Internet Security -paketit

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Eilen kone ilmoitti, että F-Secure 2007 -paketti pitää uudistaa 30 -päivän sisään. Eli on aika taas miettiä uutta systeemiä:
- Kolme lisenssiä sisältävät paketit kiinnostaa (nykyistä käyttää mun pöytäkone, mun läppäri, vanhempien kone)
- F-Secureen olen tyytyväinen, mutta taitaa olla melkonen resurssisyöppö
- Pitäisikö sittenkin hankkia erillinen palomuuri + virusohjelma IS:n sijaan

Kommentteja otetaan mielellään vastaan ja suosituksia haukkuja ohjelmista, tällä hetkellä kärjessä on Kaspersky ja F-Secure, pääasiassa mutu-pohjalla.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17745
Sijainti
East of Eden
Minulla on F-Secure Internet Security 2008 ja hyvin toimii. Tuntuma on, että tämä käy taustalla jouhevammin kuin aikaisemmat versiot ja toimii juuri niin kuin pitääkin.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Mulla on Avira Antivir (ilmainen) ja XP:n oma palomuuri. Ikinä ei ole viruksista ollut ongelmaa.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Kaspersky Internet Security on itselläni ollut pari vuotta ja melkoisen todennäköisesti jatkan edelleenkin, kun tämänhetkinen lisenssi umpeutuu tuossa kesäkuun alkupuolella. En yksinkertaisesti tiedä, mikä olis parempi paketti. KIS löytyy myös kolmen lisenssin pakettina.

En tiedä miten esim. F-Securen lisenssisydeemi toimii, mutta Kasperskyssä lisenssi on voimassa aina yhden vuoden ja ei ole versiosidonnainen, mikä tarkoittaa sitä, että jos tuona aikana ilmestyy uusi versio (kuten aivan varmasti tulee tapahtumaan, KIS 8 on jo tekeillä), oikeuttaa lisenssi automaattisesti päivittämään uudempaan versioon. Yhden koneen vuoden lisenssistä manuskoineen päivineen maksoin viimeksi n. 25 euroa, ei paha. OVH on kyllä jossain 40 euron hujakoilla.

Negatiivista Kasperskyssa on ehkä se, että jos ihan kaikki optiot pistää päälle, niin aloittelija on kyllä täysin ihmeissään niiden kaikkien Anti-Hacker -modulin kyselyjen ja ilmojen kanssa, niitä meinaan piisaa kunnes olet luonnut kaikelle mahdolliselle ja mahdottomalle säännöt. Toki Kasperskynkin voi pistää tilaan, jolloin se ei ihmeemmin kysele (taitaa olla peräti defaulttina tuo), mutta tuolloin luonnollisesti turvallisuus kärsii jonkin verran.

Erittäin positiivisena pidän sitä, että Kasperskyllä on oma Forum, jolla kruisailevat myös Kasperskyn ohjelmoijat sekä joukku muuten vain Kaspersky-Guruja. Jos Kaspersky-ongelmaan on olemassa ratkaisu, niin tuolta sen löytää kysymällä ja vielä helvetin nopeasti. Onpa tuolla itse Eugene Kasperskykin kirjoitellut.

Niinjoo, suomenkielisenä Kasperskyä ei taida saada.
 
Viimeksi muokattu:

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
jaska sanoi:
- F-Secureen olen tyytyväinen, mutta taitaa olla melkonen resurssisyöppö
Eikä vaan taida vaan on. Oon miettinyt, josko siirtyis johonki kevyempään ratkaisuun. Vai saiskohan ton konffailtua kevyemmäksi?
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Isäukko saa aina uuden lisenssin tuosta F-Securesta. Kuitenkin ollaan tultu siihen tulokseen että on helvetin raskas. Olisiko mitään ilmaista vaihtoehtoa joka on pätevä? Antivir varmaan olisi?
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17745
Sijainti
East of Eden
Ehkä se sitten johtuu mun tän hetkisestä koneen kokoonpanosta, että F-Secure pyörii todella jouhevasti ja saa minulta täydet 10 pistettä. Aikasemmin edellisessä kokoonpanossa huomasin kyllä pientä takkuilua ja koneen hidastumista jonkun verran mutta nykyään ei enää.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Nod32 ja ilmaisversio ZoneAlarmista on sekä itselläni että kymmenissä koneissa, joista olen fiksannut virukset pois ja laittanut tietoturvan kuntoon. On täysin ongelmaton yhdistelmä ja tuo Nod32 on tosi kevyt. Yksikään ei ole valittanut ja koneet ovat tosiaan pysyneet puhtaina pöpöistä.

