Bridgestonen
ja Ferrarin
jatko yhä avoin
F1-sähkeet 25.2.
Ferrarilla ja Bridgestonella on enemmänkin pelissä kuin pelkkä kunniakas MM-taisto. Nykyinen sopimus umpeutuu tämän vuoden päättyessä ja uudesta ei vielä ole päästy sopimukseen.
Japanilaislähteiden mukaan nimenomaan avauskilpailujen tulokset ovatkin tällä kertaa erityisen tärkeitä, sillä tappiosuma voisi merkitä Bridgestonen päätöstä vetäytymisestä F1-urheilusta.
Näin samalla toteutuisi kattojärjestö FIA:n toiveen yhden toimittajan rengasmonopoliin siirtymisestä.
On varmaa, että mikäli Ferrari ei jatka yhteistyötä Bridgestonen kanssa, tehdas ei enää toimita renkaita muillekaan.
Rengassota käy äärimmäisen kalliiksi kummallekin osapuolelle. Jo tähän mennessä Bridgestone on investoinut pelkästään rutiinihommiin 30 miljoonaa dollaria ja varsinainen kiivas kehitystyö on vasta alkamassa.
TS/Heikki Kulta
ja Ferrarin
jatko yhä avoin
F1-sähkeet 25.2.
Ferrarilla ja Bridgestonella on enemmänkin pelissä kuin pelkkä kunniakas MM-taisto. Nykyinen sopimus umpeutuu tämän vuoden päättyessä ja uudesta ei vielä ole päästy sopimukseen.
Japanilaislähteiden mukaan nimenomaan avauskilpailujen tulokset ovatkin tällä kertaa erityisen tärkeitä, sillä tappiosuma voisi merkitä Bridgestonen päätöstä vetäytymisestä F1-urheilusta.
Näin samalla toteutuisi kattojärjestö FIA:n toiveen yhden toimittajan rengasmonopoliin siirtymisestä.
On varmaa, että mikäli Ferrari ei jatka yhteistyötä Bridgestonen kanssa, tehdas ei enää toimita renkaita muillekaan.
Rengassota käy äärimmäisen kalliiksi kummallekin osapuolelle. Jo tähän mennessä Bridgestone on investoinut pelkästään rutiinihommiin 30 miljoonaa dollaria ja varsinainen kiivas kehitystyö on vasta alkamassa.
TS/Heikki Kulta