Ilmailutoikki

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Aika surkea vuosi Malesialaisilla lentoyhtiöillä :nope:
 

Örfil

Guest
Kaksi viikkoa bannia on ikuisuus.
 
Viimeksi muokattu:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Tony Fernandes on ollut rutkasti nyt esillä surkean tapauksen johdosta vaan ihmettelenpä ettei nähdäkseni yksikään media ole repinyt "Kovalaisen entinen tallipäällikkö"- tyyppisiä otsakkeita.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tony Fernandes on ollut rutkasti nyt esillä surkean tapauksen johdosta vaan ihmettelenpä ettei nähdäkseni yksikään media ole repinyt "Kovalaisen entinen tallipäällikkö"- tyyppisiä otsakkeita.
Koska Kovalainen ei ole lehtiä myyvä nimi. Auta armias lööppien määrää jos ois Kimin tallipäällikkö kartingajoilta.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tony Fernandes on ollut rutkasti nyt esillä surkean tapauksen johdosta vaan ihmettelenpä ettei nähdäkseni yksikään media ole repinyt "Kovalaisen entinen tallipäällikkö"- tyyppisiä otsakkeita.
Hattua nostan Tonylle. Otti vastuun kuten kunnon johtajan pitääkin, vaikka eihän toi nyt hänen vikansa ollut.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Air Asian piloteilla mustien latikoiden mukaan oli vaikeuksia hallita konetta. Niinköhän olisi jotkin jäätyneet anturit, tai muut ukkosolosuhteet käyneet liian hankaliksi (auto?)piloteille?

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1421638875209.html
Vähän aikaa sitten oli uutinen (en jaksa kaivaa esiin), jossa oli että lennonjohto ei olisi antanut lentäjille lupaa kiertää myrskyä. Vaikka lentäjät siis pyysivät. Eiköhän tuossa tilanteessa menty siis ihan käsiohjauksella (myrsky noteerattu ja pyydetty lupaa kiertää...ts. tiedetään, ettei tilanne normaali).

Ja lennonjohdossa olisi siis liian vähän porukkaa eli olikohan lähes 20 konetta per lennonohjaaja. Toisin sanoen aivan liian vähän lennonjohtajia tilanteisiin nähden. (kait vielä kokemattomiakin). En tiedä onko tämä uutinen/väite kumottu myöhemmin....
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Tulee mieleen, että oisko sitten nopeusnäytössä vika. Tai nopeussensorissa (pitot-putki). Nokkaa nostamallahan sitä korkeutta juuri saadaan lisää, toki vain jos nopeutta on riittävästi. Mutta jos pilotin saama nopeuslukema on väärin, niin..

Jokunen kone on tullut tonttiin aikaisemminkin tukkeutuneen pitot-putken takia. Se kun tekee sen virheen juuri niin päin, että todellinen nopeus on huomattavasti pienempi kuin mittarin näyttämä.

Edit: Taisipas olla se Air Francen turmankin pääepäilty juuri tuo putki. Jos muistan oikein.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tulee mieleen, että oisko sitten nopeusnäytössä vika. Tai nopeussensorissa (pitot-putki). Nokkaa nostamallahan sitä korkeutta juuri saadaan lisää, toki vain jos nopeutta on riittävästi. Mutta jos pilotin saama nopeuslukema on väärin, niin..

Jokunen kone on tullut tonttiin aikaisemminkin tukkeutuneen pitot-putken takia. Se kun tekee sen virheen juuri niin päin, että todellinen nopeus on huomattavasti pienempi kuin mittarin näyttämä.

Edit: Taisipas olla se Air Francen turmankin pääepäilty juuri tuo putki. Jos muistan oikein.
Ainakin muistat samoin kuin minä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
Se on kiva tommonen kova ja puuskainen sivutuuli. Laskeutuessa kun vielä lentokoneen nopeus on suhteellisen alhainen, niin eipä siinä sit muuta kun suut makeeksi vaan. Ja lentäjillä on syytä olla vyöt kireällä siellä peltiputken kärjessä istuessa kun nokka kiitoratakosketuksen yhteydessä heilahtaa kunnolla alas ja sivulle.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Lupakirja muropaketista? Korkeutta menetetään vedetäänpä keula ylös?

Katselin joku vuosi muutaman kymmenen jaksoa lentoturman tutkintaa foxilta ja hälyyttävän moni kone tuli tonttiin sen vuoksi että koneen sakatessa yritettiin lisätä korkeutta.
 
Ylös