Tuota yhdistelmää pystyn ihan vilpittömästi suosittelemaan ja massiivisten Nortonin ja F-Securen jälkeen tuntuvat todella kevyiltä ja tekevät työnsä huomattavan piilossa taustalla. (ZA tosin vasta "opetusjakson" jälkeen)
Varsinkin tuo F-Secure on ihan järjetön resurssisyöppö joka ihan selkeesti hidastaa konetta huomattavasti.

Huono ei ole ollut myöskään Nod32+Wintoosan oma palomuuriyhdistelmä.

Pidän itse keveyden puolesta (ja muutenkin) tuota Nod32:sta tällä hetkellä omaan käyttööni ehdottomasti parhaana virustentorjuntaohjelmistona.

Nod32 on tosin maksullinen mutta ehdottomasti sen 27 euron arvoinen.

Samalla valmistajalla on myös Eset Smart Security, jota on kovasti kehuttu, mutta itsellä ei ole siitä kokemusta. Siinä on mukana myäs antispam-filtterit ja palomuuri.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
päläpäläpälä
No sinun suostuttelujen/kehujen takia tuo Kaspersky tuossa Mutu-listalla onkin (ootko niiden markkinoinnissa töissä? / saatko provisiota foorumille ostetuista Kasperskyn tuotteista?) ;) :) :D

Mutta lähinnä kiinnostaisi kysymys (niin resurssien kulutuksen kuin käytettävyyden ja turvallisuuden kannalta) mitä eroa on jos ottaa Internet Securityn tai vain Antiviruksen ja erillisen (ilmasen) palaomuurin?
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Banaani sanoi:
Isäukko saa aina uuden lisenssin tuosta F-Securesta. Kuitenkin ollaan tultu siihen tulokseen että on helvetin raskas. Olisiko mitään ilmaista vaihtoehtoa joka on pätevä? Antivir varmaan olisi?
Mulla on pöytäkoneessa ilmaiset ZoneAlarm ja Avira Antivir. Hyvin toimii, voin suositella. Ei ole viruksia näkynyt ja samat ohjelmat olen saanut opetettua vanhemmillenikin.
Tosin Antivir heittää aina mainoksella kun päivittää itsensä (mulla kerran päivässä), ja se tietysti vähän häiritsee, mutta siihenkin tottuu... ellei se mainos pomppaa esim. pelin päälle. :mad_old:
Mutta senkin oppii sitten ajan saatossa että ennen tietyn pelin käynnistämistä tekee tuon päivityksen manuaalisesti...
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
No sinun suostuttelujen/kehujen takia tuo Kaspersky tuossa Mutu-listalla onkin (ootko niiden markkinoinnissa töissä? / saatko provisiota foorumille ostetuista Kasperskyn tuotteista?) ;) :) :D
Juu en saa :rolleyes: enkä mä suinkaan Kasperskyä varauksetta kehu, en vaan tiedä mikä olis parempi vaihtoehto. Kyllähän tuokin Kasperskykin resursseja kuluttaa ihan riittämiin eikä täydellistä ohjelmaa muutenkaan ole olemassa (etenkin, kun mäkin oon viimevuosina siirtyny veke softan tuotannosta :frank: )

Mutta lähinnä kiinnostaisi kysymys (niin resurssien kulutuksen kuin käytettävyyden ja turvallisuuden kannalta) mitä eroa on jos ottaa Internet Securityn tai vain Antiviruksen ja erillisen (ilmasen) palaomuurin?
Tuskin tuohon mitään yleispätevää nyrkkisääntöä on olemassa, korkeintaan ehkä käytettävyyden kannalta on mukavampi, että kaikki on samassa paketissa (itse pidän nimenomaan juuri tästä). Luonnollisesti voi olla, että kaksi erillistä eri valmistajan palomuuria ja antivirussoftaa eivät jostain syystä diggaa toisistaan, mutta toisaalta asiaan perehtymällä tuokin ongelma varmasti tiedossa jo tarpeeksi ajoissa. Muutenkaan en välttämättä ostais suoraan uutta palomuuri- tahi antivirussoftaa vaan käyttäisin hyväkseni varlmistajan tarjoaman ilmaisen testiajan.
 
Ylös