Antsa Rieppo
Well-known member
Jämijärven lento-onnettomuudessa siivenkannatin petti rasitusmurtuman vuoksi ja siipi kääntyi hyppyovea vasten.:thumbfh: Svois sanoa että hivenen ollut uutuuriakin matkassa.:nope:
Totta turiset, mutta HYVÄLLÄ onnella siipi ei oli kääntynyt juuri oven eteen ja estänyt hyppääjien hyppyaikeet. Kuitenkin kipparin pienestä klasista kerkes kaks mäjelle.Sanotaan, jotta huonoa tuuria ei ole olemassakaan. Lähinnä huonoa valmistautumista.
Hyvään onneen luottaminen huonon valmistautumisen jälkeen on tie voittoon.Totta turiset, mutta HYVÄLLÄ onnella siipi ei oli kääntynyt juuri oven eteen ja estänyt hyppääjien hyppyaikeet. Kuitenkin kipparin pienestä klasista kerkes kaks mäjelle.
Olepa joskus platalla vieressä kun kyseinen helvetinkone lähtee rullaamaan.Oijoi, talon päältä lensi juuri kaksi Fougaa parimuodostelmassa. Lienee tulossa Jämijärveltä (tai menossa?).
Eilen yksittäinen Fouga kaarteli kylän päällä. On se hiljainen peli verrattuna nykysuihkareihin.
Olin viime vuonna, keväällä kun Pirkkalassa oli tutustumispäivät. Tukilentolaivue siirtyi silloin tänne.Olepa joskus platalla vieressä kun kyseinen helvetinkone lähtee rullaamaan.
Hammaslääkärin pora x10000
Tuota, tämä postaus on sivulla ventti.Ohhoh, ilta on mennyt lukiessa tätä ketjua ja katsoessa linkkejä kun tämä on nostettu. Hartsa-aika on jo kohta, ja olen vasta sivulla kymmenen.
Löytynyt tiemmä lisääkin koneeseen kuulunutta kamaa, myös Mauritiukselta http://www.clicanoo.re/486140-mh370-maurice-cherche-des-debris-dans-ses-iles-les-plus-reculees.htmlVäittävät löytäneensä MH370 siivekkeen Ranskan Reunionilta: https://www.google.fi/maps/@-21.1414979,55.5406149,10.83z?hl=en
Go! Aviation -niminen yhtiö aloittaa reittiliikenteen ensi vuoden alussa, jolloin sen laivueeseen kuuluu kolme yksimoottorista matkustajakonetta.
Yhtiö käyttää sveitsiläisvalmisteisia Pilatus-lentokoneita. Niihin mahtuu kahdeksan matkustajaa, jotka voivat ottaa mukaansa matkatavaraa 30 kilon verran.
Go! Aviationin ensimmäiset lentoreitit tulevat olemaan Helsinki-Kuopio, Helsinki-Vaasa ja Helsinki-Tallinna. Reittejä lennetään aamuisin ja iltaisin joka arkipäivä.
Vaikka koneiden matkustajamäärät ovat pieniä, toimitusjohtaja Jorma Kario uskoo toiminnan olevan kannattavaa.
- Tällainen on ollut erittäin suosittua ja kannattavaa Kanadassa, Yhdysvalloissa ja Australiassa. Euroopassa tällaista ei käytännössä ole, Kario sanoo.
Syynä on ollut eurooppalainen lainsäädäntö: kaupalliset lennot yksimoottorisilla koneilla on sallittu vasta parin vuoden ajan.
Reittikoneiden lisäksi Go! Aviatonilla on yksi tilauskäyttöön varattu kone. Yhtiö myös suunnittelee "paikallis"- ja poikittaisreittien perustamista Helsingin ulkopuolelle.
- Esimerkiksi Kuopiosta on vaikea lentää Kittilään. Tällä hetkellä joutuu kiertämään Helsingin kautta ja siinä menee paljon aikaa hukkaan, perustelee Go! Aviationin asiakkuusjohtaja Jari Tähtinen.
Yhtiö ei aio lähteä kilpailemaan hinnalla, vaan esimerkiksi Kuopioon pääsee suunnilleen samoilla hinnoilla Finnairin kanssa.
Karion mukaan pieni lentoyhtiö voi kuitenkin matkustajien toiveiden mukaan muuttaa nopeastikin lentoreittejään. Lisäksi yhtiön Helsingin-kenttänä toimii pienkoneille tarkoitettu Malmin lentokenttä, jossa ei joudu odottelemaan turvatarkastuksissa.
- Riittää, kun tulee kentälle 15 minuuttia ennen koneen lähtöä.
Malmin lentokentän kohtalosta on tosin käyty viime vuosina vääntöä, sillä Suomen hallitus päätti vuonna 2014 sulkea kentän ja ottaa alueen asuinkäyttöön 2020-luvulla. Nykyinen pääministeripuolue keskusta on kuitenkin vastustanut esitystä.
Yksi perusteista sulkea Malmi on ollut se, että siltä ei tehdä kaupallista reittiliikennettä.
Go! Aviationin Liikenteen turvallisuusvirasto Trafilta saama liikelentolupa yksimoottorisella koneella toimii koko Euroopassa poislukien Iso-Britannia. Yhtiö aikookin tulevaisuudessa suunnata myös Keski-Eurooppaan, jossa yhtiö aikoo keskittyä lyhyisiin poikittaisreitteihin.
- Kun Euroopassa mittaa isojen kaupunkien välimatkoja, ne ovat järjestään alle 500 kilometriä eli alle tunnin lentomatka. Sellaisia reittejä ei kannata lentää isolla kalustolla, laskee Go! Aviationin operatiivinen johtaja Roope Kekäläinen.
Kaikkiaan yhtiön laivueessa on tarkoitus olla peräti 38 konetta vuoteen 2020 mennessä.