Imolan testit

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Calvin sanoi:
Kyllähän Misukat otti viime kaudella Brisukoita kiinni viileällä säällä aiempaan verrattuna, mutta edellä? Enpä sanoisi. Tasoissa tai ei ainakaan paljoa brisukoita jäljessä pikemminkin. Ajattelepa vaikka Melbournea tai Imolaa jossa oli kohtuullisen viileää, tai vaikka Suzukaa jossa todellakin oli viileää ja missä vauhdissa BAR siellä oli. Lisäksi tietysti rataprofiili vaikutti renkaiden keskinäiseen marssijärjestykseen, brisukoiden toimiessa nopeissa kaarteissa paremmin ja misukoiden taas hitaissa.

Sateella misukat ovat puheiden perusteella ottaneet kiinni brisukoita, näytöt tosin vielä puuttuvat ja puheet perustuvat siihen että ovat menneet eteenpäin viime kaudesta. Toisaalta brisukat ottivat taas harppauksen eteenpäin märällä myös tässä viikko pari sitten, ainakin Rubensin sanojen mukaan. Ero saattaa kyllä olla kaventunut, olisiko nyt aiemman 3 sekunnin sijasta enää 2 sekuntia? :idea:
Toisaalta eikös Misukat toimineet paremmin kun renkaat olivat liian "laimeat" keliin nähden? Eli kun Bridgestonea ja Micheliniä käyttävillä oli alla intermediate-renkaat, kun keli oli sitäluokkaa, että alla olisi pitänyt olla kunnon sadekelirenkaat, niin Michelinit olisivat olleet melkein ylivoimaisia (samalla tavalla kun kummallakin oli kuivankelinrenkaat "intermediate-säällä"?

Eikö Misukka ole kuitenkin nyt päässyt paljon testaamaan keinotekoisestikkin sadekelinrenkaita viimeaikoina? Michelin on tälläkin rintamalla saanut paljon enemmän kierroksia alleen.

Tosiaan voimasuhteetkin muuttuivat kaudenmittaan..eikös Williams ollut alkukaudesta melko surkea kuitenkin..esimerkiksi?

editos:
Toisaalta Ferrarin sanottiin olevan viimekaudella autoltaan 0,5s-1s nopeampi kuin Williams tai McLaren..noin yleensä..renkaat sitten tasoitti peliä..
 
Viimeksi muokattu:

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
25.2 +5c

1. M. Schumacher Ferrari Bridgestone 1:19.666 - 98
2. D. Coulthard McLaren-Mercedes Michelin 1:20.950 1.284 69
3. J.-P. Montoya BMW-Williams Michelin 1:21.045 1.379 73
4. R. Barrichello Ferrari Bridgestone 1:21.250 1.584 52
5. C. da Matta Toyota Michelin 1:22.157 2.491 71
6. O. Panis Toyota Michelin 1:24.341 4.675 54

eli rataennätys Schumille. Rubenilla vanha F2003.
 
Viimeksi muokattu:

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
belated sanoi:
25.2 +5c

1. M. Schumacher Ferrari Bridgestone 1:19.666 - 98
2. D. Coulthard McLaren-Mercedes Michelin 1:20.950 1.284 69
3. J.-P. Montoya BMW-Williams Michelin 1:21.045 1.379 73
4. R. Barrichello Ferrari Bridgestone 1:21.250 1.584 52
5. C. da Matta Toyota Michelin 1:22.157 2.491 71
6. O. Panis Toyota Michelin 1:24.341 4.675 54

eli rataennätys Schumille. Rubenilla vanha F2003.
Tässä taitaa olla todellinen ero jo ensikertaa näytillä Ferrarin, McLarenin ja Williamsin välillä...
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Rusina sanoi:
Tässä taitaa olla todellinen ero jo ensikertaa näytillä Ferrarin, McLarenin ja Williamsin välillä...
Tuskinpa nyt sentään. :D

Todennäköisesti aika harvoissa kisoissa tulee satamaan räntää ja olemaan 5'C lämmintä. :doubtful:

Tästä voi päätellä vain sen, että Bridgestonet toimii tällä hetkellä Michelinejä paremmin todella kylmissä olosuhteissa.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
vmjs sanoi:
Tuskinpa nyt sentään. :D

