azai sanoi:
Mutta edelleen yksinkertainen pointtini on se että jos kuski häviää tallikaverilleen, ei tulokseen voi olla tyytyväinen. Yksinkertaista!
Ja varsinkin jos palkka sattuu olemaan kymmenkertainen tallikaveriin nähden :wink:.
Mielestäni Räikkösen olisi pitänyt pystyä ohittamaan Massa pehmeillä renkailla tai ainakin saamaan aikaan kunnollinen ohitustilanne, kuten Alonso. Vaikka Alonso ajoi toisella stintilla samanlaisilla renkailla kuin Hamilton, niin sai aikaan loistavan ohitustilanteen, vaikka Hamilton oli vahva koko kisan aikana. Räikkönen taas tuntui olevan koko kisan aikana selvästi Massaa nopeampi.
Esim. ensimmäisellä stintillä Hamilton sai kasvattua riittävän välimatkan Alonsoon ja säilytettyä sen varikkokäyntejä silmällä pitäen.
Tosin Hamilton sanoi renkaidensa menneen rakoille toisella stintillä kovilla ajettaessa (näillähän oli kovat renkaat toisella stintillä?), muutenkin Hamilton tuntuu olevan heikompi kovilla ajettaessa ja olihan Hamiltonilla joitakin kierroksia enemmän bensaa sillä hetkellä.
Täysin ansaittu voitto Hamiltonille.:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Jos vertaa Alonsoo, niin Räikkönen ei taida olla kovin vahva toisen auton perässä ajettaessa. Alonso sekä Renaultilla että Mclarenilla ajaessa on pystynyt hyvin ajamaan edessä ajavan perässä ja pääsemään iskuetäisyydelle, vaikka ei olisikaan kovinkaan merkittävästi edessä ajavaa nopeampi. Johtuneeko se sitten Alonson aliohjaavasta ajotyylistä?
Vai osaako Alonso vain ajaa maksimaalisen hyvin tällaisissa tilanteissa, että pystyy pysymään lähellä edessä ajavaa, vaikka edessä ajavan auto kuinka aerodynaamista pitoa söisi?
WebSlave sanoi:
Hamilton on venyttänyt MM-pistekaulan 10 pisteeseen, mikä tarkoittaa sitä, että nyt hänellä on jo varaa tehdä se kauan odotettu ensimmäinen iso virhe kisassa. Alonso pääsee korkeintaan tasoihin.
Kun nyt muiden rookien kohdalla on puhuttu totutteluajasta, niin ilmeisesti Lewis käytti siihen viisi ensimmäistä kisaa, ja kun homma alkoi toimia, niin tulostakin alkoi syntyä. Kanadassa ja USA:ssa paalulta voittoon. Aiemmat palkintopallisijat olivat vain niitä harjoitteluisuorituksia.
Aivan. Hamiltonin paras kisa suhteessa Alonsoon on edelleen Bahrain ja nyt kun päästään tutuille radoille Eurooppaan, niin heh heh
... Tosin hivenen hirvittää mistä Hamilton enää saa kaivettua lisää vauhtia suhteessa Alonsoon, koska tuntuvat kumpikin ajavan niin maksimaalista vauhtia. Eli miten lähes täydellistä ajoa voi vielä parantaa?
No, kyllähän niissä radoilla on joka puolella niitä viimeisiä senttejä.
Ajoittain USA:n GP:ssä Alonso yritti niin vimmatusti päästä Hamiltonin luo, että ajoi yhdessäkin mutkassa sisäreunan kanttarien lisäksi jo vähän ruohikonkin puolella
.
Jotkut puhuvat, että Hamiltonille tulee vielä niitä heikkoja kisoja ja menestys ei voi jatkua katkeamatta. Mutta itse miellän, että Hamiltonin "heikko" kisa oli nimenomaan Malesiassa ja siitä ei voi kuin nousta ajamalla. Tottakai Hamiltonille tulee teknisiä ongelmia ja muita sattuman oikkuja, mutta ajaminen siitä vain paranee (Suurella todenn.).
Istaria sanoi:
Katottiinkohan me samaa kisaa? Siinä kisassa mitä minä katsoin oli Räikkönen ainakin hyvin moneen otteeseen jo pidemmän aikaa jossain 0.4 sekunnin päässä Massasta, ja sen lähemmäksi ei varmaan juuri enää pääse ellei halua pistää autoja toistensa päälle tai vierekkäin...
Olen pannut merkillä tämän jo kun Alonso ajoi Renaultilla ja Kimi Mclarenilla.
Kun ihmettelin tätä jokunen 1 vuosi sitten, joku sanoi että Renautin autossa on parempi mekaaninen pito suhteessa Mclareniin ja huonompi aerodynaaminen pito, jonka vuoksi edessä ajava ei niin paljoa Rellua häiritse
Mutta niin vain Alonso pystyy Mclarenillakin hyvin seuraamaan edessä ajavaa ja saamaan hyvän ulostulon mutkasta.
Tämä on täyttä faktaa ainakin minulle
.