Ilmailutoikki

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Oudolta kuulosti kun meikkivoidetarjoukset esiteltiin heteron kuuloisella äänellä.
:D

Itselleni sattui tossa neljälle Lufthansan lennolle ainakin 3 naislentäjää. Yks oli ainakin sen verran nätti blondi, että olisin mielelläni istunut siivelle ja pöräyttänyt turbiinia.
 

Örfil

Guest
Haa, joulukuussa pitkästä aikaa potkuripelillä ilmoille!
Mielenkiintoinen keikka kotikentältä Ouluun ja takas. Reissun ainoa anti onkin lento-osuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Sainpa Joululahjaksi lentotunnin (1h) opettajan kanssa :ahem:
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Venäjällä tuli sitten ATR alas pian nousun jälkeen.

Veikkaan että syynä oli siipien jäätyminen. Tuolla konemallilla on historiaa ko. ongelmasta.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Finskin pilotit on 50% sotilaslentäjiä.
Niin on yhteiskunnan rahoilla helvetin kalliilla koulutettuja tyyppejä, itseasiassa kallein koulutus koko maassa on heillä, jotka sitten rahankiilto silmissä jättävät upseerinvirkansa ja loikkaavat paremmille liksoille puliveiviyhtiöön. Ihailtavan suoraselkäistä sakkia!
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Niin on yhteiskunnan rahoilla helvetin kalliilla koulutettuja tyyppejä, itseasiassa kallein koulutus koko maassa on heillä, jotka sitten rahankiilto silmissä jättävät upseerinvirkansa ja loikkaavat paremmille liksoille puliveiviyhtiöön. Ihailtavan suoraselkäistä sakkia!
Mutta ovat hyviä lentäjiä. Se on pääasia. :wink:
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Aniharvat lentäjät joutuvat matkustajakoneella ikinä pahoihin tilanteisiin. Mutta jos joutuu, niin epäilemättä sotilaslentäjällä on joitakin etuja puolellaan. Se on kuitenkin tottunut LENTÄMÄÄN sen sijaan, että istuu vahtimassa mittareita suurimman osan ajasta.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Niin on yhteiskunnan rahoilla helvetin kalliilla koulutettuja tyyppejä, itseasiassa kallein koulutus koko maassa on heillä, jotka sitten rahankiilto silmissä jättävät upseerinvirkansa ja loikkaavat paremmille liksoille puliveiviyhtiöön. Ihailtavan suoraselkäistä sakkia!
Sotilaslentäjien pako ilmavoimista on nykypäivänä estetty pitkillä palvelussitoumuksilla. Ennen oli toisin.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Sotilaslentäjien pako ilmavoimista on nykypäivänä estetty pitkillä palvelussitoumuksilla. Ennen oli toisin.
Loogista, kun kerran Racerin mukaan 50% Finnairin kippareista on sotilaslentäjiä. Ilmeisesti tuo prosentti on sitten kokoajan pienenemään päin?
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Tuossa sarjassa on tuon lisäksi ainakin yksi jakso, jossa ATR syöksyy siipien jäätymisen takia. Siinä tai tuossa jaksossa käytiin myös läpi ko. ongelman historiaa, joka ei ole ihan vähäinen.

Ilmeisesti ongelma on vältettävissä, kun kaikki tehdään oikeaoppisesti, siipien sulattimet toimivat ja niitä käytetään oikein.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Sotilaslentäjien pako ilmavoimista on nykypäivänä estetty pitkillä palvelussitoumuksilla. Ennen oli toisin.
Tuo on ollut jo vuosikymmeniä, sitoumuksen rikkomisesta maksettavaa summaa on kyllä kasvatettu ja sopimusaikaa pidennetty. Eli sanktiot koskevat lähinnä nuorehkoja sotilaslentäjiä.


Loogista, kun kerran Racerin mukaan 50% Finnairin kippareista on sotilaslentäjiä. Ilmeisesti tuo prosentti on sitten kokoajan pienenemään päin?
Sotilaslentäjien eläkeikä on kuitenkin suht alhainen, joten siittä hommasta eläkkeelle jäätyään ehtii lennellä sivilikoneita aika pitkään.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tää on aina paras.

Syy miksi en lennä Lufthansalla.
Finskin pilotit on 50% sotilaslentäjiä.

http://airlineworld.wordpress.com/2008/03/03/lufthansa-plane-landing-in-strong-crosswind/

Kapteeni otti tossa homman hanskaan.Varapilotti kusi housuun.

Suomalaiset lentäjät ei joudu panikkiin
Jakaa tuo legendaarinen pätkä (tapaushan sattui Emma "hirmumyrskyn" aikaan vuonna 2008 eli olosuhtete olivat kokolailla poikkeukselliset. Emmahan saavutti Euroopassa paikoitellen yliu 230 km/h:n nopeuden ja vaati 14 kuolonuhria) näköjään mielipiteet kahtia. Itsehän kuulun siihen porukkaan, joka tuon nähtyään oli ja on edelleenkin sitä mieltä, että nimenomaan juuri Lufthansallahan kannattaa lentää, kyllähän tuon pilootin toiminta osoitti melkoista ammattitaitoa, siinä olis monella kokemattomammalla rysähtänyt.

Koneen naispuolisesta varapilootista ja hänen toiminnastaan en osaa sanoa (käsittääkseni ei tehnyt hänkään minkäänlaista virhettä, mutta voin tietysti erehtyäkin), mutta muistaakseni tuossa osui helvetin kova tuulenpuuska juuri ratkaisevalla hetkellä koneen siipeen ja siitä se sitten lähti. Mahtokohan siinä ehtiä kukaan edes kusemaan housuun. Tai noh, matkustamossa saattoi yhdellä jos toisellakin mennä pikkarit vaihtoon, ohjaamossa oli varmaan kädet sen verran täynnä töitä, ettei paljoa keritty edes paskomaan.
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jtsehän kuulun siihen porukkaan, joka tuon nähtyään oli ja on edelleenkin sitä mieltä, että nimenomaan juuri Lufthansallahan kannattaa lentää, kyllähän tuon pilootin toiminta osoitti melkoista ammattitaitoa, siinä olis monella kokemattomammalla rysähtänyt..
Lufthansa on yksi maailman turvallisimmista lentoyhtiöistä. Vaikka otetaan huomioon venäläiset, vinkuintialaiset ja afrikkalaiset lentoyhtiöt sekä terroristit, niin siitä huolimatta lentäminen on kaikkein turvallisin matkustusmuoto.
 
Ylös