Honda RA106

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
patriot sanoi:
Onhan toi Honda tuolla kauemmin ollutkin, että ei isku sinänsä...
Ei 13 kisaa kovin pitkä aika ole, nimittäin jos puhutaan ihan omana tallina.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Felix sanoi:
Ei 13 kisaa kovin pitkä aika ole.
:rolleyes: Kyllä se Honda on siellä naruista jonkun aikaa vedellyt... Vaikka nimi vaihtui virallisesti vasta tämän kauden alusta. Ja jos virallisia ollaan niin tää Hondan nykyinen projekti alkoi jo 1999. ;)
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
azai sanoi:
ja kuka ties hyvänä päivänä vielä tällä kaudella ilman Räikkösen mokailua se voitto tulee McLarenille vielä tältä kaudelta :thumbup:
Säälittävää provoilua ottaen huomioon että ilman McLarenin mokailua Kimi olisi todennäköisesti jo ajanut McLarenille kaksi-kolme voittoa tällä kaudella (Bahrain, Monaco, Kanada).
 
Liittynyt
3.7.2006
Viestit
389
"Kaivattua yksittäistä voittoa taas ei voida Ferrarin nykykunnolla ottaa kuin äärimmäisen tuurin avulla."

Mulle


Täytyypä rueta manailemaan useammin kun sillä näkyy olevan näin hyviä tuloksia näin nopeasti.. Ei jaksa rueta enää jälkikäteen tuulettelemaan, mutta kyllä silti ravasin komean stressiympyrän telkkarin eteen viimeisen 30 kierroksen aikana. Voitto Jensen Buttonin upean ajon ja onnistuneen taktiikan avulla on myös voitto kahdella eniten parjatulla osa-alueella.

Hyvä kisa muutenkin. Toivottavasti saavat FIA:ssa nopeasti ajettua läpi uudistuksia pidon vähentämiseksi, kun sillä näin dramaattiset vaikutukset viihteen laatuun on. Suorastaan naurettavan huono Unkarin ratakin saa tällaista hulinaa osakseen.
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
patriot sanoi:
:rolleyes: Kyllä se Honda on siellä naruista jonkun aikaa vedellyt... Vaikka nimi vaihtui virallisesti vasta tämän kauden alusta. Ja jos virallisia ollaan niin tää Hondan nykyinen projekti alkoi jo 1999. ;)
Eikös BAR käyttänyt ensin jotain Supertec-nimellä varustettuja koneita, jotka tosiasiassa olivat Renault'n ylijäämäerää. BAR:stahan tuli periaatteessa Hondan tehdastalli vasta kaudelle 2002, kun nipin napin voittivat Jordan vs BAR -taiston. Jordan kai oli suosikki vielä ainakin 2000, kun alla oli pari hyvää ja voitokasta kautta, ja BAR:lla vain muutama lähdöstä maaliin kestetty kisa.
 
Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Observer sanoi:
Säälittävää provoilua ottaen huomioon että ilman McLarenin mokailua Kimi olisi todennäköisesti jo ajanut McLarenille kaksi-kolme voittoa tällä kaudella (Bahrain, Monaco, Kanada).
Azain touhut on melko säälittäviä. Ilman Kimiä olis McLarenin saldo aika heikko ollut vuodesta 2002. Mitään vikaa ei ole McLarenissa Azain mielestä. Ja Paragon tuottaa laatua. Joo juuri näin!
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
patriot sanoi:
Azain touhut on melko säälittäviä. Ilman Kimiä olis McLarenin saldo aika heikko ollut vuodesta 2002. Mitään vikaa ei ole McLarenissa Azain mielestä. Ja Paragon tuottaa laatua. Joo juuri näin!
Kantansa kullakin, palautetta on toki ihan mukava ottaa vastaan.
Myönnän toki omat provoiluni, mutta eiköhän tätä provoilua tapahdu leirissä kuin leirissä. Barco oli aikanaan hyvä esimerkki Honda provoilussa, ja minkäs teet jos satun kannattamaan McLarenia, samoin te sinivalkofanit fanitatte Räikköstä, ettekä näe Kimin toimissaan mitään vikaa.
Arvostan toki Räikköstä, tuskin Cuutio tai Monty olisi McLarenia koskaan saanut samaan tasoon kuin Räksä, tällä kaudella Räksälle on vain sattunut enemmän ihan oikeita virheitä, jotka on laskenut hieman tähden arvoa, mutta edelleen TOP 3:sessa, pahoittelen jos kommenttini tuottavat isänmaallisille persoonille mielipahaa, edelleen, kantansa kullakin.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
verge sanoi:
Eikös BAR käyttänyt ensin jotain Supertec-nimellä varustettuja koneita, jotka tosiasiassa olivat Renault'n ylijäämäerää. BAR:stahan tuli periaatteessa Hondan tehdastalli vasta kaudelle 2002, kun nipin napin voittivat Jordan vs BAR -taiston. Jordan kai oli suosikki vielä ainakin 2000, kun alla oli pari hyvää ja voitokasta kautta, ja BAR:lla vain muutama lähdöstä maaliin kestetty kisa.
väsyneenä en pidemmin jaksa vastata, mutta jotakuinkin noin ^^ se meni...
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
azai sanoi:
Kantansa kullakin, palautetta on toki ihan mukava ottaa vastaan.
Myönnän toki omat provoiluni, mutta eiköhän tätä provoilua tapahdu leirissä kuin leirissä. Barco oli aikanaan hyvä esimerkki Honda provoilussa, ja minkäs teet jos satun kannattamaan McLarenia, samoin te sinivalkofanit fanitatte Räikköstä, ettekä näe Kimin toimissaan mitään vikaa.
Arvostan toki Räikköstä, tuskin Cuutio tai Monty olisi McLarenia koskaan saanut samaan tasoon kuin Räksä, tällä kaudella Räksälle on vain sattunut enemmän ihan oikeita virheitä, jotka on laskenut hieman tähden arvoa, mutta edelleen TOP 3:sessa, pahoittelen jos kommenttini tuottavat isänmaallisille persoonille mielipahaa, edelleen, kantansa kullakin.
No selvähän se on, että virheitä sattuu kun turhautuu. McLaren on mokannut monta vuotta peräkkäin. Ilman niitä mokia Kimi olisi jo moninkertainen mestari. Kuski kuin kuski tekee virheitä kun yrittää paikkailla auton puutteita.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
patriot sanoi:
No selvähän se on, että virheitä sattuu kun turhautuu. McLaren on mokannut monta vuotta peräkkäin. Ilman niitä mokia Kimi olisi jo moninkertainen mestari. Kuski kuin kuski tekee virheitä kun yrittää paikkailla auton puutteita.
Tottakai, jos talli tarjoaisi parhaan auton, Kimiä keskinkertaisempikin kuski ajaisi mestaruuteen. Todellisia mahdollisuuksia eivät kuitenkaan ole olleet kuin 2003 ja 2005. Loppu, myös vastustajan tappio on pienestä kiinni. Spekulointi ja syyttely on jokseenkin turhaa. Mestaruuden voittaa aina paras auto-kuski-yhdistelmä (tässä järjestyksessä).

Vaikka kuskin virheet ei-parhaalla autolla ovat ymmärrettäviä, ne murentavat yhtä lailla kyseisen kuskin mahdollisuuksia mestaruuteen. Schumin ei olisi pitänyt taistella sijastaan vanhoilla renkailla Unkarissa. Kimin ei olisi kannattanut yrittää maaliin vaurioituneella renkaalla viime vuonna Nürburgringillä. Alonso mokasi Kanadassa viime vuonna, mutta se ei maksanut mestaruutta, koska muu kausi oli jokseenkin virheetön.

