Lintu
Siipeilijä
"En ollut tunnistaa vaatteet päällä"?pmv sanoi:Prost roikkui tiukasti perässä kun JJ Lehto ei tajunnut antaa Schumacherille luullen tätä Patreseksi.
Itse nostaisin esiin kolme kisaa, jotka parhaimmin ovat mieleen jääneet. Tietysti Japanin GP:t kausilta 98-99 ja pari muuta yksittäistä romurallikisaa ovat myös unohtumattomia mutta niistä ovat monet jo kertoneetkin.
Kauden '97 päätöskilpailu Jerezissä oli loistava kilpailu. Villeneuve ja Schumacher taistelivat mestaruudesta. Minulle oli suhteellisen yhdentekevää kumpi mestaruuden voitti, tosin näin jälkeenpäin on helppo sanoa että oikea mies sen lopulta voitti Viimeinen kierros, Kyllösen hehkutus ja Häkkisen voitto olivat aivan uskomattomia. Suuri osa ihmisistä oli siihen aikaan leimannut Häkkisen ikuiseksi epäonnistujaksi, joka ei koskaan tule voittamaan edes yhtä osakilpailua. Itse en siihen porukkaan kuulunut, vaan uskoin vahvasti että se voitto tulee jonain päivänä. Muutaman kerran sillä kaudella se oli jo niin lähellä ja Jerezissä se lopulta tuli, osittain lahjana, mutta kuitenkin.
Kauden 2000 USA:n GP oli valtava pettymys. Schumacher oli päässyt kisan alussa sateella kauas karkuun Häkkisen taisteltua Minardien kanssa. Yhtäkkiä Häkkinen alkoi pommittaa sekuntitolkulla Schumacheria nopeampia kierrosaikoja ja ero alkoi kaventua. Sitten tuli se kuuluisa mainoskatko, jonka aikana käänsin jollekin saksalaiselle kanavalle ja näin kuinka jo niin monta kisaa kestänyt Mersun moottori sitten pamahti pahimmalla mahdollisella hetkellä. Elintärkeät 6, ehkä jopa 10 pistettä valui käsistä ja Schumacher karkasi ratkaisevasti kahdeksan pisteen johtoon. Siinä vaiheessa kaikki tuntuivat jo tietävän, että mestaruus oli ratkennut. Kukaan ei vain uskaltanut sanoa sitä ääneen.
Seuraavana vuonna samalla radalla Häkkinen otti uransa viimeisen voiton ja Häkän tuuletukset tullessa kunniakierrokselta varikolle olivat aivan ikimuistoiset. Häkkinen tiesi ottaneensa viimeisen voittonsa vaikka yksi kilpailu olikin vielä jäljellä. Osittain ehkä jopa toivoin että Häkkinen ei olisi enää Suzukassa ajanut ja lopettanut näin voittajana. Voiton arvoa korostaa vielä se, että Häkkisen lähtöruutua pudotettiin Warm-upissa tapahtuneen rikkeen vuoksi, joka mielestäni oli täysin naurettava tuomio.