Iltasanomien verkkosivut

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Eli kun löydän Ilta-sanomien internetsivuilta vaikka jonkun uutisen ja koetan linkittää sen tälle forumille, niin linkki "sensuroituu" tuolla tavalla ---> www.***************. Jos kirjoitan pelkästään *************** (iltasanomat.fi) niin sille käy ihan samalla lailla.

Mistäs tämä "bugi" oikein johtuu? Ja entä onko sille mahdollista tehdä yhtään mitään? Tämä ongelma on luullakseni kaikilla muillakin käyttäjillä.
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
tuskin on mikään bugi. ehkä foorumin ylläpitäjä ei halua linkkejä iltasanomien sivuille.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
Itsekin olen ihmetellyt asiaa, en tiedä mikä iltiksen sivuissa on sitten sellaista että urlit sinne pitää sensuroida, kun kuitenkin iltalehti toimii: www.iltalehti.fi
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niinkuin olen jokusen kerran yrittänyt mainostaa, on Sanoma WSOY ottanut joskus kauan sitten yhteyttä ja kieltänyt uutisiinsa linkittämisen. Kysehän ei ole pelkästään Iltasanomista, vaan myös konsernin muiden lehtien linkit on sensuroitu, tosin nimimuutoksen takia esim. hs.fi-osoitteet toimivat.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Bobakki sanoi:
Niinkuin olen jokusen kerran yrittänyt mainostaa, on Sanoma WSOY ottanut joskus kauan sitten yhteyttä ja kieltänyt uutisiinsa linkittämisen. Kysehän ei ole pelkästään Iltasanomista, vaan myös konsernin muiden lehtien linkit on sensuroitu, tosin nimimuutoksen takia esim. hs.fi-osoitteet toimivat.
Kiitoksia tiedosta. Haluannee siis että luemme uutiset maksun kautta lehdestä kuin ilmaiseksi netistä. Tosin miksi ne sitten laittaisivat uutisia verkkosivuilleen, kuten pitäisivät sivuja pystyssä noin yleisestikään? :doubtful:
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Käsittääkseni ne ei halua, että kuvia linkitetään.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Käsittääkseni niiden kannattaisi estää kuvien linkittäminen itse, eikä syyttämällä muita.
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
F1-Forumiin ei otettu yhteyttä Sanoma-konsernista vaan toiseen sivustoon, jonka ylläpito varoitti meitä. Tästä on jo jokunen vuosi aikaa. En tiedä mikä heidän nykyinen kantansa on. Kuvien liittämisestä he tuskin pitävät edelleenkään, mutta www-sivuille tapahtuvan linkityksen pitäisi olla ok. Vbulletinissa ei muistaakseni ole mahdollista tehdä eroa, onko linkitys url vai img.

Tuon sensuurin voisi kai ottaa pois, jos tarve on pääasiassa linkittää lltasanomat.fi:n uutissivuille.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Antti sanoi:
F1-Forumiin ei otettu yhteyttä Sanoma-konsernista vaan toiseen sivustoon, jonka ylläpito varoitti meitä. Tästä on jo jokunen vuosi aikaa. En tiedä mikä heidän nykyinen kantansa on. Kuvien liittämisestä he tuskin pitävät edelleenkään, mutta www-sivuille tapahtuvan linkityksen pitäisi olla ok. Vbulletinissa ei muistaakseni ole mahdollista tehdä eroa, onko linkitys url vai img.

