Honda RA106

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
azai sanoi:
Ei hyvää päivää Hondalle :jaska: :mad_old:

Miten ihmeessä maailman suurin moottorivalmistaja voi ottaa näin pahaa imago tappiota, nuo moottoririkot on pahempia pr-tappioita kuin mersulle :jaska:
Käsittämätöntä! Kyllä oma usko Hondan osaamiseen meni kertaheitolla tänä viikonloppuna :jaska:
Ja azain mielestä F1-moottorin ja katumoottorin luotettavuudella on jotain tekemistä keskenään? Siinä tapauksessa esim. Renaultin myllyjen kuuluisi paukkua joka kisassa, Rellut kun eivät siviiliautojen luotettavuustilastoissa juhli, toisin kuin Hondat.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Zeiar sanoi:
Ja azain mielestä F1-moottorin ja katumoottorin luotettavuudella on jotain tekemistä keskenään? Siinä tapauksessa esim. Renaultin myllyjen kuuluisi paukkua joka kisassa, Rellut kun eivät siviiliautojen luotettavuustilastoissa juhli, toisin kuin Hondat.
Parahin Zeiar, tässä topicissa en ole kyseenalaistanut Hondan siviiliauton luotettavuutta, hämmästelin vain Hondan osaamattomuutta valmistaa luotettava ja tehokas F1-auton V8-moottori.

Olen typerä jos jatkan keskustelua siviiliauto puolelle, mutta pakko on kommentoida tähän adjektiivien vertailulla; valhe,emävalhe,tilasto.
Jos tuo luotettavuustilasto olisi suora verrokki raa'alle myyntitulokselle niin sehän olisi helppoa, vaan kun ei ole. Renault voi ehkä olla epäluotettavampi auto, mutta kumpaa silti ostetaan Euroopasssa enemmän (ja Suomessa)? Voittaja on Renault, määrällisesti Hondia ensirekisteröidään Suomessa yhtä paljon kuin Mersuja, vaikka uuden E-sarjan mersun hinnalla saisi 2,5 Honda Civicciä, sen takia noille luotettavuus- ja tyytyväisyystilastoille ei kannata paljoa antaa arvoa, nähtävästi kuluttajille on tärkein tuo todellinen ajamisen tunne ja -ilo.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
azai sanoi:
Parahin Zeiar, tässä topicissa en ole kyseenalaistanut Hondan siviiliauton luotettavuutta, hämmästelin vain Hondan osaamattomuutta valmistaa luotettava ja tehokas F1-auton V8-moottori.

Olen typerä jos jatkan keskustelua siviiliauto puolelle, mutta pakko on kommentoida tähän adjektiivien vertailulla; valhe,emävalhe,tilasto.
Jos tuo luotettavuustilasto olisi suora verrokki raa'alle myyntitulokselle niin sehän olisi helppoa, vaan kun ei ole. Renault voi ehkä olla epäluotettavampi auto, mutta kumpaa silti ostetaan Euroopasssa enemmän (ja Suomessa)? Voittaja on Renault, määrällisesti Hondia ensirekisteröidään Suomessa yhtä paljon kuin Mersuja, vaikka uuden E-sarjan mersun hinnalla saisi 2,5 Honda Civicciä, sen takia noille luotettavuus- ja tyytyväisyystilastoille ei kannata paljoa antaa arvoa, nähtävästi kuluttajille on tärkein tuo todellinen ajamisen tunne ja -ilo.
Ööö, no itse olen taaskin sitä mieltä että hae rajat ja opi ne tuntemaan.
Kehitä tämän jälkeen tehoa ja kestävvyttä.
Tätä kautta ei kauheasti ole jäljellä ja nähtävästi Honda testaa uusia koneita ensikautta silmällä pitäen.
Moniko muu siihen "kykenee"?
Voi olla että muutkin, mutta Honda sen myös toteuttaa.
Parempi kärsiä joitain kisoja kuin 3 seuraavaa kautta samoista ongelmista?
Ja lopuksi, tehoa niissä Hondan koneissa varmasti on, kestävyydestä voi olla montaa mieltä.
Tehoahan on tälläkin kaudella koneissa ollut.
Luotettavuus on kärsinyt osittain siinä ohessa koska haluavat kehittää jatkuvasti tehoa lisää.
Jos tyytyisivät siihen mitä on, tuskin koneet paukkuisi.

