Irlannin ralli

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Sellaiset potentiaaliset rallin katsojat joilla on hyvälaatuiseen nettistreamiin riittävät laitteet, nettiyhteys sekä riittävästi mielenkiintoa ja osaamista niiden katsomiseen lienevät kuitenkin vielä suht harvassa. Lisäksi jossain työhuoneen perällä tai perheen juniorien käytössä olevan tietokoneen näytöltä lähetyksen katsominen on aika kaukana tv-katselusta. Tulevaisuudessa voi hyvinkin olla että ympäri maailmaa näkyvä nettistream toimii televisiolähetysten korvikkeena mutta vielä ei olla siinä tilanteessa.
En ole Eurosportin IRC-streamia katsonut (vissiin se ilmainen oli?), enkä tiedä laadusta, mutta mielestäni vähän aliarvioit nettistreamin mahdollisuuksia. Tv-katselun korvikehan se toki ei ole... vaan lisä tai vaihtoehto silloin kun tv:stä ei ole mahdollista katsoa tai jos tv:stä ei tule ollenkaan. Kun ei kuitenkaan puhuta mistään teräväpiirtotasoisesta streamaamisesta, vaan youtuben tasoisesta kuvasta ja siihen riittää täysin meganenkin yhteys. Yleensä se pullonnokka on lähetys- kuin vastaanottopäässä.

Jotkut sarja kuten A1GP tarjoaa jokaisesta kisasta ilmaista streamiä. Tosin A1GP:llä ei tietenkään "omaa" urheilukanavaa toisin kuin IRC:llä. Vaikka nettikaista maksaakin, uskoisin olevan aika halpa tapa hankkia näkyvyyttä/faneja.

Puolustaahan tätä seikkaa esimerkiksi valtava kysyntä, joskin laittomille, F1-streameille. :rolleyes:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tänään koettiin traagisia hetkiä:


:eek: Aaaaapuuvvva. Apuva. Siis ralliauto luistossa. :yuck: Pois tämmöset luistot, joku roti tähän pitää saada ja äkkiä, ei tämmöinen peli vetele. :nope:
No auto kävi pihalla siinä samassa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Yhtälailla siellä IRC:ssä pitää maksaa ajamisesta kuin WRC:ssä, harvat tehdaspaikat on täytetty joten rahaa pitää olla jos ajamaan haluaa IRC:kin. Mitään Atkinsonilta pois ottamatta niin kyllä Hirvosen täysillä ajaminen loppui Irlannissa Latvalan keskeyttämiseen kun piti ruveta varmistamaan valmistajien pisteitä.
Aijaa, luulin että Mikko ajaa nykyään myös henkilökohtaisia kisoja ja tavoittelee puolitosissaan valmistajien mestaruutta. Ei Mikko ole asvaltilla koskaan Sordoa sen lähempänä ole koskaan ollut kuin nytkään.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Niin, titääkö joku täällä siitä maksaako Hänninen ajamisesta? Kahden vuoden soppari kuulostaa ihan siltä, että talli maksaa kuljettajalle. Jos noin on, niin aika kova suoritus.

Mutta niin on Hänninenkin kultakimpale Skodalle. Soralla tulee viemään autoa komeasti ja asvalttikin kulkee.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Aijaa, luulin että Mikko ajaa nykyään myös henkilökohtaisia kisoja ja tavoittelee puolitosissaan valmistajien mestaruutta. Ei Mikko ole asvaltilla koskaan Sordoa sen lähempänä ole koskaan ollut kuin nytkään.
Niin ajaa mutta siinä vaiheessa kun tallikaveri keskeyttää on ruvettava varmistelemaan tallille pisteitä se kun on työnantajan intressi #1.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Niin ajaa mutta siinä vaiheessa kun tallikaveri keskeyttää on ruvettava varmistelemaan tallille pisteitä se kun on työnantajan intressi #1.
Kyllä Mikko sai siihen asti ajaa täysiä Sordoa vastaan kakkossijasta kun ohjaustehostin meni. Sen jälkeen piti ajaa varmasti maaliin kolmannella sijalla ja siinä vaiheessa tiputettiin moottoritehotkin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jep, onhan tuo vähän tylsää ku yks ja sama heppu ajelee voitoista voittoon jokaisessa asvalttikisassa.

