Ilmakivääri

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
JOC sanoi:
Älä helvetissä osta virkamies-glockia. Ammattilaiselle ihan kauhee ase laukasun puolesta. Itse ostoslistalla seuraavaksi ehkä H&K USP...
:D
Hyvä et kerroit kun YSP ei oo Glockilla koskaan ampunut. :D
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
JOC sanoi:
Älä helvetissä osta virkamies-glockia. Ammattilaiselle ihan kauhee ase laukasun puolesta. Itse ostoslistalla seuraavaksi ehkä H&K USP...
En nyt kuvailisi 'kauheaksi' ja onhan USP hyvä vehje, mutta hinta on tekijä tässä nyt kyllä. Jos hintaa ei tarvitsisi miettiä niin kaapissa komeilisi jo TRG-42 ja muutama muukin ase jonka perään saa tässä vaiheessa vain kuolata.. :dunno:
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Ylen Sankia Priha sanoi:
En nyt kuvailisi 'kauheaksi' ja onhan USP hyvä vehje, mutta hinta on tekijä tässä nyt kyllä. Jos hintaa ei tarvitsisi miettiä niin kaapissa komeilisi jo TRG-42 ja muutama muukin ase jonka perään saa tässä vaiheessa vain kuolata.. :dunno:
Ite pyysin trg-22sta jo tarjouksen...ehkä parin vuoden päästä hankintaan. USPn hintalappukin on tietysti aika komea.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306


Tollasta olen vähän katsellut. Mä luulen, että se on mun seuraava hankinta. On kuulemma pirun mukava ja hauska ampua. Eikä muuten tule ampumaradalla asehullut isotteleen magnumiensa kanssa :alppu:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Törni sanoi:


Tollasta olen vähän katsellut. Mä luulen, että se on mun seuraava hankinta. On kuulemma pirun mukava ja hauska ampua. Eikä muuten tule ampumaradalla asehullut isotteleen magnumiensa kanssa :alppu:
Vahvistan ettei tuu. Mulla on tommonen aina mukana prätkäillessä, eikä kukaan oo vielä tullut vittuilemaan.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Eikös joku lainpykälä ole valmisteilla, että tarvitaan aseenkantolupa myös ilma-aseille?
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Thunder sanoi:
Eikös joku lainpykälä ole valmisteilla, että tarvitaan aseenkantolupa myös ilma-aseille?
Ei menne aseenkantoluvan nimellä, mutta esim juuri ilma-aseet ja isot jousiaseet tulisivat jonkinlaisen vastaavan järjestelmän piirin. Nämähän eivät ole aseita, vaan vaarallisia esineita tms.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mickey sanoi:
Helppous, tarkkuus, varmatoimisuus jne. on etusijalla, vielä kun saisi nuo ominaisuudet "halvalla".. :D
No siinä tapauksessa ehdotan Baikal IJ-61:stä. On hyvin varusteltu ase ja suht tarkkakin. Kilpaa sillä ei voi ampua mutta sopii kyllä todella hyvin harjoitteluaseeksi vakavallekin harrastajalle.
Ulkonäkökin on kivan räyhäkäs. Itse arvostan tossa ennenkaikkea sitä, että siinä tuli mukana myös diopteri.
Tota saatat saada tsägällä kahdella lippaalla 120 euroon. Tarkasta ostaessas, että se on se lippaallinen malli ettei tartte joka kutia erikseen nysvätä paikalleen. Siitä on meinaan rinnakkaismalli jossa ei lipasta ole.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Täällä päin on mökillä ilmakivääri. Saatiin muutama vuosi sitten kolmella kympillä jostain Tikkurilalaisesta tavarakaupasta. Nimeä en muista enkä muista edes hankkimani tussarin merkkiä ( :eek: ). Hyvin kuitenkin toimii ja pateja sitten pamautellaan kesäisin joihin vanhoihin kaljatölkkeihin yms.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17746
Sijainti
East of Eden
Tulihan sitä penskana ilmakiväärillä ammuskeltua. Oli silloin joskus -60 luvulla suomalainen Valmetin tekemä "Airis" -merkkinen ja ihan riittävän hyvä ja tarkka niihin ammuskeluihin, mitä silloin harrastettiin.
 

K.Yrjola

Well-known member
Liittynyt
11.2.2000
Viestit
27899
Sijainti
Thunder Road
Mä muistan kun olin duunissa valintamyymälässä ja siellä oli myös pari mua vähän nuorempaa 'sälliä' niin kerran kun oltiin suljettu hebet pyys mua (koska olin täysi-ikäinen) juomaan yhden tölkin olutta.
Join sen, jolloin toinen (hullunkurista, MOLEMPIEN nimi on Kimmo) pyysi tölkin ja hetken päästä siihen räiskittiin lutkulla. Tämä siis myymälän sisällä.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
312T4 sanoi:
Tarkka ja hyvä:thumbup: Taitaa olla vieläkin myynnissä, muistaakseni:confused:
On se edelleen myynnissä mutta on rajusti menettänyt suosiotaan kun on tullut edullisempia, samantasoisia ja paremman näköisiä ilma-aseita markkinoille. Dianathan ovat todella "vanhanaikaisen" näköisiä.
Saksalainenhan tuo Diana oli (on edelleen?)
 
Ylös