Olipihan mielettömän mielenkiitoinen kilpailu, vaikka siitä jäi hiukan karvas maku lopulta suuhun.
Seurasin suurimman osan kisasta Danica Patricin on board kamerasta käsin luonnollisten äänien kera; ei ollut siis selostusta vain Danican auton äänet + radiokeskutelut varikkomuurin kanssa.
Muuten seurasin kisaa live timingistä niin että pysyi hyvin menossa mukana.
Pieni kuriositetti....T.Kanaanin osuessa rajusti seinään Patricin ajaessa murskautuneen auton oli hän kommentoi vilpittömän huolestuneena radioonsa : Oh My God!! I hope hes alright.
Minun suhtautuminen Herra Castronevesiin on hyvin ristiriitainen. Puolet minusta tykkää tuosta sympaattisesta väriläiskästä, hänen hyvästä ja alykkäästä huumorinrajusta, mutta toisaalta, miehen habituksessa on jotain luotaantyöntävääkin...Lipevä hymy, yltiösentimentaaliset tunteenpurkaukset vaikuttajat joskus näin kyynikon silmään niin kovin teennäisiltä.
Ja sitten oli vielä se verosotku, josta toki mies vapautettiin mutta itse olen sitä mieltä ettei tällä USAN tanssii Tähtien Kisan voittajallakaan nuo pussit olleet aivan puhtaa.
Ja koska Helio lähti ennakkosuosikkina matkaan, niin olisihan jokin maukas pieni yllätys tehnyt hyvää.
Mut ei voi mitään, seurasin tosiaan kisaa DP:n autosta käsin ja vaikka nainen ajoi hienosti, olisi hänen ehkä vielä hiukan suuremmalla riskillä haastaa edes Wheldonia. Usein kuuli mutkiin mentäessä että Danica ei kyennyt pitämään kaasua aivan pohjassa, ja sinnehän se Whedon sitten karkasi.
Oli hermoja ja hampaita kiristävää seurata niitä viimeisiä kierroksia kun Danica epätoivoisesti yritti napata Whedonin päänahan. Purin kai leegoni aika lailla uuteenuskoon. Meni aika rouheeksi tuo purukalusto.
No se siitä; Indy 500 näytti jälleen sen mikä on auto-kilpailujen kirkkain helmi. Mikä mahtava tapahtuma; ensin kuukauden päivät harjoitellaan ja karsitaa autoja pois, ja sitten vihdoin kaiken valmistelun jälkeen saapuu itse kisa, joka ei minua jättänyt kylmäksi tälläkään kertaa. Tämä on niin satumainen tapahtuma että toivonhan minäkin että pian saataisiin sarjaan suomalaisväriä; ja vieläpä johonkin kelpo tiimiin.
Olisin niin kovasti toivonut Danican voittavan....