Tuon sensuurin voisi kai ottaa pois, jos tarve on pääasiassa linkittää lltasanomat.fi:n uutissivuille.
Kannatan sensuurin poistamista. :thumbup: Eläköön vapaus!
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Zaikom sanoi:
Käsittääkseni niiden kannattaisi estää kuvien linkittäminen itse, eikä syyttämällä muita.
Käsittääkseni lähes kaikki sellaiset ratkaisut on enemmän tai vähemmän perseestä, jonka vuoksi mikään kunnollinen sivusto ei sellasta käytä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
VJR sanoi:
Käsittääkseni lähes kaikki sellaiset ratkaisut on enemmän tai vähemmän perseestä, jonka vuoksi mikään kunnollinen sivusto ei sellasta käytä.
Herääkin kysymys että kumpi tässä asiassa on velvollinen toimenpiteisiin. Sekö joka ei halua linkitystä (joka on yksi www:n peruskiviä) vaiko se toinen osapuoli.
Mikäli minä en halua asuntooni sivullisia niin laitan ovet lukkoon.
Onhan noita kuvapalvelimia tms jotka tyrkkää hotlinkin is not allowed (yms) kuvaa ruudulle jos yrittää ulkopuoliselta forumilta klikata linkkiä suoraan kuvaan.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Matxi sanoi:
Herääkin kysymys että kumpi tässä asiassa on velvollinen toimenpiteisiin. Sekö joka ei halua linkitystä (joka on yksi www:n peruskiviä) vaiko se toinen osapuoli.
Mikäli minä en halua asuntooni sivullisia niin laitan ovet lukkoon.
Onhan noita kuvapalvelimia tms jotka tyrkkää hotlinkin is not allowed (yms) kuvaa ruudulle jos yrittää ulkopuoliselta forumilta klikata linkkiä suoraan kuvaan.
Tuollaisia linkkauksenkieltoja voi iso esittää pienelle uhkauksien kera ja pieni voi varmuuden vuoksi ison uhkauksiin alistua ongelmien välttämiseksi, mutta en jaksa uskoa, että tuollaisen kiellon/komennon uhmaaminen olisi mihinkään ihmeellisempään oikeasti voinut johtaa. Linkkien luonti on tosiaan tämän koko systeemin yksi perusidea, painukoot pois netistä ne jotka eivät halua vapaana kaikkien luettavissa oleviin turinoihinsa linkkejä luotavan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Wilpuri sanoi:
Tuollaisia linkkauksenkieltoja voi iso esittää pienelle uhkauksien kera ja pieni voi varmuuden vuoksi ison uhkauksiin alistua ongelmien välttämiseksi, mutta en jaksa uskoa, että tuollaisen kiellon/komennon uhmaaminen olisi mihinkään ihmeellisempään oikeasti voinut johtaa. Linkkien luonti on tosiaan tämän koko systeemin yksi perusidea, painukoot pois netistä ne jotka eivät halua vapaana kaikkien luettavissa oleviin turinoihinsa linkkejä luotavan.
Voisivat vielä saada mainosmiljoonia, jos heidän sivuilleen eksyisi jotain juttua lukemaan:alppu:
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
1. Ehkä enää ei kannata edes linkata Iltalehden tai Sanomien sivuille, linkitetään jatkossa suoraan youtubeen tai sen lehden sivuille, johon nämä Iltapäivälehdet omissa jutuissaankin linkkaavat ja tukeutuvat.

2. Pyydetään Iltapäivälehtiä estämään linkkaaminen F1-forumille. Käydään Iltiksen keskustelussa tekemässä keskustelu F1-sivuista ja laitetaan linkki tänne, katsotaan onnistuuko?
 

juhni

Banned
Liittynyt
26.11.2006
Viestit
474
Sama ongelma koskee YouTube-linkkejä. Kun ole yrittänyt linkittää F1-linkkejä F1-vapaaseen, niin tulee sellaisia pisteitä. Olen tarkistanut ne linkit monta kertaa, mutta silti ne eivät toimi oikein. :nope:
 

Pietari

HarjunHerra
Liittynyt
4.3.2007
Viestit
7217
Sijainti
Etelä-Savo
juhni sanoi:
Sama ongelma koskee YouTube-linkkejä. Kun ole yrittänyt linkittää F1-linkkejä F1-vapaaseen, niin tulee sellaisia pisteitä. Olen tarkistanut ne linkit monta kertaa, mutta silti ne eivät toimi oikein. :nope:
Myös MSN messengeristä on alkanut muuttua YouTube linkit toimimattomiksi. :eek!:
 
Ylös