Wilpuri sanoi:
Hiljaista piteli kisan alla kirjoittelijoilla ääneen esitetyt toiveet siitä, että ajelisipa Marcus "helpon" kolmostilan nyt vain.
Salaa toivottiin, että tulisipa se ykköstila sieltä tai edes tiukka vääntö ykköstilasta. Nyt kun kolisi, niin pukkaakin taas joka tuutista jälkiviisasta viiltävää analyysia.
Latvala on alkanut väläyttelemään nopeitakin otteita ja eipä sitä tiedä vaikka ensi kaudella olisi kovakin haastaja Loebille. Aika paljon saa tosin voimatasapaino kallistua että noin kävisi.
Grönholm on tarjonnut jännitystä jo useamman kautta pistelemällä kampoihin ehkä kaikkien aikojen parhaimmalle rallikuljettajalle ja palkinnoksi sitten heti tilaisuuden tullen tarjotaan väsynyttä pilipalianalyysia päänupin kestämisestä.
Ei nuo Grönholmin keskeytykset oikeastaan harmita läheskään niin paljon kuin mitä nuo Iltalehden chattipalstatasoiset kommentit. Ei tekisi pahitteeksi selkäänpuukottaville asiantuntijoille katsella koko ensi kausi kun suomalaiset ajelisivat rallin kuin rallin keskimäärin minuutin pari Loebia hitaammin Grönholmin lopetettua.
Tässä mitään selkäänpuukottamista ole. Itte olen useamman vuoden ollut sitä mieltä, että Grönholmin nopeutta ei voi kiistää millään, mutta varmuus puuttuu edelleen. Paineet näkyvät ajosuorituksissa selvästi. Mutta pitäisi tuolla kokemuksella jo tietää, että koska kannattaa vetää oikea jalka suorana ja koska ei. Nyt ei olisi välttämättä tarvinnut painaa pökönä, normisuoritus ja kolmostila olisi riittänyt.
Juu-u, jossittelu ja jälkiviisaus on pirun helppoa, mutta niin se on aina ja kaikkialla.
Parhaimmillaan Bosse on voittamaton ja us-ko-mat-to-man nopea. Silloin ajoaan on upea katsella, kuten viime vuonna Jyskälässä "kaasu pohjassa-ajon ennätys". Heikoimpina hetkinään, kun paineet ovat kovat, altis virheille.
Toivoin kisan alla, että Bosse pystyisi taistelemaan voitosta.
Uskoin, että se tulee olemaan vaikeaa ja sateen sattuessa todennäköisesti mahdotonta. Näin ajattelin yksin pienessä päässäni, etukäteen en yleensä lähde sen kummempia veikkauksia heittelemään foorumeille.
Latvala tulee Fordin tallipestin saatuaan olemaan ainakin Hirvoselle kova vastus, varsinkin asvaltilla. Jo nyt päästelee lujempaa, vaikka alla on vanhempi auto. Eroja kaluston välillä en sen kummemmin tiedä, mutta tuskin ihan samalla viivalla sentään ovat.