Todennäköisesti aika harvoissa kisoissa tulee satamaan räntää ja olemaan 5'C lämmintä. :doubtful:
Uskomatonta että vanha kierrosennätys on kyetty passittamaan noin selvästi roskakoriin noissa oloissa:D
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
belated sanoi:
25.2 +5c

1. M. Schumacher Ferrari Bridgestone 1:19.666 - 98
2. D. Coulthard McLaren-Mercedes Michelin 1:20.950 1.284 69
3. J.-P. Montoya BMW-Williams Michelin 1:21.045 1.379 73
4. R. Barrichello Ferrari Bridgestone 1:21.250 1.584 52
5. C. da Matta Toyota Michelin 1:22.157 2.491 71
6. O. Panis Toyota Michelin 1:24.341 4.675 54

eli rataennätys Schumille. Rubenilla vanha F2003.
Bridgestone pelaa edelleenkin paremmin kuin misukka, kun katsotaan lämpötilaa eli kylmällä kelillä.............?!:idea:
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Ilmari sanoi:
Uskomatonta että vanha kierrosennätys on kyetty passittamaan noin selvästi roskakoriin noissa oloissa:D
Eikös se ole ollut tapa näin ennen kauden alkua. Autot ja renkaat ovat kehittyneet viimme vuodesta, niin olisihan se ihme jos ennätyksiä ei passitettaisi noin selvästi roskakoriin? :confused:

Tarkoitin lähinnä sitä, että paha mennä sanomaan autojen välisistä eroista mitään, kun olosuhteet eivät vastaa millään tavalla kauden kilpailuja. :rolleyes:

Sen voi sanoa, että ei tuo Ferrarin uusi auto mikään hidas ole. :ahem:
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
vmjs sanoi:
Eikös se ole ollut tapa näin ennen kauden alkua. Autot ja renkaat ovat kehittyneet viimme vuodesta, niin olisihan se ihme jos ennätyksiä ei passitettaisi noin selvästi roskakoriin? :confused:
Juu, kyllä minäkin sen verran lajista ymmärrän, mutta en enään sitä että niitä kierrosennätyksiä rikotaan räntäsateessa........:wink:
 

August

Well-known member
Liittynyt
14.3.2002
Viestit
70
Sijainti
Vantaa
belated sanoi:
25.2 +5c

1. M. Schumacher Ferrari Bridgestone 1:19.666 - 98
2. D. Coulthard McLaren-Mercedes Michelin 1:20.950 1.284 69
3. J.-P. Montoya BMW-Williams Michelin 1:21.045 1.379 73
4. R. Barrichello Ferrari Bridgestone 1:21.250 1.584 52
5. C. da Matta Toyota Michelin 1:22.157 2.491 71
6. O. Panis Toyota Michelin 1:24.341 4.675 54

eli rataennätys Schumille. Rubenilla vanha F2003.
McLarenin kakkos kuski jäi vähän Ferrarin ykkösestä ja vastaavasti taas Ferrarin kakkos kuski jäi McLarenin kakkos kuskista. Eli Kimi olisi mennyt reilusti kovempaa kuin Schumi ehkä jotain 1.18.500...
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Tietääkseni Imolassa oli tänään ihan ok-keli muuten vaikka kylmää olikin.
 

vmjs

Well-known member
Liittynyt
9.7.2003
Viestit
903
Observer sanoi:
Tietääkseni Imolassa oli tänään ihan ok-keli muuten vaikka kylmää olikin.
Räntäsadetta tai ei, mutta erilaiset olosuhteet kumminkin, mitä on tällä kaudella odotettavissa. :rolleyes:
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Kylmää tai ei. Ainakin Ferrari tulee järjestämään kylmää kyytiä kamuilleen säästä huolimatta ja läpötilasta piittaamatta.

Hyvä aika Schumilta. Ilmeisestikään tuo uusi moottorisääntö ei ole liiemmin tehoja tiputellu mutta se kestävyys onkin sitten kortti jota tullaan tuijottamaan kauden aikana vielä moneen kertaan.

No Australiassa sitten nähdään mikä on asioiden todellinen laita ja kuinka kovaa minkäkin värinen auto rataa kiertää. Jännää.
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Eikös tuo kylymä ilima anna koneesta aika paljon enemmän potkua ulos?

