Irvine ja paskat kakkoskuskistrategiat

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Ferrarilla oli ihan eri kulttuuri Barrin ja Irvinen aikaan. Silloin pelattiin aika keinoja kaihtamatta Scumin pussiin. Jopa niin härskisti että apukuski ajatettiin aika-ajossa melkein tyhjällä tankilla kakkos tai kolmosruutuun, tarkoituksenaan päästä startissa Scumin kantaan ja blokata kaikki muut takana tulijat sen muutaman kierroksen mitä bensaa tankissa riitti ja ajaa sitten varikolle. Helppoahan se oli Ferrarilla ja melkein tyhjällä tankilla Monet kerrat nähtiin tuo sama kuvio että Scumi ajaa karkuun kärjessä kun apupoika bokkaa muita. Selostajatkin puhui usein että kukaan ei edes uskaltaisi yrittää apupojan ohittamista koska se todennäköisesti estäisi ohituksen vaikika kolaroimalla. Vedettyään sitten sen muutaman sekunnin kaulan Scumilla oli helppo dominoida loppukisaa ja suunnitella rauhassa taktiikkaa tilanteen mukaan.
Sittemmin nämäkin asiat on kansan mielissä unohtuneet, aika on pitkälti kullannut muistot Scumia ihailevien joukossa ja "vain mestarit muistetaan" ei sitä, miten mestaruudet on hankittu. En minä Scumia kuskina aliarvioi, en vaan paljoa arvosta sen saavutuksia.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
Ferrarilla oli ihan eri kulttuuri Barrin ja Irvinen aikaan. Silloin pelattiin aika keinoja kaihtamatta Scumin pussiin. Jopa niin härskisti että apukuski ajatettiin aika-ajossa melkein tyhjällä tankilla kakkos tai kolmosruutuun, tarkoituksenaan päästä startissa Scumin kantaan ja blokata kaikki muut takana tulijat sen muutaman kierroksen mitä bensaa tankissa riitti ja ajaa sitten varikolle. Helppoahan se oli Ferrarilla ja melkein tyhjällä tankilla Monet kerrat nähtiin tuo sama kuvio että Scumi ajaa karkuun kärjessä kun apupoika bokkaa muita. Selostajatkin puhui usein että kukaan ei edes uskaltaisi yrittää apupojan ohittamista koska se todennäköisesti estäisi ohituksen vaikika kolaroimalla. Vedettyään sitten sen muutaman sekunnin kaulan Scumilla oli helppo dominoida loppukisaa ja suunnitella rauhassa taktiikkaa tilanteen mukaan.
Sittemmin nämäkin asiat on kansan mielissä unohtuneet, aika on pitkälti kullannut muistot Scumia ihailevien joukossa ja "vain mestarit muistetaan" ei sitä, miten mestaruudet on hankittu. En minä Scumia kuskina aliarvioi, en vaan paljoa arvosta sen saavutuksia.
Öh, luuletko että esimerkiksi Irvinen Ferrariaikoina moni ajeli aika-ajoa muulla kuin lähes tyhjällä tankilla?

Asiat ei aina unohdu, jollain ne taitaa vääristyä pahan päiväisesti...
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Öh, luuletko että esimerkiksi Irvinen Ferrariaikoina moni ajeli aika-ajoa muulla kuin lähes tyhjällä tankilla?

Asiat ei aina unohdu, jollain ne taitaa vääristyä pahan päiväisesti...
Jotta kommenttiasi voisi kommentoida niin kerrotko mitä sanoin väärin.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Puolestani saa Alonso Kimin takana muita blokkaillen ensi kierrokset.
 
Viimeksi muokattu:

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Irvinen aikaan aa ajettiin tyhjillä tankeilla....
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Irvinella oli tankissa startissa sen verran bensaa kuin se tarvitsi siihen että pidättelee muita takanaan sen 7-10 kierrosta että sumi pääsee karkuun.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Irvinella oli tankissa startissa sen verran bensaa kuin se tarvitsi siihen että pidättelee muita takanaan sen 7-10 kierrosta että sumi pääsee karkuun.
Ekana tulee mieleen että tallikaverinhan pitäisi olla nopeempi jos on selvästi kevyempi auto, mutta jos tippuu silti Schumin kyydistä niin sitten on ihan oikeutetusti kakkoskuski. Oliko Heikillä sitten parempi taktiikka kun lähti tankki täynnä Hamiltonin tallikaverina?
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ekana tulee mieleen että tallikaverinhan pitäisi olla nopeempi jos on selvästi kevyempi auto, mutta jos tippuu silti Schumin kyydistä niin sitten on ihan oikeutetusti kakkoskuski. Oliko Heikillä sitten parempi taktiikka kun lähti tankki täynnä Hamiltonin tallikaverina?
Niin? Eiköhän Irvine olekin kisojen alussa ollut teoriassa Schumia nopeampi kevyellä autollansa, mutta koska nimenomaan taktiikka on ollut pidätellä takana tulevia Schumin ajaessa etumatkaa, ei tuota etua ole ollut tarkoituskaan käyttää muuhun kuin siihen, että varmistetaan muiden pysyminen tämän tulpan takana. Varsinainen taktiikkavelho taidat olla ;)
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Niin? Eiköhän Irvine olekin kisojen alussa ollut teoriassa Schumia nopeampi kevyellä autollansa, mutta koska nimenomaan taktiikka on ollut pidätellä takana tulevia Schumin ajaessa etumatkaa, ei tuota etua ole ollut tarkoituskaan käyttää muuhun kuin siihen, että varmistetaan muiden pysyminen tämän tulpan takana. Varsinainen taktiikkavelho taidat olla ;)
No jos Irvine oli nopeempi niin millä se Schumi sitten pääsi karkuun? Älkää ny vaan sanoko, että salaliittoteoria ja Irvine on tahallaan jarrutellut. Ohihan sieltä tullaan jos alkaa puolivaloilla kärjessä ajelemaan.

E: Ottaen huomioon että Irvinen aikaan Williams ja Mclaren olivat nopeempia kuin Ferrari
 
Viimeksi muokattu:

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Ekana tulee mieleen että tallikaverinhan pitäisi olla nopeempi jos on selvästi kevyempi auto, mutta jos tippuu silti Schumin kyydistä niin sitten on ihan oikeutetusti kakkoskuski. Oliko Heikillä sitten parempi taktiikka kun lähti tankki täynnä Hamiltonin tallikaverina?
Niinno kerro sinä oliko Sumin kyydistä tippunut oikeutetusti kakkoskuski ja oliko Heikillä parempi taktiika. Makuasisoitahan nämä on.
Seuraavaksi sitten voi keskustella siitä annettiinko sumin kakkoskuskille edes teoreettisia mahdollisuuksia olla parempi kuin sumi ja kysyttiinkö Heikiltä edes paljonko se haluaa bensaa starttin vai saiko Hamilton määrätä senkin.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Niinno kerro sinä oliko Sumin kyydistä tippunut oikeutetusti kakkoskuski ja oliko Heikillä parempi taktiika. Makuasisoitahan nämä on.
Seuraavaksi sitten voi keskustella siitä annettiinko sumin kakkoskuskille edes teoreettisia mahdollisuuksia olla parempi kuin sumi ja kysyttiinkö Heikiltä edes paljonko se haluaa bensaa starttin vai saiko Hamilton määrätä senkin.
Eikun valaise vaan tätä sun salaliittoteoriaas että millä Schumi lähti karkuun kun paalupaikat meni melkein aina muille kuin Ferrarille? Irvinille bensanhöyryt tankkiin pitelemään muita takana että Mclaren ja Williams pääsee karkuun?

Paalupaikat
kausilla 96-97
Williams 23
Ferrari 7

kausilla 98-99
Mclaren 23
Ferrari 6

E: Kun Schumi on lähtenyt paalulta, Irvine on vaan joku pari kertaa ollut Schumin takana kakkosena jolloin toi sun tulppa systeemi on voitu toteuttaa Irvinen 4 Ferrari vuoden aikana.
 
Viimeksi muokattu:

Tume9000

Well-known member
Liittynyt
15.7.2007
Viestit
282
Sijainti
Location, Location
Schumi ei muuten voittanut ainuttakaan kuljettajien mestaruutta Irvinen tallikaverina. Ainut kerta kun tulee mieleen Ferrarin käyttäneen pidättelytaktiikkaa Irvinen aikoina oli Malesia 1999, kun Schumi oli tulppana McLareneille antaen Irvinen karata voittoon.
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Eikun valaise vaan tätä sun salaliittoteoriaas että millä Schumi lähti karkuun kun paalupaikat meni melkein aina muille kuin Ferrarille? Irvinille bensanhöyryt tankkiin pitelemään muita takana että Mclaren ja Williams pääsee karkuun?

