Hullut hoitoon

jitu

Well-known member
Liittynyt
6.10.2004
Viestit
325
Sijainti
Suomen Moskova
Nykyään puhutaan paljon ns. avohoidon yleistämisestä eli sairaalapaikkoja vähennetään säästösyistä. Kaiken maailman hullut päästetään vapaasti yhteiskuntaamme, vaikka he eivät sinne todellakaan kuuluisi. Onko oikein että henkilö, joka on vaaraksi sekä itselleen, että muille vaeltaa keskuudessamme ties mitä ajatuksia päässään. Uskotaan kai siihen , että asiat hoituvat vahvoilla ja hyvillä, nykyaikaisilla lääkkeillä, mutta ainahan voi jättää tabut ottamatta! Hyvänä esimerkkinä tästä tämänvuotinen metrosurma Helsingissä. Psyykkisistä ongelmista kärsivä mies iski täysin tuntematonta nuorta miestä kirveellä päähän , joka kuoli myöhemmin vammoihinsa. Tässä varmasti hyvä esimerkki vapaalla liikkuvien hullujen uhreista. Mielestäni kaikki vähänkään huomiota herättävät yksilöt tulisi karsia ja passittaa ajoissa hoitoon, määrätä lääkkeet, sulkea neljän seinän sisälle suljetulle tai ei suljetulle osastolle mielenterveyden häiriön laadun ja vakavuuden mukaan.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Olen pitkälti samaa mieltä. Lisäksi on kokemuksia myös mielenterveydeltään vakavasti heilahtaneen kaverin avohoidon seuraamisesta. Kontrolli on täysin olematonta:nope: Samalla voi terrorisoida ympäristöään täysin vapaasti:(

Lisää vain säästöjä ja verot alemmas:thumbup:
 

jitu

Well-known member
Liittynyt
6.10.2004
Viestit
325
Sijainti
Suomen Moskova
Sam sanoi:
Olen pitkälti samaa mieltä. Lisäksi on kokemuksia myös mielenterveydeltään vakavasti heilahtaneen kaverin avohoidon seuraamisesta. Kontrolli on täysin olematonta:nope: Samalla voi terrorisoida ympäristöään täysin vapaasti:(

Lisää vain säästöjä ja verot alemmas:thumbup:

Kerro lisää kokemuksistasi! Tietyllä tavalla kiinostavaa kuultavaa. Millä tavalla kontrolli heilahti? Olikos kaveri vaarallinenkin? EI kuitenkaan ihan metrosurmaajan tasoa , vai?
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Mihail Mihailovitsin, Ruotsin ulkoministeri Anna Lindhin murhaajan asian käsittely alkaa tänään Ruotsin Korkeimmassa Oikeudessa (HD). Hovioikeus jo muutti käräjäoikeuden langettaman elinkautistuomion pakkohoidoksi psykiatrisessa sairaalassa. Korkein oikeus voi jopa vapauttaa Mihailovitsin kokonaan.
Tällaista tietoa oli ainakin viikonvaihteessa ruotsalaisissa lehdissä.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Minun käsitykseni ruotsalaisesta oikeuskäytännöstä on vielä huvittuneempi kuin meille tutun Itä-Suomen hovioikeuden tulkinnat;)
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Joskus kymmenen vuotta sitten kolmen miehen jengi tappoi miehen Tukholmassa. Jokainen jengin jäsenistä syytti toista jolloin syntyi eräänlainen "ympyrä". Kaikki vapautettiin näytön puutteessa. Puhumattakaan paloittelumurhista joista on selvästi syyllinen osoitettavissa. Näytön puutteessa ainakin kaksi paloittelumurhaajaa on aivan lähivuosina vapautettu.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Paitsi avohoitoon ja mielenterveyspotilaiden vapaaksi päästämiseen niin säästötoimet vaikuttavat myös sairaaloissa toimivien lääkärien ja hoitajien radikaaliin määrän vähentämiseen. Alkavat vähät hoitajat olla niin puhki, että tapahtuu hyvin ikäviä asioita, mistä mulla on surullinen omakohtainen esimerkki muutaman vuoden takaa. Ja kun yhtä hoitajaa kohden alkaa olla vaikeita tapauksia kymmeniäkin niin on oikeastaan kumma, että niinkin vähällä on selvitty eikä barrikaadejakaan olla vielä isommin pystytelty.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Albert Oil sanoi:
Paitsi avohoitoon ja mielenterveyspotilaiden vapaaksi päästämiseen niin säästötoimet vaikuttavat myös sairaaloissa toimivien lääkärien ja hoitajien radikaaliin määrän vähentämiseen. Alkavat vähät hoitajat olla niin puhki, että tapahtuu hyvin ikäviä asioita, mistä mulla on surullinen omakohtainen esimerkki muutaman vuoden takaa. Ja kun yhtä hoitajaa kohden alkaa olla vaikeita tapauksia kymmeniäkin niin on oikeastaan kumma, että niinkin vähällä on selvitty eikä barrikaadejakaan olla vielä isommin pystytelty.
Olen samaa mieltä. Ei muuta kuin verot alas ja terveyden- ja sairaanhoito säästöliekille:nope:
 
Ylös