Honda tekee asiat toisin kuin muut ja hyvä niin.
Uskon merkin kestävät monen moiset pamaukset F1 radalla.

Kuten joku osuvasti heitti, hyvä kun paukkuvat radalla.
Kadulla ne kestävät kovempiakin virityksiä :wink:

( Honda S2000 bone stock 2,0 engine + turbo = 557.67whp :wink: )
 
Viimeksi muokattu:

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
azai sanoi:
Parahin Zeiar, tässä topicissa en ole kyseenalaistanut Hondan siviiliauton luotettavuutta, hämmästelin vain Hondan osaamattomuutta valmistaa luotettava ja tehokas F1-auton V8-moottori.

Olen typerä jos jatkan keskustelua siviiliauto puolelle, mutta pakko on kommentoida tähän adjektiivien vertailulla; valhe,emävalhe,tilasto.
Jos tuo luotettavuustilasto olisi suora verrokki raa'alle myyntitulokselle niin sehän olisi helppoa, vaan kun ei ole. Renault voi ehkä olla epäluotettavampi auto, mutta kumpaa silti ostetaan Euroopasssa enemmän (ja Suomessa)? Voittaja on Renault, määrällisesti Hondia ensirekisteröidään Suomessa yhtä paljon kuin Mersuja, vaikka uuden E-sarjan mersun hinnalla saisi 2,5 Honda Civicciä, sen takia noille luotettavuus- ja tyytyväisyystilastoille ei kannata paljoa antaa arvoa, nähtävästi kuluttajille on tärkein tuo todellinen ajamisen tunne ja -ilo.
Kyseessähän oli Hondan tietoinen riski kilpajuoksussa kohti Kiinan kisaa, nyt on viimeiset hetket rakentaa "super"moottori kolmeksi seuraavaksi vuodeksi. Muutamaa perjantain harjoituksissa hajonnutta konetta ei muista kukaan jos vaakakupissa onkin tulevaisuudessa 3-vuotta sarjan paras moottori.

Mitä taas tulee siviiliautojen luotettavuuteen niin se nousee tärkeäksi ominaisuudeksi vasta sitten kun sitä ei olekkaan tien poskessa 20 asteen pakkasessa :D. Luotettavuutta ja tyytyväisyyttä on vaikea myydä etukäteen, niiden puuttuminen pitää itse kokea.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Joo nyt kun tuo kehitys valitettavasti pysäytetääm kolmeksi vuodeksi niin nyt on oikea aika iskeä kaikki fyrkat siihen ultimate moottorin kehitykseen. Aika nurinkurista toisaalta, että kun kustannuksia pienennetään niin se aiheuttaa hirveän piikin tähän kauden päätökseen.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
roenick97 sanoi:
Ööö, no itse olen taaskin sitä mieltä että hae rajat ja opi ne tuntemaan.
Niin, mutta rajat tulisi oppia jo 90% testipenkissä, ei radalla. Miten selität Honda-pomon paniikki puheen eilispäivältä kun eivät ymmärtäneet konerikkoja?

roenick97 sanoi:
Kehitä tämän jälkeen tehoa ja kestävvyttä.
Se tehdään suunnittelupöydällä, jos kyseessä on F1-sarja.
Jos kyseessä on jokamies-sarja, niin mikäs siinä.

roenick97 sanoi:
Moniko muu siihen "kykenee"?
Voi olla että muutkin, mutta Honda sen myös toteuttaa.
Varmasti kaikki siihen pystyvätkin, mutta kannattaako se hyvän imagon kannalta?

roenick97 sanoi:
Parempi kärsiä joitain kisoja kuin 3 seuraavaa kautta samoista ongelmista?
Jos olisivat suunnitelleet koneensa jo 2006 kaudelle luotettavammaksi, niin tuskin vm.2007 moottorikaan kärsisi näitä muutaman kisan luotettavuus ongelmia.