Paalupaikat
kausilla 96-97
Williams 23
Ferrari 7

kausilla 98-99
Mclaren 23
Ferrari 6

E: Kun Schumi on lähtenyt paalulta, Irvine on vaan joku pari kertaa ollut Schumin takana kakkosena jolloin toi sun tulppa systeemi on voitu toteuttaa Irvinen 4 Ferrari vuoden aikana.
En tiedä mitä jauhat salaliittoteorioista. Kaiva netistä jos kiinnostaa mikä oli sumin ja kakkoskuskien asema Ferrarilla aikoinaan. Löydäthän sinä kaikki Kovalaisenkin sanomat kommentit ja teet niistä vertailevaa tutkimusta.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
En tiedä mitä jauhat salaliittoteorioista. Kaiva netistä jos kiinnostaa mikä oli sumin ja kakkoskuskien asema Ferrarilla aikoinaan. Löydäthän sinä kaikki Kovalaisenkin sanomat kommentit ja teet niistä vertailevaa tutkimusta.
Et varmaan ku et tunnu itekkään olevan kärryillä mitä selität sun Irvinen bensa ja tulppataktiikoista :D
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Niin? Eiköhän Irvine olekin kisojen alussa ollut teoriassa Schumia nopeampi kevyellä autollansa, mutta koska nimenomaan taktiikka on ollut pidätellä takana tulevia Schumin ajaessa etumatkaa, ei tuota etua ole ollut tarkoituskaan käyttää muuhun kuin siihen, että varmistetaan muiden pysyminen tämän tulpan takana. Varsinainen taktiikkavelho taidat olla ;)
Ite taidat olla vähintään gurutasoa kun heräät ja tajuat ettei Schumi voittanut silloin ainuttakaan mestaruutta ja muut henkilöt valtasivat paalupaikat.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Tämä Irvinen ja Schumin suhde tallikavereina estelyn ja taktisena ns. Tulppana oli loppupelissä yllättävänkin yleistä vuosien 1996-1999 välillä.

Irvinellä oli hyvä Ferrari-uran alku, mutta myöhemmin saattoi olla hitaampi kuin Schumacher jopa kevyellä kuormalla ja pehmeämmilläkin renkailla. Tosin välillä Irvine sai kuitenkin ajaa vapaasti kilpaa ja kaudella 1999 talli ei hetkeäkään empinyt Schumin loukkaantuessa ykköskuskin paikasta.

Vuonna 1996 jossakin kilpailussa Schumacheria epäiltiin myös laittomalla ilmanohjauksella ajamisesta. Lopulta sekin episodi väännettiin Irvinen viaksi ja miehen paras aika diskattiin kun taas Schumi jätettiin omaan ruutuunsa huolimatta ajamisesta yhtä laittomalla osalla. Se oli ainakin alkua Ferrari International Assistancelle.:D

Asiaan. Tämän hetken tallipaikoista käydään aika paljon vaihtelevasti keskustelua ja jossain määrin toivoisin kyllä jopa Bridgestonen aikana näyttäviä ohituksia järjestäneen Kamui Kobayashin paluuta sarjaan mikäli vain sponsorit järjestyvät.

Kobayashilla ei oikein Sauberin lisäksi muita tuttuja paikkoja ole tarjolla. Lähinnä muuttoliikkeen vilkastuessa Force India, Williams tai Lotus voisivat olla myös ehdolla japanilaisen tallipaikaksi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Irvine sai kuitenkin ajaa vapaasti kilpaa ja kaudella 1999 talli ei hetkeäkään empinyt Schumin loukkaantuessa ykköskuskin paikasta.
Kyllä Irvine joutui kaudella -99 antamaan Schumille tietä ennen loukkaantumista. Irvinen ykköskuskin paikka Schumin loukkaantumisen jälkeen oli selvä, mitä muuta vaihtoehtoa Ferrarilla olisi ollutkaan, mikäli kuskimestaruutta havittelivat?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
No ennen Schumin loukkaantumista asia tietysti olikin tuttua kaavaa noudattava. Irvine sai kuitenkin sinällään Schumin ollessa kauempana ajaa omaakin kilpailua luonnollisesti. Silloin tällöin muutenkin mikäli Ferrarilla oli jotenkin erityisesti pieleen mennyt viikonloppu.
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Massa oli kaudella 2008 30s maailmanmestari, kunnes Lewis tuli ja varasti kakun, shampanjan ja kaiken muunkin. Juutypesta löytyy video jossa näytetään sekä juhlinnasta että taikaiskusta kun Lewis veti vikalla ohi Clockista. Tuli jopa hivenen apea mieliala kun miettii et ensin häviää MM-tittelin noin ja seuraavana vuonna ex-nippon auton irronnut jousi vie ajotaito :thumbfh:

Hyvä kuski ennen onnettomuutta, siinä tapahtui joku big thing...
Vähän typerää puhua 30s maailmanmestarista, kun ne pisteet lasketaan kisan jälkeen. Yleensä muut jaksaa odotella varmistuksen ennen voiton juhlia...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vähän typerää puhua 30s maailmanmestarista, kun ne pisteet lasketaan kisan jälkeen. Yleensä muut jaksaa odotella varmistuksen ennen voiton juhlia...
Vähän sama jos pistejohdossa viimeiseen kisaan mennyt juhlisi mestaruutta radan varrella kisan keskeytettyään, siihen asti kunnes haastaja ajaa maaliin, ottaa pisteet ja vie ison palkinnon :eek: :eek: :eek:
 
Ylös