Onhan noita hienoja muistoja. Itsellä aktiivinen seuraaminen alkoi vuonna 1989.
Hienoja kisoja on jäänyt vuosien varrella mieleen runsaasti. Jopa yksittäisiä viikonloppujakin.
Vaikea niitä on laittaa järjestykseen sen kummemmin. Tässä kuitenkin kisoja, joiden aikana pulssi on kohonnut huimiin lukemiin ja joitten jälkeen on tiennyt nähneensä jotain legendaarista.
Mexico City 1990 oli kyllä todella hieno viikonloppu. Sen seuraaminen Eurosportilta aika-ajoineen päivineen on jäänyt mieleen. Aika-ajoissa kärkeen meni Berger ja Patrese, Senna oli kolmantena. Mansellin aivan loistava aika-ajokierros, joka hakee näyttävyydessään vertaista. Prost oli vasta ruudussa 13. Kisan alkaessa Ferrarit rupesivat nousemaan ja lopulta tuli hieno kaksoisvoitto Prostin johdolla. Mansell taisteli Bergerin kanssa viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa huippuagressiivisella tavalla.
91 kaudelta on jäänyt mieleen Belgian Span osakisa. Johdossa aijoi monta kuskia. Mansell näytti vievän koko potin, sitten petti vaihdelaatikko. Alesi nousi johtoon koska ei käynyt varikolla ja jätätti vaihteistomurheista kärsinyttä Sennaa kunnes kone petti. Patrese oli tehnyt huimaa nousua kunnes hänelläkin tuli vaihteisto-ongelmia. Viimeinen Sennan uhkaaja oli Andrea deCesaris mutta häneltä petti kone kakkostilalla. Kisa päättyi sitten McLarenien kaksoisvoittoon, joka oli ainakin omasta mielestä aivan ansaitsematon. Pientä lohtua toi Benettonien 3. ja 4. sjia sekä Roberto Morenon ajama nopein kierros.
92 kausi on jäänyt mieleen suht tylsänä kautena jossa harvat kisat olivat jänniä. Espanjan sadekisa oli kuitenkin tapahtumarikas. Mansell oli paalulla ja musitaakseni Schumacher täysin uudella Benettonilla kakkosruudussa. Startissa Alesi nousi 8. ruudusta kolmanneksi. Tästä alkoi upea taistelu missä Senna, Berger ja Alesi ottivat yhteen oikein kunnollla. Huonostihan siinä kävi, Alesi spinnasi ja mies pilasi takarenkaansa pyöräyttäessään autoaan takaisin menosuuntaan. Puolessavälissä Alesi käy varikolla vaihtamassa uudet sadekelin renkaat. Mansell ja Schumacher olivat kärjessä. Alesin huima taka-ajo oli dramaattinen. Välillä mentiin kahva edellä niin että John Watsoniakin huimasi Eurosportin selostamossa. Alesi menetti lisäksi aikaa kierroksella jääneen Häkkisen kanssa spinnattessa. Lopussa Alesi ajoi kahdeksan sekuntia kovempia kierrosaikoja kuin Berger ja Senna, joka lopulta ajoi ulos. Maalissa Mansell, Schumacher ja Alesi olivat lopulta alle 10 sekunnin sisässä.
93 kaudelta on jäänyt mieleen lukuisat Sennan ja Prostin väliset taistelut. Hienoin kisa oli omasta näkökulmasta Estorilin kisa, missä Häkkinen teki paluun. Kisan alussa Alesi nousi johtoon huikealla liikulla ja häntä seurasi neljän auton rypäs. Takaa lähtenyt Damon Hill teki koko ajan huimaa nousua. Schumacher pääsi kärkeen aikaisen renkaanvaihdon ansiosta. Prost roikkui tiukasti perässä kun JJ Lehto ei tajunnut antaa Schumacherille luullen tätä Patreseksi. Alesin ja Häkkisen taistelu oli myös kovaa. Lopulta Schumacher voitti kisan ja Prost mestaruuden. Samana viikonloppuna Prost ilmoitti lopettavansa hieman yllättäen.
94 kaudelta on jäänyt paljon ikäviä muistoja. Paras kisa oli kuitenkin Suzukan sadekelin kisa. Olosuhteet olivat todella rajut. Hill ja Schumacher ottivat yhteen "agregate" kisassa, missä ajat laskettiin yhteen kahdesta eri lähdöstä. Brundlen ulosajo, missä ratatoimitsija loukkaantui oli pelottavan näköinen. Alesin ja Mansellin yhteenotto oli huikeaa seurattavaa in-car kamerasta. Hill voitti Schumacherin ja vei MM:n finaalikisaan jännittävässä tilanteessa.
