formulastara
Well-known member
Tuolla 360-hässäkällä saa kyllä todella hyvän kuvan autosta, siitä minne ilmavirtoja pyritään viemään. Liekkö vähän karsittu versio, jottei kilpailijat nyt ihan kaikkia jippoja näkisi. Ihan menettelevä kuvalaatu siinä mielestäni oli, ellei zoomannut lähemmäksi.
Itseasiassa pidän todella paljon Hondan muotoilusta ja ideoista auton aerodynamiikan suhteen. Keulakin -jota aiemmin morkkasin karseaksi töpökeulaksi, näyttää etu- ja takaviistosta varsin linjakkaalle, ja venturitunneli on hyvin luontevan oloinen, todellinen no-keel or anything else 4 that matter-ratkaisu. Auton musta pohjalevy on mielenkiintoinen -> ponttoonien etupuolen voimakkailla ulokkeilla haetaan selvästikin suurempia ilmamassoja kiertymään ponttoonien alapuolen kautta diffuusorille. Tämä ilmahan on sitten pois jostain, eli auton alta -> alipaine -> lisää downforcea. Samalla nuo ulokkeet myös pyrkivät siirtämään hieman ilmaa auto ohi. Miksi tällainen loistava ratkaisu ei sitten tunnu toimivan - niin oivalliselta kuin se näyttääkin, ja niin looginen kuin sen toiminta-ajatus onkin? Kieltämättä outoa, ja sitä ne varmaan Hondallakin pähkäilee.
Antakaa heille päiväksi Tombazis, niin tuo olis varmaan nopein auto ykkösissä. Meinaan, että uskon autossa olevan TODELLA paljon potentiaalia.
Vähän ihmetyttää, että miten tuota nyt niin hankala saada toimimaan. Simppeli ja kaunis auto, jonka muodoista huokuu upouuden tuulitunnelin mukanaan tuoma linjakkuus ja maksimaalisen downforcen hakeminen niin pienellä ilmanvastuksella kuin suinkin mahdollista.
edit. Typoja
Itseasiassa pidän todella paljon Hondan muotoilusta ja ideoista auton aerodynamiikan suhteen. Keulakin -jota aiemmin morkkasin karseaksi töpökeulaksi, näyttää etu- ja takaviistosta varsin linjakkaalle, ja venturitunneli on hyvin luontevan oloinen, todellinen no-keel or anything else 4 that matter-ratkaisu. Auton musta pohjalevy on mielenkiintoinen -> ponttoonien etupuolen voimakkailla ulokkeilla haetaan selvästikin suurempia ilmamassoja kiertymään ponttoonien alapuolen kautta diffuusorille. Tämä ilmahan on sitten pois jostain, eli auton alta -> alipaine -> lisää downforcea. Samalla nuo ulokkeet myös pyrkivät siirtämään hieman ilmaa auto ohi. Miksi tällainen loistava ratkaisu ei sitten tunnu toimivan - niin oivalliselta kuin se näyttääkin, ja niin looginen kuin sen toiminta-ajatus onkin? Kieltämättä outoa, ja sitä ne varmaan Hondallakin pähkäilee.
Antakaa heille päiväksi Tombazis, niin tuo olis varmaan nopein auto ykkösissä. Meinaan, että uskon autossa olevan TODELLA paljon potentiaalia.
Vähän ihmetyttää, että miten tuota nyt niin hankala saada toimimaan. Simppeli ja kaunis auto, jonka muodoista huokuu upouuden tuulitunnelin mukanaan tuoma linjakkuus ja maksimaalisen downforcen hakeminen niin pienellä ilmanvastuksella kuin suinkin mahdollista.
edit. Typoja
Viimeksi muokattu: