Hyviä muistoja vuosien varrelta

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
No, eniten mieleen jääneitä juttuja:

-Ne kisapätkät, joita näytettiin -82, jos tosin hämärää on, kun oli niin nuori
-Keken mestaruus
-Pironin ja Villeneuven onnettomuudet
-Rene Arnouxin useat mahtavat aika-ajot ja kisan alut
(Jotka sitten päättyivät usein moottorin laukeamiseen)
-Laudan paluu ja mestaruus
-Prost ja Senna ylipäänsä
-Häkkisen uran alkupäässä saavuttamat palkintosijat
-Alesi, Ferrari ja armoton yritys
-kaudet -97-00, erityisesti 1999 ja Frentzenin ajo Jordanilla
-Villeneuven ajo Williamsilla -96-98 ja BARilla, olikos se nyt
2001, kun silläkin syntyi tulosta (mahdollisuuksien rajoissa)
-Barcelona 2001 (perkele)
-kausi 2003 tarjosi aika ajoin seurattavaa, ainakin useita voittajia
-Silverstone 2003, pellestä huolimatta Barrichello teki siitä mahtavaa seurattavaa
-ylipäänsä mäkärin uskomattomat toilailut ysikytluvun puolenvälin jälkeen
(erit. Silverstone 2002. Aaaaargh.)
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
pmv sanoi:

Schumacherille oli laadittu kahden pysähdyksen taktiikka, Häkkinen ajoi yhden pysähdyksen taktiikalla. Brawn oli jälleen osunut oikeaan laskelmissa ja Schumi pääsi juuri johtoon toisen pysähdyksen jälkeen. Lopussa rupesi satamaan hieman ja Schumi lipesi ulos hiekalle mutta löysi tiensä takaisin radalle. Häkkinen oli jäänyt jo niin kauas, ettei kerennyt hyödyntämään tilannetta.
Ave !!!

Itse asiassa Schumcaherin kyllä pelasti ainakin yhtä paljon tuplakeltaiset joiden turvin Schumcaher pääsi palaamaan radalle ennen varvattavien letkaa, jonka takana Häkkinen oli. Ilman lippuja Häkkinen olisi luultavasti ehtinyt ohittaa Schumacherin, joka ilman lippuja olisi joka tapauksessa ollut väistämisvelvollinen ajettuaan ulos radalta olipa edellä tai ei.

- Oho -
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
Kiertokanki sanoi:
tuli ekana mieleen Imolan aika-ajo 98 tai 99...kyllönen luopu keken kanssa jo toivosta että mika sais paalun ja mikalla jauhaa vielä viimesen mutkan ulostulossa renkaat tyhjää ja auto "vipattaa" maalilinjalle kas kummaa...paaluhan sieltä tuli...se oli todella mieleenpainuva kierros...ja Schumin naama tottakai samaan aikaan kun mika ajo linjan yli..:thumbup:
taidat tarkoittaa 2000 imolan aika-ajoa... se oli mahtava:)
vähänkö Kyllönen huusi:D
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Muistoja on niin paljon, kun vaan muistaisi ja jaksaisi kirjoittaa ne kerralla... Yleisesti ottaen kaikki sadekelin kisat ovat jääneet hyvinä mieleen.

1986: Hämäriä muistoja Mansellin renkaan räjähtämisestä&MM:n ratkeamisesta ja muutenkin värikkäästä päätöskisasta.

1987: Ei oikeastaan mitään muistikuvia. Stefan Johansson ajoi peuran päälle Itävallassa.

1988-90: McLarenin hallinta sekä Sennan ja Prostin kuuluisat kolarit jääneet pysyvästi mieleen. Leyton House yllätti joskus parikin kertaa upeasti, ja sarjassa vieraili lukuisa määrä erilaisia "turisteja".

1991: Mielenkiintoinen kausi, tavallaan jonkinlainen uuden ajan alku. Imola jäi sen ajan suomalaiskisana mieleen, selostus oli kieltämättä hyvä. Tämän kauden kuljettajakokoonpanot osaan vanhemmista kausista ehkä parhaiten ulkoa.

1992: Tylsä kausi kärjen osalta, ei mitään tässä mainitsemisen arvoista. Häkä ajoi kyllä hyviä sijoituksia Lotuksellaan.

1993: Erittäin mielenkiintoinen kausi: Mika ja JJ molemmat vihdoin "huipputalleissa", kaudesta tuli kuitenkin suomipojille nihkeämpi kuin miltä talvella vielä näytti. Donington on minulle ehkä SE kisa 1990-luvulla. Kauden alku oli loistava, neljässä ensimmäisessä kisassa tuli vettä taivaalta.

1994: Myös varsin hyvä ja tapahtumarikas kausi, suomalaisittain kuitenkin aika vaikea. Urheilullisesti kausi ei kyllä ollut mikään riemuvoitto, jännittävä kuitenkin.

1995: Aika turha kausi, sentään pari hyvää kisaa.

1996: Ei jäänyt mieleeni minään suurena kautena tämäkään.

1997: Erittäin hyvä kausi: vaihtelua voimasuhteissa ja erikoisia tuloksia ja useita voittajia. Kaiken kruununa Mikan ensivoitto Jerezissä.

1998-2000: Mika vs. Schumi. Kovia taisteluita ja useita hyviä kisoja, parhaat onkin jo mainittu aiemmin.

2001-2002: Melko tylsää, Ferrarin hallinta turhankin ylivoimaista, vaikka jonkinlainen kannattaja olenkin.

2003: Paras kausi pitkiin aikoihin. Jos taso pysyy tällaisena, niin kiinnostus on taattu. Useita erittäin hyviä kisoja.

Muistot tulivat aika pintapuolisesti kronologisessa järjestyksessä, joskus myöhemmin tarkemmin lisää...
 

williams

Well-known member
Liittynyt
12.6.2003
Viestit
168
kouvotsvoni sanoi:
Joitain mieleenjääneitä kilpailuja:
Imola94
Hungaroring97
Jerez97
Suzuka98
Nürburgring99
Indianapolis01
Magny cours02
Kappas.. joku muistaa Unkarin 97 :rolleyes:
Tuo Hillin suoritus tuossa kisassa on kyllä yksi parhaista suorituksista koskaan...:ahem:
Harmi vain että tuo voitto kuivui kasaan vikalla kiekalla.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Minardi fani sanoi:
taidat tarkoittaa 2000 imolan aika-ajoa... se oli mahtava:)
vähänkö Kyllönen huusi:D
Viimeinen sektori Häkkisellä oli kyllä hurja :D.. voitti Shummelin 0.2 sekunnilla tuolla sektorilla ja paljonkohan noihin hieman leveäksiajamisiin, pienen luisuun yhessä mutkassa ja siihen auton vipattamiseen viimeisen shikaaniin jälkeen ;)? Hirvittävä vauhti pääl..
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Alesin eka voitto, Panisin eka voitto, Hillin mestaruus, Häkän eka, eka mestaruus ja onnettomuus Adelaidessa. Oli muuten hieno keskeytestysten rikastama kisa Panis savuttavalla autollaan tais vaan sen takia päästä maaliin että päästi Hillin toistamiseen kierroksella ohi...
Ja meinas unohtua. Salon Mikan palkintopallit Ferrarilla toi sellasen "vihdoinkin" tunteen ja vitutuksen kun voitto meni.
 

Fisico

Well-known member
Liittynyt
5.1.2003
Viestit
85
Interlagos 2003, ikimuistoinen. Tosin toivottavasti Fisico nousee vielä joskus itse sinne korkeimmalle korokkeelle.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
CaPtEeNi sanoi:
Alesin eka voitto, Panisin eka voitto, Hillin mestaruus, Häkän eka, eka mestaruus ja onnettomuus Adelaidessa. Oli muuten hieno keskeytestysten rikastama kisa Panis savuttavalla autollaan tais vaan sen takia päästä maaliin että päästi Hillin toistamiseen kierroksella ohi...
Ja meinas unohtua. Salon Mikan palkintopallit Ferrarilla toi sellasen "vihdoinkin" tunteen ja vitutuksen kun voitto meni.
Tuo Panisin savuavalla autolla ajaminen on myös hauskoja muistoja. Itse asiassa Panis ei olisi riskeerannut mitään jos ei olisi päästänyt Hilliä ohitseen. Jos hän olisi keskeyttänyt viimeisellä kierroksella, hänet olisi silti luokiteltu toiseksi, koska Hill oli sopivasti hänen ja Morbidellin (kisassa siis kolmas).

Adelaiden kisat olivat muutenkin mukavia. Ainut ikävä muisto on Häkkisen vakava onnettomuus 1995.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Minardi fani[/i] taidat tarkoittaa 2000 imolan aika-ajoa... se oli mahtava [/QUOTE] [i]Originally posted by Rusina sanoi:
Viimeinen sektori Häkkisellä oli kyllä hurja :D.. voitti Shummelin 0.2 sekunnilla tuolla sektorilla ja paljonkohan noihin hieman leveäksiajamisiin, pienen luisuun yhessä mutkassa ja siihen auton vipattamiseen viimeisen shikaaniin jälkeen ;)? Hirvittävä vauhti pääl..
Tässä olisi video tuosta tapahtumasta... pidän sen hetken aikaa tuolla servulla... (koko n.32megaa ja .avi)
edit: hupsista... linkkivirhe
 
Viimeksi muokattu:

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
1980-luvun alun turbojen ja vapaastihengittävien moottorien taistelussa oli jotain "katoavan aikakauden henkeä", jota ei ole sen jälkeen ollut. Vielä kun autot olivat tuohon aikaan maaefektiautoja, niin voittajia oli useita ja kilpailut komeita. Esimerkiksi Keken voittokaudella oli ainakin kahdeksan eri voittajaa ja kausi ärimmäisen mielenkiintoinen kaikkine suruineen ja murheineen. Siipiautoista on jäänyt positiivinen mielikuva; toisaalta muistelen, ettei ohituksia tuohonkaan aikaan ollut kovin paljon johtuen tuosta maaefektiautojen epävakaudesta ohittaa suurissa nopeuksissa. Vai muistanko väärin? Mitä muistikuvia teiltä senioreilta löytyy noista siipiautoista ja turboruuveista?
 

eduardo

Well-known member
Liittynyt
29.1.2000
Viestit
255
Sijainti
La Habana, Cuba
-Teme- sanoi:
Tämä suraava on enemmänkin uskomaton osoitus a) auton hallinnasta tai b) uskomattomasta tuurista
eli asiaan...
Kuskina oli M.Schumacher ja autona oli benetton, muistaakseni japanin rata, vuotta en muista lainkaan. Schumi tulee mutkaan "täysillä" eli aivan ylikovaa ja spinnaa 360 astetta. Mutkaan tulee aivan järkyttävä savu. Michael saa pyörimisen päättymään tosiaan tuohon 360 asteeseen ja aivan ihmeellä auton on vielä radan suuntaisesti :eek!: näkemättä yhtään eteenpäin kaasu pohjassa painaa savusta ulos. Vauhti ei tainnu laskea koko akana alle 100km/h
Jos joku muistaa paremmin paikan/ vuoden niin infoa...
Ihan hyvä suoritus Shumilta, mutta mielestäni Senna laittoi taannoin Spassa 90-luvun alussa "paremmaksi": spinnasi jossain mutkassa myös 180 astetta, jolloin laittoi silmänräpäyksessä pakin päälle ja käänsi auton sitten vauhdissa hallitusti menosuuntaan. Auto pysyi radalla koko ajan.

Joku (pmv) voi täsmentää jos muistaa paremmin.
 
Ylös