Ilmasto vs. talous

Kumpi on tärkeämpää?

• Äänestäjiä yhteensä
    19

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mä olen valmis luopumaan Jacquesista. Aiheuttamansa butaanipäästöt ovat suunnatonta tasoa. Maailmanloppu.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Mä olen valmis luopumaan Jacquesista. Aiheuttamansa butaanipäästöt ovat suunnatonta tasoa. Maailmanloppu.
Ei jacqueksia ainakaan pitäisi luontoon päästä. Syövät linnunpesät ja tuhoavat miljöön. Häkkieläiminä ne on ihan jees ja kaiken lisäksi melko sisäsiistejä. Ilmastoa säästävää energiaa saisi huokealla, jos pistää ne polkemaan...siis pyörää.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Jacques on kaikkiruokainen. Se syö jätteitä, raatoja, viljaa ynnä muuta. Saaristossa se syö vesilintujen ja lokkien pesistä munia ja poikasia. Jacques osaa rikkoa nilviäisten ja rapujen kuoret polkemalla pyörällä ensin korkealle kalliolle ja pudottamalla sitten ruoan alas. Jacques on oppinut hyödyntämään kaatopaikkoja ja etsimään tienvarsilta auton alle jääneitä eläimiä ja muuta syötävää.
Kaupunkiympäristössä elävillä Jacqueseilla esiintyy kyynärpäiden kehityshäiriötä, ja niiden kyynärien taittokyky on heikentynyt tai pahimmassa tapuksessa ne ovat täysin kyynärettömiä. Vioittuneet kyynärpäät ovat usein mustavalkoisen kirjavat. Häiriön uskotaan aiheutuvan yksipuolisesta ravinnosta, nimenomaan liiasta vaaleasta leivästä. Asiasta ei kuitenkaan ole varmoja todisteita.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Huikee juttu, hei! Miksihän tätä ei vielä ole tajuttu? Sitten olisi varaa maksaa kaikille kymmenentuhattamiljoonaa markkaa kuussa, eikä kukaan joutuisi maksamaan veroja!
Eikä käymään töissä! Iloisesti vain kirmattaisiin niityillä ja hyvinvointivaltion hyvinvointitädit ja -sedät toisivat rahaa ämpäreittäin! Kyllä sitten kelpaisi! Ihan niinkuin ennen vanhaan.

Sue_me

Well-known member
Tylytystä, mutta noinhan se taitaa olla...

WebSlave

Trackman
Tylytystä, mutta noinhan se taitaa olla...
Eikä ihan noinkaan. Ihminen ei pystyisi edes halutessaan tuhoamaan ilmastoa ja luontoa niin pahasti, etteikö ihminen lajina säilyisi. Seurauksena toki olisi köyhissä maissa inhimillinen katastrofi ja rikkaissa maissa taloudellinen katastrofi, mutta jos jääkaudestakin selvittiin, niin kyllä ihmisen säilymisvietti lajin jossain päin maailmaa pitäisi hengissä.

Länsimaiset viherpiipertäjät itse asiassa agitoivat (ymmärtämättään) sen puolesta, ettei heidän helpon elämän mahdollistava länsimainen yhteiskunta suinkaan kärsisi liian suuria vahinkoja. Olisihan se ikävää, jos rannikkokaupungit joutuisivat veden valtaan ja tehokas maataloustuotanto hankaloituisi. Luonto itse ei olisi juuri moksiskaan.

Viimeksi muokattu: