Aiemmin kun oli puhetta hyvistä radoista, hakuin Tilken tasaisia "hengettömiä" tuottamuksia. Turkin rata on siitä hieno, että korkeuseroja löytyy - on hiukka enemmän ihan oikean radan näköinen.
ps. Muualla (esim. formula1.com) kurvien numerointi on loogisempi, kaikki 14 mutkaa kun on numeroitu. Sen lisäksi Formula1.com mukaan ratakin on hiukka erilainen, mutka 2 on siellä pyöreämpi ja tuossa aiemmin piiretty mutka 5 onkin siellä kaksi mutkaa.
Ihan mielenkiintoiselta näyttää, mutka 2 ja 7 (puhutaan nyt ton mmjj:n kartan perusteella) on tuollainen pitkä aika nopea, 2>3>jarrutus 4:seen vaikuttaa aika hauskalta veivaukselta, 8 nyt on pakollinen tilke-mutka, 10>12 vaikuttaa ihan kivalta shikaanin tyyliseltä.
Jos 9.mutkaan jää kivasti kumia, niin ohitus 10-mutkaan on se paras paikka. Jos rata on oikein liukas, tulee ongelmia seurata 9. läpi. Periaatteessa 1.mutkaankin on hyvä paikka, mutta suora on kohtuu lyhyt sinne. 8-mutkaan ei varmaan pääse ohi, nopea 7 on sellainen, ettei ihan lähellä varmaan kykene seuraamaan. 6-mutka voisi olla hyvä autolle jolla suoranopeutta ei ole niin paljoa, mutta mmjj:n laittama ratamuoto ei oikein toimi siinä. F1-comissa oleva kulmikkaampi versio avaa ohituspaikan (ei tosin kovin hyvää) myös tuonne.
Mutta, ihan tervetullut lisä näiden tasaisen aavikkoratojen keskelle.
ps. Varikkostoppi näyttäisi nopealta tuon perusteella - elleivät rakentele mitää shikaania sinne.