roenick97 sanoi:
ja lopuksi, tehoa niissä Hondan koneissa varmasti on, kestävyydestä voi olla montaa mieltä.
Miten minulla tulee mieleen viime kaudelta samanlainen puhe mersun moottorista jota kutsuttiin yliviritetyksi luotettavuuden kustannuksella rakennetuksi moottoriksi?

roenick97 sanoi:
Tehoahan on tälläkin kaudella koneissa ollut.
Luotettavuus on kärsinyt osittain siinä ohessa koska haluavat kehittää jatkuvasti tehoa lisää.
"To finish first, you have to finish first"

roenick97 sanoi:
Honda tekee asiat toisin kuin muut ja hyvä niin.
Uskon merkin kestävät monen moiset pamaukset F1 radalla.
Jaa-a, minulle savuttava Honda on kyllä jäänyt varsin hyvin muistiin kausilta 2002, 2004 (Takuma Sato lähinnä), 2005 ja 2006.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
azai sanoi:
Niin, mutta rajat tulisi oppia jo 90% testipenkissä, ei radalla. Miten selität Honda-pomon paniikki puheen eilispäivältä kun eivät ymmärtäneet konerikkoja?

Jos ne ymmärrettäisiin, tuskin ne toisivat niitä.
Eiköhän he osaa tulkita kun ne on tutkittu.
TS. Eivät voineet tietää vielä syytä hajoamiselle, kun ei kone ole auki.
Muutenhan ne ois tosi tyhmiä, toisivat koneen jonka ongelmat tietäisivät!?




Se tehdään suunnittelupöydällä, jos kyseessä on F1-sarja.
Jos kyseessä on jokamies-sarja, niin mikäs siinä.

Ei, testipenkissä käytännössä, todellisuus on silti aivan toista.
Sama kuin normi elämän muissakin asioissa.
Toiset oppii esim. kirvesmieheksi lukemalla, todellisuus on työmailla aivan toista.


Varmasti kaikki siihen pystyvätkin, mutta kannattaako se hyvän imagon kannalta?
Menikö Hondan Imago nyt tuossa, enpä usko.


Jos olisivat suunnitelleet koneensa jo 2006 kaudelle luotettavammaksi, niin tuskin vm.2007 moottorikaan kärsisi näitä muutaman kisan luotettavuus ongelmia.

Erimieltä. Kone ei ollut lopult ase mitä halusivat ja on hetki jo suunniteltu uutta konetta, jotta siitä saadaan enemmän tehoa kuin nykyisestä.
Konerikkoja joitain, mitäs sitten...Väliäkö tuolla jos keskeytät kun ajelet sijoista 7-??
Mielummin silloin petraa ja yrittää kehittää.
Jos olet 4 nopeimman auton joukossa, silloin ei kannata / tarvitse niin paljoa kehittää riskin rajoilla.


Miten minulla tulee mieleen viime kaudelta samanlainen puhe mersun moottorista jota kutsuttiin yliviritetyksi luotettavuuden kustannuksella rakennetuksi moottoriksi?

Nii... Loppupelei mitän merkitystä?

"To finish first, you have to finish first"
Ei kai?
Edelleen, jos ajat sijoista 7-?? aivan sama keskeytätkö sen verukkeella et kehität jotain mikä toimii sitten kun on kaikki palaset paremmin muutenkin..


Jaa-a, minulle savuttava Honda on kyllä jäänyt varsin hyvin muistiin kausilta 2002, 2004 (Takuma Sato lähinnä), 2005 ja 2006.

2001 & 2002 Honda ajatti kahta tallia siksi että saavat nopeammin tietoa yhdestä jos toisesta asiasta.
2003 kauden lopussa kone oli hyvä ja jopa tehokkain.
2004 kone oli silti paras/ tehokkain, hajosi se Satolla sen 5-6 kertaa tai ei.
2005? Hajosiko monesti, eipä tainnut? No sekin on suhteellista ja mitä merkitystä?
2006 joo on hajonnut, eipä ole voittoja vienyt taivaan tuuliin, joten aivan sama.
Edelleen, parempi että ajavat konetta nyt sisään ja kokeilevat miten pelittää kuin kärsii 3 seuraavaa kautta.
Viimeviikontesteissähän se hajosi "vain" ;) kerran.
+ Jos testipenkissä olisi ongelmia, ei ne sitä radalle toisi.
Testipenkeissä tuskin samoja ongelmia tulee vastaa kuten radalla.
 
Viimeksi muokattu:

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Tämä on sitä mitä itsekkin asiasta ajattelin... Ja hyvä niin :)
Ei hävittävää Hondalla ole!

Hondan Fry puolusti uutuusmoottorin kokeilemista
Julkaistu 09.09.2006 12:14 (päivitetty 12:15)

Hondan F1-tallin päällikkö Nick Fry puolusti tallinsa päätöstä kokeilla Italian GP:n perjantaiharjoituksissa kahdesti pettänyttä uutuusmoottoriaan.

Fryn mukaan Honda on päättänyt tehdä Jenson Buttonin Unkarin GP:n voiton jälkeen kaikkensa, jotta voittotiliä saataisiin kasvatettua.

- Tämä oli osoitus siitä, kuinka kovasti puristamme. Voittomme jälkeen sanoimme, että haluamme päättää vuoden vahvasti ja tähtäämme siihen kaikilla mahdollisilla tavoilla. Niihin sisältyy melkoinen uhkarohkeus moottoriosastolla, Fry perusteli.

Koska moottoririkot sattuivat kolmoskuski Anthony Davidsonin autossa, ei tallin kilpakuljettajille Jenson Buttonille ja Rubens Barrichellolle aiheutunut lähtöruuturangaistusta siitä, että he päättivät rikot nähtyään ajaa Monzassa vanhanmallisella moottorilla.

- Uudessa moottorissa on melko huomattavasti eroavaisuuksia aikaisemmin käyttämäämme moottoriin. Nämä tapahtumat osoittivat tietenkin, ettei kaikki ole kohdallaan, vaikkemme vielä syytä ymmärräkään. Maksoimme hintaa uhkarohkeudestamme, mutta tämä on kaukana katastrofista, Fry sanoi.
 

Zeiar

Well-known member
Liittynyt
24.4.2004
Viestit
185
Sijainti
Tre
azai sanoi:
Olen typerä jos jatkan keskustelua siviiliauto puolelle, mutta pakko on kommentoida tähän adjektiivien vertailulla; valhe,emävalhe,tilasto.
Jos tuo luotettavuustilasto olisi suora verrokki raa'alle myyntitulokselle niin sehän olisi helppoa, vaan kun ei ole. Renault voi ehkä olla epäluotettavampi auto, mutta kumpaa silti ostetaan Euroopasssa enemmän (ja Suomessa)? Voittaja on Renault, määrällisesti Hondia ensirekisteröidään Suomessa yhtä paljon kuin Mersuja, vaikka uuden E-sarjan mersun hinnalla saisi 2,5 Honda Civicciä, sen takia noille luotettavuus- ja tyytyväisyystilastoille ei kannata paljoa antaa arvoa, nähtävästi kuluttajille on tärkein tuo todellinen ajamisen tunne ja -ilo.
(Edelleen offtopicia)

Tuolla logiikalla azain mielestä eniten ajamisen iloa Suomalaisille tuo Toyota Corolla.

Ja maailmanlaajuisesti Hondaa taidetaan myydä "hieman" enemmän kuin Renaultia.

Sitten aiheeseen:
Minun mielestäni Hondan on järkevää tässä vaiheessa ottaa riskejä ja testailla kaikkea uutta luotettavuuden kustannuksella. Jos auto on huono, silloin koneesta on pakko repiä kaikki (ja vähän ylikin) irti, kuten azai varmasti McLarenin pitkäaikaisena kannattajana tietää.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös