HRT kaudella 2012

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Mielenkiintoinen veto tehdä tallista Espanjan uusi pienempi lippulaiva. Jaimelle voi kenties pelastua paikka tämän tempun myötä vaikka muitakin maksumiehiä varmasti pyrkii talliin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
Juuri niin. Scuderia Santander jossa Alonso on ykkösmies ja on vielä pienessä sivuosassa myös Marlborokin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15012
HRT:lle on näillä näkymin tulossa Giedo van der Garde, Vitali Petrov tai Jaime Alguersuari toiseksi kuljettajaksi. Toki muitakin maksumiehiä on paljon ja lisää vain tuli Toro Rosson ilmoituksen myötä.

Sinällään rahalla pääsee nykyään mihin vain, mutta sopimuksia ei kuitenkaan voi täysin ostaa pois mikäli niissä ei ole ostoklausuulia tai kuljettaja itse suostu lähtemään.

Mikäli sopimus solmitaan ja ostoklausuulia niissä ei ole niin tekohetkellä rikottua sopimusta puhtaalla rahalla ei normaalisti voisi ohittaa. Kuljettaja voisi haastaa tallin sopimuslautakuntaan ja tarvittaessa vastaavaan valituslautakuntaan.

Viime kädessä mennään tietysti jopa siihen suureen oikeuteen vaikka sitä on tarvittu erittäin harvoin yleensäkään F1:n historiassa. Sopimuslautakunta yleensä tuomitsee tallin noudattamaan sopimusta vaikka korvausmaksuja tunnetaan tai muita välillisiä kompensaatioita tai ehtoja.

Tosin mikään oikeuden päätös ei normaalisti voi pakottaa kuljettajaa ajamaan tallissa mikäli kuljettaja ei itse halua. Suomalaisista Häkkinen ja Salo eivät halunneet ajaa Lotuksella tai Pacificilla.

Uudemmista kuskeista Liuzzi ei halunnut ajaa Force Indialla. Häkkisen tapauksessa Lotus vielä painosti oikein kovasti siirtokorvausmaksujen muodossa ja muiden vastaavien avulla. Vasta kun oikea oikeustaistelu olisi tullut hirvittävän suureksi niin Lotus luopui Häkkisestä.

Anteeksi off-topic. Aiheeseen palatessa voisi sanoa, että Kollesin poisjäänti on ikävä asia tallille vaikka uusikin tallipäällikkö tai toiminnanjohtaja voi löytyä tallista. Myöskään työnäkymät eivät ole kovin turvattuja kun Espanjassa on varsin paha työttömyys ja kustannukset ovat nousussa laman myötä.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Vielä jos HRT ilmottais, että Repsolista tulee pääsponssi ja Seatilta tulee moottorit, niin johan olis markkinat :DDD.
En ihan ajatellu, että Salasta olis tallipääliköks, mutta... Aika näyttää, kuinka HRT kelluu
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Vielä jos HRT ilmottais, että Repsolista tulee pääsponssi ja Seatilta tulee moottorit, niin johan olis markkinat :DDD.
En ihan ajatellu, että Salasta olis tallipääliköks, mutta... Aika näyttää, kuinka HRT kelluu
Kelluuhan se. Varsinki kun noi Virg.. siis Marussia onnistuu ryssimään paljon pahemmin.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
HRT:n haastamiseksi Marussia/Virgin joutuu päivittämään suunnittelusoftansa MS Paintistä Photoshoppiin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei ole. Päätetty vapaalla jo v. 2010
Vapaalla onkin eri säännöt kuin tällä puolella. Minun aikanani ryssittelyt kyllä karsittiin F1-asiapuolelta (muttei ryssimistä, joskin tuo lienee tarkoitushakuinen rajatapaus).
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Vapaalla onkin eri säännöt kuin tällä puolella. Minun aikanani ryssittelyt kyllä karsittiin F1-asiapuolelta (muttei ryssimistä, joskin tuo lienee tarkoitushakuinen rajatapaus).
Itseasiassa en muuten hakenut ryssittelyä tuohon ollenkaan. Itse tajusin sen vasta tuon Roguen viestin jälkeen.
 

European_Minardi

Well-known member
Liittynyt
30.8.2011
Viestit
214
Noniin tytöt, nyt lopetaan tää kansainvälinen selkkaus samantien!
Jos mä väärin muistan, niin Marussiahan ei enään ens kaudella tukeudu pelkästään Paintiinsa, vaan eiks ne saa käyttää McLarenin tuulitunneliakin aika roimasti? :eek:

HRT:n tuulitunneli-kokeilut taitaa valitettavasti jäädä 1:43-pienoismallin heilutteluun pöytätuulettimen edessä. Eipäs kun... Heti ku pääsin sanomasta, niin tuli mieleen, että eikös ne HRT:n äijät pyöri vielä Toyotan ex-tilassa Kölnissä, vai raukesko toiki diili samalla ku menettivät ajo-oikeuden Toyotan pirsseihin? Vai onko ne jo muuttanu sinne minnelie turistirysämestaansa Hispaaniassa?
Mene ja tiedä nyt sitten... -.-'
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Ravettokin lähti tallista.
Myös Boris Berman jätti HRT:n. Óscar Leyva tuli liiketoiminnan kehitysjohtajaksi ja Carlos Nunes tiimimanageriksi.

Jos Alejandro Agag tulee häärimään tiimiin, niin sitten ei olisi ihme että Leyvan ja Nunesin lisäksi myös muutakin teknistä väkeä tulisi Barwa Addaxilta.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Yallaf1:n mukaan Jerome D'Ambrosio olisi vahvoilla HRT:n toiseen autoon. Samaten tekninen johtaja Jacky Eeckelaert (oli mm. Räikkösen kisainssinä Sauberilla) vihjaa, että Liuzzi, eläkeläiset (Barrichello) ja espanjalaiset (Alguersuari, Clos) olisivat poissa laskuista.

Ensi kaudella HRT meinaa vihdoin heittää Dallaralla vesilintua, ja tulee käyttämään omaa monokokkia. Huolestuttavaa tosin on se, että työ alkoi vasta syyskuussa, kun esim. Virginillä monokokki oli lyöty lukkoon jo kesäkuussa Wirthin saadessa potkut. Myöhässä ollaan, ja pelonsekaisin tuntein ootellaan nähdäänkö HRT:tä vieläkään talvitesteissä uudella autolla.

Toinen ongelma tulee siitä, että Kollesin mukana häipyi suurin osa tallin vanhasta henkilökunnasta. Parin vuoden työn jälkeen talli on siis operatiivisessa mielessä taas lähtöpisteessä, joten siinä voi hetki mennä ennen kuin homma alkaa taas toimia.
 
Ylös