Tämän kauden tylsyyden pelastaa se, ettei niitä ole enää kuin yksi. Muissa kisoissa Ford kuskien onkin sitten pystyttävä tekemään kunnon tulosta. Tällainen on köröttely tyyppinen varmistelu on niin tylsää. Eikä siinä mitään, eihän se Mikon vika ole jos ei kulje ja sen hän myöntää itsekkin mut Latvala vois pikku hiljaa lopettaa nuo Grönholm tyyppiset ylivedot. Nopeuttaa riittää selkeästi mutta pääkoppa ei kestä. Siitä joutuu sitten Mikkokin kärsimään, ku joutuu väkisin tuomaan ne tallipisteet.

Jos kaikki ei olis Mikon varassa, vaan Latvala pysyis tiellä. Sillon Mikkokin saisi yrittää. Daniel olisi ollut voitettavissa ilman köröttelyä ja sekin olisi jo jotain, koskapa Sordo on osoittanut olevansa kova asvaltilla.

Toisaalta onpa tuo Citikka kyllä muutenkin Fordia parempi ollut jo pidemmän aikaa asvaltilla. Tietty siitä ansiot menee hyvälle asvaltikuljettajalle.

Ehkä Fordin pitäisi hankkia Mikon kaveriksi joku asvaltispesialisti, tyyliin Sordo?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Niin ajaa mutta siinä vaiheessa kun tallikaveri keskeyttää on ruvettava varmistelemaan tallille pisteitä se kun on työnantajan intressi #1.
No nyt Jippo puhuu kyllä höpöjä. Ei Hirvonen voi mestaruudesta ajaa sen mukaan mitä tallikaveri tekee. Jos tässä vaiheesa kautta filosofia on toi, niin ei voi puhua vakavasta mestaruuden tavoittelusta.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
No nyt Jippo puhuu kyllä höpöjä. Ei Hirvonen voi mestaruudesta ajaa sen mukaan mitä tallikaveri tekee. Jos tässä vaiheesa kautta filosofia on toi, niin ei voi puhua vakavasta mestaruuden tavoittelusta.
Merkkimestaruus merkitsee talleille enemmän kuin kuljettajien siinä ei henkilökohtaiset intressit tai filosofiat paljon paina. Hyvänä esimerkkinä vuosi 2003 ja Walesin ralli jossa Loebin ensisijainen tehtävä oli varmistaa Citroenin merkkimestaruus eikä suinkaan henkilökohtainen mestaruus.

Minkä takia sinä luulet että nämä autotehtaat ilmoittautuvat ajamaan valmistajien mestaruudesta?
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Taisipa Fordin tallipäällikkökin mainita, että heillä oli selkeä suunnitelma tähän kilpailuun, eikä siihen varmaan kuulunut Latvalan keskeytys 1. ek:n jälkeen.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Taisipa Fordin tallipäällikkökin mainita, että heillä oli selkeä suunnitelma tähän kilpailuun, eikä siihen varmaan kuulunut Latvalan keskeytys 1. ek:n jälkeen.
Se suunnitelma oli olla vähintään sijoilla 2. ja 4. Ei ihan mennyt niin kuin piti.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Merkkimestaruus merkitsee talleille enemmän kuin kuljettajien siinä ei henkilökohtaiset intressit tai filosofiat paljon paina. Hyvänä esimerkkinä vuosi 2003 ja Walesin ralli jossa Loebin ensisijainen tehtävä oli varmistaa Citroenin merkkimestaruus eikä suinkaan henkilökohtainen mestaruus.

Minkä takia sinä luulet että nämä autotehtaat ilmoittautuvat ajamaan valmistajien mestaruudesta?
No, onpa Malcolm painottanut, että tänä vuonna Mikon pitää ottaa se henk. koht. mestaruus. Lisäksi en allekirjoita, että valmistajien mestaruus olisi tärkeämpi, koska suuren yleisön ja julkisuuden valokeilassa sen merkitys on minimaalinen. Varsinkin Ford-tallin näkökulmasta henkilökohtaisen mestaruuden pitäisi olla muutenkin jo kunnia-asia, kun tallin historiaa tarkastelee.

