IRC Mecsek Rallye

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3215
Sijainti
Lahti
Hänninen jätettiin pois, jotta Kopeckyn mestaruusmahdollisuudet olisivat paremmat. Ihan totta!
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1726
Hänninen jätettiin pois, jotta Kopeckyn mestaruusmahdollisuudet olisivat paremmat. Ihan totta!
Kyllä Skodan talli pelaa tällä hetkellä Hännisen pussiin. Mestaruus ratkaistaan kuitenkin vasta kauden kahdessa viimeisessä osakilpailussa, joista Skotlannissa on jaossa 1,5-kertaiset pisteet ja Kyprokselta 2,5-kertaiset pisteet. Hännisellä on jo kolme voittoa tältä kaudelta sekä kolmos- ja kutossijat eli kaunisteltavaa ei juuri ole, kun lopuksi lasketaan vain seitsemän rallin pisteet. Jos ja toivottavasti kun Juho on Sanremossa mukana, niin tuota Monten kutossijaa voi kaunistella siellä. Sitten vaan toivomaan, että pelit kestää soraralleissa, nopeudesta ei pitäisi olla epäilystä.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3215
Sijainti
Lahti
Hyvä kuulla. Toisaalta, Kopeckylla on paremmat mahkut voittaa ainakin tämä ralli kun Juho huitoo muualla. Pääasia kuitenkin on, että Hännisellä on ilmeisen elävät mahkut voittaa l. uusia IRC-sarjan mestaruus.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1726
Hunkarissa Mikkelsen jatkaa siitä, mihin Barum-sunnuntaina jäi eli helvetin kovaan kyytiin. Ekan lenkin jälkeen johtoa takana tulevaan Neuville-Loix-Kopecky -kolmikkoon 14,4-15,4 sekuntia. Suht suoraa tietä siellä näyttäisi olevan, kun keskituntinopeudet kahdella pätkällä yli 120 km/h. Tänään ajetaan vielä neljä erikoiskoetta.

http://rally-base.com/2011/canon-mecsek-rallye-2011/
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Huh-huh, onpas aika järkyn näköistä hommaa osa Unkarin pätkistä. Valtavan nopeaa tietä, pitkiä suoria. Sekaan omituisia shikaanihäkkyröitä ja kamalia tukkiesteitä, jollaisesta Turankin lähti lentoon. Samanlaiseen loppui Basson kisa.
Mikkelsenkin sanoi että meinaa pelottaa. No, toinen päivä meneillään ja norski johtaa. Eurosportin kooste klo20.45.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18375
Semmosta:
Gardemeisterilla jarruhuolia Unkarissa

Turun Sanomat 11.9.2011 11:37:57

Toni Gardemeisterin avauspäivää sävyttivät jarruissa ilmenneet ongelmat IRC -rallisarjan osakilpailussa Unkarissa. Lauantain etapin loppuvaiheissa Gardemeister oli rallissa seitsemäntenä +1.46 minuuttia kärjestä.

Gardemeister tuskaili pitkin päivää Skoda Fabia S2000 jarrujen kanssa ja asvalttiteilläkin oli liukasta.

– Jarrut ovat temppuilleet ja ne pitävät outoa ääntä. Liukasta on ollut ja pito vaihdellut. Nopeilla osuuksilla tuntuu, että kulkua saisi olla enemmän. Kaipaan laatikkoon pidempää välitystä. Yllättävän usein kierrokset hakkaavat rajoittajaan, Gardemeister sanoi.

Gardemeister on ajanut tasaisesti erikoiskokeilla kymmenen parhaan tuntumaan. Rallin edetessä myös vauhtia on löytynyt lisää. Kuudennella ek:lla Gardemeister kellotti oman tallinsa TGS Worldwiden Skodalla viidenneksi nopeimman ajan. Tämä kohensi valkealalaisen sijoituksen seitsemänneksi.

– Ratin takana tuntuu, että syntyy ihan hyviä aikoja, mutta sitten kello kertoo muuta. Vähän näyttää kyyti paranevan, Gardemeister arvioi.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Huh-huh, onpas aika järkyn näköistä hommaa osa Unkarin pätkistä. Valtavan nopeaa tietä, pitkiä suoria. Sekaan omituisia shikaanihäkkyröitä ja kamalia tukkiesteitä, jollaisesta Turankin lähti lentoon. Samanlaiseen loppui Basson kisa.
Mikkelsenkin sanoi että meinaa pelottaa. No, toinen päivä meneillään ja norski johtaa. Eurosportin kooste klo20.45.
Ja nuo shikaanihäkkyrät ja tukkiesteet laitettiin paikalleen vasta nuotituksen jälkeen :rolleyes:

Sen lisäksi, että asvaltilla ajettava ralli on uusi, sisältyy siihen myös muutama erikoisuus. Osa kovavauhtisista erikoiskokeista ajetaan molempiin suuntiin. Mutkissa leikkaamista järjestäjät pyrkivät estämään sisäkurveihin asetetuin puutukein ja renkain.

- Nuotituksen aikana tukkeja ja renkaita ei ollut vielä laitettu paikoilleen, mutta paikat oli merkitty tiekirjaan. Jännä nähdä ovatko ne sitten kisassa merkityillä paikoilla. Shakedownissa renkaita oli vähän missä sattuu, Gardemeister sanoi.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/09/1387616/gardemeisterilla-edessa-uusi-ralli-unkarissa
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1726
Turan vielä toisesta kulmasta: http://www.youtube.com/watch?v=SzAfJ693j1o

Ei sitten Mikkelsenillä tullut vieläkään ehjää rallia: toiseksi vikalla puuhun ja homma seis. Kopecky ajamassa voittoon, ja tämä voi lisätä intoa ajattaa tshekistä sittenkin mestaria. Harmi tuo Mikkelsenin ulosajo, sillä vauhtia on jo voittoon asti asfaltillakin, mutta aina jostain ontuu.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1726
HUH! Neuville laittoi viimeiselle maximum attackin päälle, mutta ei aivan saanut Kopeckya kiinni. Jos Barumissa voittomarginaali oli Kopeckylle 1,2 sekuntia, oli se jo juhlallinen, sillä nyt voitto tuli 0,8 sekunnin marginaalilla.

Taas keskinopeuksissa muuten aikaa hurjaa. Toiseksi viimeisellä pätkällä Neuvillen keskituntinopeus 129,65 km/h. Voi vaan kuvitella minkälaista rajoitinta vasten loitoottamista se on ollut...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Sisäkaarretta varjelevasta renkaasta lähti Mikkelsen ulos.
Unkarista löytyis kyllä rallinomaisempiakin teitä, noi oli aika hurjia. Oli kamera muutaman kerran saatu ihan näyttäviinkin kohtiin., mutta liikaa oli tajuttomia vauhtisuoria.
Eurosport keskittyi hyvin kärkiviisikkoon. Ei juur Gardea näkynyt. Tuloksissa muilla näkyi rengasmerkki mutta hänellä ei. Herttaisen pikkusieluista näpertelyä.
 
Ylös