Auton huonous ei ole kelvollinen selitys kuskin virheille. Kuskin tehtävä on ajaa sillä autolla, joka hänelle annetaan. Jos yrittää enemmän kuin mihin auto pystyy, se on kuskin virhe.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Auton huonous ei ole kelvollinen selitys kuskin virheille. Kuskin tehtävä on ajaa sillä autolla, joka hänelle annetaan. Jos yrittää enemmän kuin mihin auto pystyy, se on kuskin virhe.
Juuri näin, paitsi että virhe voi olla myöskin ansio.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Honda and Willis split

On Friday the Honda Racing F1 team announced that the team's technical director Geoffrey Willis will leave the team. The team and Willis have reached a mutual agreement to conclude their working relationship.


Before Willis joined Honda he was employed as chief aerodynamicist by the Williams F1 team and also worked as a consultant at the Leyton House team in the early 1990s. While at Leyton House, Willis met Adrian Newey and it was through this association that he joined Williams, after Newey was recruited by the British team. When Newey moved to rival McLaren in 1996 Willis was promoted, alongside Gavin Fisher, to take his role.

In 2001 Willis joined the all new BAR team, which was bought by Honda last year.

Geoffrey Willis said about his departure: "The last five years with the team has been a very challenging but rewarding time for me. It has also been a period of great change for the team and I would like to thank all of my colleagues who have helped to set and achieve new standards and establish the team as a technology leader in Formula One. It has been a great pleasure and an education to work with such an enthusiastic and capable group of people and I wish them every success in the future."

Honda F1's team boss Nick Fry commented on Willis' exit: "Geoff has made an invaluable technical contribution to the development of our team over the last five years, leading to our 2nd place in the F1 Constructors Championship in 2004 and of course contributing towards the momentous occasion of our first win in Hungary two weeks ago."

"His unwavering focus on the quality of our engineering and the introduction of robust engineering processes has provided foundations that will stand the team in good stead for years to come and pave the way for future success. I would like to thank Geoff both personally and from all our team. We wish him every success in the future."
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Uutta väriä pukkaa Turkissa!



Hieno on! :thumbup:
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
roenick97 sanoi:
Johtuneeko värytyksen muutos lähinnä uudesta sponsorista?
Vai onko tuo nyt sitten vain perjantai auto?
Oli sittenkin vain Anthony Davidsonin autoon. Säännöt kieltää kauden aikana merkittävästä värin muutokesta autoissa. :nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
roenick97 sanoi:
Johtuneeko värytyksen muutos lähinnä uudesta sponsorista?
Johtuu. Lisäksi tuo Petrol Ofisi on tietenkin myös Turkin GP:n pääsponsori, joten ajankohta sopii mainiosti uuden sopimuksen julkistukseen.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Jeps, sen muistin että ei saa vaihtaa kokonaisuutta kesken kauden ja siksi epäilinkin vain perjantai autona tuon värisenä olevan.

Auto tosiaan oli vain perjantaina tuollainen Davidsonin käytössä.
Loppu viikonlopun kyllä mainokset ovat Buttonin ja Barichellon autoissa, muttei noin ns näkyvissä rooleissa!
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
MTV3/F1 sanoi:
Hondan F1-tallin kohutun uutuusmoottorin ensiesiintymisestä muodostui katastrofi, kun tallin kolmoskuski Anthony Davidson kärsi kaksi moottoririkkoa Italian GP:n perjantaiharjoituksissa. Davidson sai kahdella voimanlähteellään yhteensä kokoon vain kymmenen ratakierrosta.
Ei hyvää päivää Hondalle :jaska: :mad_old:

Miten ihmeessä maailman suurin moottorivalmistaja voi ottaa näin pahaa imago tappiota, nuo moottoririkot on pahempia pr-tappioita kuin mersulle :jaska:
Käsittämätöntä! Kyllä oma usko Hondan osaamiseen meni kertaheitolla tänä viikonloppuna :jaska:
 
Ylös