Jännä tuo Schumin .666 loppuinen aika. :thumbup:
 

vileda

Well-known member
Liittynyt
21.3.2002
Viestit
90
Sijainti
Oulu
Observer sanoi:
Tietääkseni Imolassa oli tänään ihan ok-keli muuten vaikka kylmää olikin.
Ainakin Täällä 33km:n päässä Imolasta oli muuten hyvä keli, mutta pirun kylmä, noin 3-9 astetta plussaa :) Ja huomiseksi (täksi päiväksi) on luvattu vielä kylmempää ja jopa lumisadetta. *kele. Huomenna olisin ehtinyt Imolaan katsomaan testejä, mutta ei sinne lumisateessa kannata mennä... :(
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Shumihan oikein hykerteli F1 Atlaksen haastattelussa jossa mietittiin ennätyksen syntyä... Onko näössä vikaa vai onko leuka kasvanut entisestään ?:doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Kyllä tuon uuden Ferrari vauhti näyttää pelottavan kovalta, katsoopa sitä miltä kantilta tahansa! Pitää kuitenkin muistaa, että Ferrari tuntee Imolan radan kuin omat taskunsa, liekköhän sillä jotain vaikutusta tuohon huippuaikaan???:confused:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Minusta tuntuu, että Ferrari on vielä piilotellut todellista vauhtiansa. Barichello on kärjessä M. Shumacher toisena aika-ajojen jälkeen...kolmantena oleva kuski jää B:n ajasta noin 1.8 sekuntia

edit:
Siis Melbournessa.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Rusina sanoi:
Minusta tuntuu, että Ferrari on vielä piilotellut todellista vauhtiansa. Barichello on kärjessä M. Shumacher toisena aika-ajojen jälkeen...kolmantena oleva kuski jää B:n ajasta noin 1.8 sekuntia

edit:
Siis Melbournessa.
Mä taas luulen, etä lämpötila on +30. Näin ollen "normaaleissa" oloissa Michelinin noin viisinkertainen testimäärä auttaa, ja kuusi ensimmäistä paikkaa misukkatiimeille. :tongue:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Kyllähän Ferrari takuulla on kova, miksei olisi? Ferrarin ainut ongelma viime vuonna oli Bridgestonien heikkous kuivalla ja mikäli tänä vuonna eivät renkaissa häviä sekunteja niin varmasti ovat kärkitaistelussa... mikäli renkaat ovat samaa tasoa michelinien kanssa niin luultavasti ovat helposti kärjessä.
Ferrarilla on kuitenkin kaikki muut palikat huipputasolla... Mäkki ja Renault jäävät ainakin moottoripuolella, eikä niiden autotkaan ole vielä täysin vakuuttaneet, williamssilla kait moottori on ferrarin tasoa, mutta auto ja kuskit eivät.. muista talleista ei tarvise edes puhua.

Vaikka Michelineillä on enemmän huipputalleja tekemässä kehitystyötä on ferrarilla puolestaan 107%:sti heille tehdyt renkaat.. nyt jopa Sauberin autostakin on tehty sopivampi kehittämään renkaita ferrarille käyviksi...

Micheliniltä puuttuu edelleen mestaruudet joten uskoisin heidän kuitenkin panostavat bridgestonea reilummin kehitykseen joten luultavasti rengasetu säilyy Ferrarin vastustajilla... toisaalta eihän se etu ollut enää niin järkyttävä loppukaudesta kun joutuivat muuttamaan eturenkaitaan, vai eikö vain sattunut enää samanlaisia kelejä kuin ennen monzaa...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Ferrari on tehnyt kaikki rengastestit sillä pidemmällä akselien välillä. Onkohan siinä mitään eroa sitten sen uuden auton renkaitten kulutukseen?

Kyllä Bridgestone oli vielä hieman edellä melkeen kaikessa viimekaudella (poislukien kuumat radat), etenkin laadussa eri rengassettien välillä. Ja kun Misukka hieman meni edelle, heti protestoitiin. Täksi kaudeksi Bridgestone tuo itsekkin "leveemmät" kulutuspinnat. Saa nähdä tuleeko protesteja.

Ja noista testiajoista.. Jokaisella autollahan on testiohjelmien aluksi rikottu rataenkat. Joten tuskin kukaan tiimeistä on vielä näyttänyt todellista nopeuttaan.
 
Ylös