95 Kaudella oli myös paljon jänniä kisoja. Henk. Kohta paras kisa taisi olla Nürburgringillä, missä otettiin paljon lähikontaktia mutta järjestettiin myös henkeä salpaava jännitysnäytelmä. Alesi oli noussut huikeaan johtoon onnistuneella rengasvalinnalla startissa. Märässä kelissä alkanut kisa kuivui niin, että Ferrari kykeni huikeisiin aikoihin slikseillä. McLarenit lähtivät myös slikseillä mutta he eivät saaneet renkaisiin yhtään pitoa. Alesi otti kontaktia Hillin kanssa joka menetti tilanteessa etusiiven. Jo aikaisemmin Hill ja Schumacher olivat ottaneet pientä kontaktia. Schumacher nousi 18 kierrosta ennen maalia Alesin kantaan, mutta joutui vielä tulemaan sisälle. Schumin huikea nousu oli mahtavaa seurattavaaja kolme kierrosta ennen maalia Benettoni meni Ferrarin ohi vastustamattomasti. Harmitti tietysti että oma suosikki ei voittanut kun ykkössija oli niin lähellä. Schumacher ajoi kuitenkin niin hyvin, että paremmuus oli selvä asia.
96 kaudelta on jäänyt mieleen myös runsaasti hyviä kisoja, mutta myös tylsää dominointia. Oma suosikkini tuolta vuodelta on Espanjan sadekelin kisa, missä Schumacher murskasi muut ottaen ensimmäisen voiton Ferrarilla. Schumi vei Ferraria kauniilla linjoilla ja upeissa luisuissa ollen 3-4 sekuntia Alesia nopeampi, joka ei hänkään ole huono sateella. Schumacherin ajamista oli hienoa katsoa, siinä ei ollut varmistelun makua. Kisan loppupuolella Ferrari rupesi käymään vain 9 sylinterillä, mutta se ei vauhtia juuri hidastanut. Tuo kisa oli upea näytös loistavasta autonhallinnasta.
97 kaudella ajettiin myös runsaasti hienoja ja dramaattisia kisoja. Paras muisto on Span sateinen kisa, missä Schumacher jälleen suorastaan nöyryytti muita. Hyvät ohitukset Alesista ja Villeneuvesta veivät kärkeen. Tämän jälkeen Schumacher teki alle kymmenessä kierroksessa 50 sekunnin eron toiseksi nousseeseen Giancarlo Fisichellaan.
98 kaudelta löytyy myös monta hyvää taistelua. Itselläni on parhaana kisana jäänyt mieleen Argentiinan kisa. McLarenit olivat voittaneet täysin ylivoimaisesti kaksi kauden ekaa kisaa ja Ferrarin/Schumacherin oli aloitettava voittaminen viimeistään täällä, mikäli mielivät taistella mestaruudesta. Good Year toi kisaan leveämmän eturenkaan mikä teki Ferrareista kilpailukykyisempiä. McLarenit johtivat alussa, mutta pienet vaihteisto-ongelmat jarrutuksissa päästivät Schumin johtoon. Coulthardin ohituksessa tuli kova kontakti, ja skotti spinnasi. Schumacherille oli laadittu kahden pysähdyksen taktiikka, Häkkinen ajoi yhden pysähdyksen taktiikalla. Brawn oli jälleen osunut oikeaan laskelmissa ja Schumi pääsi juuri johtoon toisen pysähdyksen jälkeen. Lopussa rupesi satamaan hieman ja Schumi lipesi ulos hiekalle mutta löysi tiensä takaisin radalle. Häkkinen oli jäänyt jo niin kauas, ettei kerennyt hyödyntämään tilannetta.
99 kaudelta nostisin minäkin esille sen Nürburgringin sadekisan. Se oli täysin ihmeellinen kisa, jossa saattoi tapahtua kaikkea.
2000 kaudelta on taas vaikea valita. Häkkisen ja Schumin yhteenotot olivat kyllä kaikki mainiota katseltavaa.Nürburgringin sadekisa oli jännittävä, samoin Imola. Span ohitus on nyt tietysti klassikko. Suzukan mestaruuden ratkaissut kisa oli myös hieno.
2001 kaudelta valitsin parhaaksi kisaksi Brasilian kisan, missä montoya löi itsensä läpi. Muitakin hienoja kisoja oli paljon.
2002 kaudelta on vaikeampi sanoa yhtään hienoa kisaa. Magny Coursissa voitto ratkesi myöhäisessä vaiheessa.
2003 kaudella oli myös paljon hienoja kisoja. Indianapolisin kisa oli tapahtumarikas ja siinä pelattiin korkeilla panoksilla. Sade mutkisti tilanteita, mikä on draaman kannalta aina hyvä.