Ilotulitteet kiellettävä

Pitäisikö ilotulitteet kieltää yksityishenkilöiltä?

• Äänestäjiä yhteensä
    60

burb

.
Ei mutta niille vanhemmille sakkoja, jotka sallivat lastensa leikkiä ilotulitteilla ilman aikuisen valvontaa.
Tuo voiskin olla hyvä juttu. Sitä enämpi sakkoa mitä nuorempi lapsi on kyseessä, tai mitä isompi tulite.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Ei missään tapauksessa, ilotulitteiden 'paukuttelu' on just parhautta.

Mangelo

Well-known member
Ei kai sitä ihan kaikkea tartte kieltää. Jotain voi jättää ihmisten omankin järjen (tai tyhmyyden) varaan.
Periaatteessa samaa mieltä, eli että rakentakoot itse pomminsa jotka niitä haluavat paukutella, ei tarvis kaupassa myydä että kuka tahansa niitä rääpäleitä voi ampua sinne tänne.

Örfil

Guest
Parhaat ilotulitteet ovat olleet omatekemiä. Juuri niitä joilla sokeudutaan ja sormet irtoaa ennen aikojaan.

Olin "kylillä" hullun maineessa sillä että Jussin pommit oli isoimpia ja kuului koko kunnan alueella kun pläjähti. Parhaat putkipommit oli metrin kokoluokkaa.
Minusta ei sitten tullut kuitenkaan kemistiä vaan tavallinen insinööri. Eikä mennyt sormet tai näkö, sillä olin taitava ;)

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Periaatteessa samaa mieltä, eli että rakentakoot itse pomminsa jotka niitä haluavat paukutella, ei tarvis kaupassa myydä että kuka tahansa niitä rääpäleitä voi ampua sinne tänne.
Samaa mieltä olen, joskin sillä lisäyksellä, että yhteiskunta voisi vastata ihmismielen tyhmyyden seurauksien kustannuksista nykyistä rajoitetummin. Tulis sellaista tulosvastuullisuutta hölmöilyyn siinä samalla.

Edit: jos nyt täsmennän vielä sen verran, että mua nyppii ylenpalttinen kieltäminen ja rajoitukset. Sitä vastoin kannattaisin ajatusta, että ihminen kantaisi itse vastuun omista teoistaan.

Viimeksi muokattu:

Ria

Jäässä
Oon ihan yllättyny etten ole vielä kuullu yhtään pamausta, vaikka niitä tulitteita on kai jo ollu pari päivää myynnissä. Yleensä innokkaimmat alottaa jo heti ensimmäisenä päivänä.

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Kolmatta vuotta mennään ilman. Hyvin ollaan pärjätty.
Minä en ole vielä tähän päivään mennessä yhtään rakettia ostanut, ei ole koskaan vaan kiinostunut noiden räjäyttäminen. (Toki monesti olen ollut katsomassa kun muut räjäyttelevät)

Örfil

Guest
Minä en ole vielä tähän päivään mennessä yhtään rakettia ostanut, ei ole koskaan vaan kiinostunut noiden räjäyttäminen. (Toki monesti olen ollut katsomassa kun muut räjäyttelevät)
Oletko sä nainen?

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Oletko sä nainen?
En ole, mutta en ole myöskään halunnut laittaa rahaa monia satoja euroja turhuuksiin. (Aikoinaan olin useasti kavereiden ynnä muiden mukana, kun ne räjäyttelivät niitä)

Jotenkin vaan semmonen arkuus aikoinaan jäi että, jos ne räjähtää käsiin sillä kerran melkein päin näköä tuli rakettia ja hetkeksi meni "kuulo" sellaiseksi että ei kuullut oikeastaan kenenkään puhetta ja paniikki iski.

Sue_me

Well-known member
Jämsässä paukuteltiin joen rantapuistossa jo pari viikkoa sitten. Jotain kiinalaismattoja metelistä päätellen.

Mulle noilla paukuilla ei ole ollut enää mitään merkitystä sen jälkeen kun oikeat tykärit ja thunder kingit aikanaan kiellettiin. Nykyiset "pommit" ei paljoa säväreitä anna. Raketteja tykkään katsella muiden ampumana, mutta en menettää niitä rahasummia mitä kunnon pamauksesta saa maksaa.

Örfil

Guest
Jämsässä paukuteltiin joen rantapuistossa jo pari viikkoa sitten. Jotain kiinalaismattoja metelistä päätellen.

Mulle noilla paukuilla ei ole ollut enää mitään merkitystä sen jälkeen kun oikeat tykärit ja thunder kingit aikanaan kiellettiin. Nykyiset "pommit" ei paljoa säväreitä anna. Raketteja tykkään katsella muiden ampumana, mutta en menettää niitä rahasummia mitä kunnon pamauksesta saa maksaa.
Jos musta huumori sallitaan niin nimimerkin Thunder synty lienee selvä. :eek!:

Mäkin voisin olla tätä nykyä "4finger" tai "eyeless" tms. nikki. Onneksi olen Jussi ja kaikki raajat tallella.

Tosin suunnitteilla on kauko-ohjattavat raketit tuohon lennokkiin. Kun tietäis miten pirussa toi toimii! Tässä svedujen viritys...

http://www.youtube.com/watch?v=--zEwBwG10Q

Joni

Well-known member
Viimeksi muokattu:

Archie

Well-known member
Edit: jos nyt täsmennän vielä sen verran, että mua nyppii ylenpalttinen kieltäminen ja rajoitukset. Sitä vastoin kannattaisin ajatusta, että ihminen kantaisi itse vastuun omista teoistaan.
Harmi vain, että suunta on ihan toinen. Politiikot ja virkamiehet ehdottavat harva se päivä jotain uutta rajoitusta, sääntöä ja määräystä.. jonkin asian korjaamiseksi. Ehkä jonain päivänä maailma toimii täydellisesti, kun sääntökirja on saatu valmiiksi.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Harmi vain, että suunta on ihan toinen. Politiikot ja virkamiehet ehdottavat harva se päivä jotain uutta rajoitusta, sääntöä ja määräystä.. jonkin asian korjaamiseksi. Ehkä jonain päivänä maailma toimii täydellisesti, kun sääntökirja on saatu valmiiksi.
Mikäs helvetin Republikaanien vuosikokous täällä on aloitettu? Maailma pyörii rajoituksilla ja veroilla, ei vapaudella ja pyhällä hengellä.

Lunssila

Well-known member
Mikäs helvetin Republikaanien vuosikokous täällä on aloitettu? Maailma pyörii rajoituksilla ja veroilla, ei vapaudella ja pyhällä hengellä.
No niinpä! Tämä maa kaipaa lisää SÄÄNTÖJÄ ja RAJOITUKSIA, sillä niistä tulee onnellisuus.

Archie

Well-known member
Ehkä suomeen pitäisi perustaa Sääntö- ja rajoitusministeriö.