm. Tampereella Insinöörioppilastalo Oy:n Rastin talon siipi.