Mitä henkilökohtaisiin intresseihin tai filosofiaan tulee, niin kylläpä se painaa ja paljonkin. Esimerkiksi Grönholm olisi vaikka kauden viimeisessäkin kisassa riskeerannut valmistajien mestaruuden henkilökohtaisen eteen.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mikko kertoo mihin asti rallissa hän ajoi täysillä:

"Loeb karkasi jo perjantaina sen verran kauaksi, että voittotaistelu muuttui todellisuudesta lähinnä haaveeksi. Kakkossija sen sijaan oli edelleen haarukassa ja sitä lähdin myös lauantaiaamuna jahtaamaan. Jäin Sordosta lauantaiaamun ensimmäisellä ek:lla 0,6 sekuntia ja olin valmis vielä petraamaan vauhtia. Seuraavalla pätkällä ohjaustehostin kuitenkin hajosi ja taistelu oli ohi.

Olen asennoitunut tähän kauteen niin, että voitan mestaruuden. Asenne ja tavoite on edelleen sama, vaikka Irlanti olikin pettymys. Minun olisi pitänyt yltää vähintäänkin toiseksi, mutta nyt kävi näin. En kiukutellut tai kironnut kisan jälkeen, mutta älkää antako sen hämätä. Sisällä kiehui ja sapetti, kun taistelu päättyi kesken."

(Mtv3)
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Hirvonen edelleen:

"Lauantaiaamun hyökkäys tehtiin vimmalla ja tahdolla. Sordo on asvalttispesialisti, mutta ei hänen vauhtinsa ollut minua kummoisempaa."

Eihän Mikko enää ajanut täysillä Latvalan keskeytettyä, eihän? :eek::rolleyes:
 

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
On tuo citroenikin aikamoisen auton saanut aikaan, ei tunnu ikinä hajoavan mitään, tietysti suurin kiitos loebin ajotaidoille ettei riko sitä, mutta vaikka loebi karauttaa pihalle niin se ei hajoa about koskaan. :thumbdown
Sitikka on kuin Ferrari 2000-2004 kausilla. :tongue: Tosin kyllähän siinä Fordissakin on varmasti potkua mutta kun meidän kuskit on niin lampaita. :thumbdown
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Hirvonen edelleen:

"Lauantaiaamun hyökkäys tehtiin vimmalla ja tahdolla. Sordo on asvalttispesialisti, mutta ei hänen vauhtinsa ollut minua kummoisempaa."

Eihän Mikko enää ajanut täysillä Latvalan keskeytettyä, eihän? :eek::rolleyes:
Merkille pantavaa on se kuinka vikkelästi sekä Mikko että jo lopettanut Bosse ajavat asfaltilla. Siinä ei ole kuin se yksi jos, nimittäin Jos Loeb. Ei nuo muut ole juuri sen kummoisempia asfaltilla kuin mihin Mikko ja Bosse parhaimmillaan yltävät.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Merkille pantavaa on se kuinka vikkelästi sekä Mikko että jo lopettanut Bosse ajavat asfaltilla. Siinä ei ole kuin se yksi jos, nimittäin Jos Loeb. Ei nuo muut ole juuri sen kummoisempia asfaltilla kuin mihin Mikko ja Bosse parhaimmillaan yltävät.
Bosse pystyi vastaamaan Sordon vauhtiin. Mikko ei ole Sordoa vielä ajamalla voittanut asvaltilla. Jos Loeb ei ajaisi, niin eniten asvaltilla voittoja olisi ottanut Sordo.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3395
Sijainti
Lahti
Onko näin? Sanotaan sitten Loebinen ja Sordonen, mutta Sordonen ei kepitä Mikkoa mennen tullen, voipi saada pataankin kun sattuu sopiva pikitie alle. Ei nyt saivarrella. :idea:
 
Ylös