Olen huomauttanut siitä, miten jengi vauhkoaa "kansan oikeustajusta" kuitenkaan perustamatta tätä kansan oikeustajua millekään pitävälle faktalle. Ilta-Pulun gallupeja ei lasketa. Mun esittämät "näkemykset" ovat Suomen (voinen sanoa, aika helvetin hyvin modernissa yhteiskunnassa toimivan) kriminaalipolitiikan lähtökohtia, eivät siis ihan varsinaisesti yksinkertaisesti mun näkemyksiä.
...
Sen sijaan se että musta fuulalla väännetään raiskaajien frendiä, se ei ole mun mielestä mielekästä keskustelua tai edes väittelyä. Se on mun mielestä vain helvetin typerää. Vaikka mä omista tiedoistani ja mielipiteistäni olenkin ylpeä ja niitä mielellän...i
En tiedä, enkä viitsi lähteä penkomaan edes kuukella onko väkivaltarikosten rangaistuksista tehty mitään tilastollisesti pätevää mielipidetiedustelua.
Kriminaalipolitiikka ja erityisesti rikosten tehneiden sopeuttaminen rangaistuksen kärsimisen jälkeen on aivan eri asia kuin mikä rangaistus mistäkin rikoksesta koetaan oikeudenmukaiseksi.
Eduskunta säätää lait ja tuomioistuimet soveltavat ne käytäntöön. Jos kansanedustajat katsovat, ettei rangaistuskäytäntö ole se mitä on tarkoitettu, niin lakia muuttamalla siihen tulisi korjaus.
Hyvin yksinkertaistettuna voi eri rikosten rangaistusten oikeudenmukaisuuden kokemista vertailla esimerkiksi
Kumpaa rikosta pidät pahempana
ylinopeus-raiskaus
törkeä rattijuopumus-raiskaus
varkaus-raiskaus
törkeä petos-raiskaus
Tuo väitteesi, että fuulaamalla yrittäisin tehdä susta raiskaajien frendiä on mielestäni perusteeton. Olen tehnyt lainaukset kommenteistasi täysin niitä muuttamatta tai pätkimättä tai irrottamatta asiayhteydestään. Noin tiivistetysti sun ja mun mielipiteet rangaistusten kohtuullisuudesta ja oikeudenmukaisuudesta eroavat jyrkästi toisistaan. Mielestäni rikoksen uhri on ensisijainen, jonka hyvinvoinnista tule välittää ja rikolliselle tulee tuomita rangaistus, jonka uhrikin kokee oikeudenmukaiseksi. Kommenttiesi perusteella sun näkemyksesi taas on, että "lempeillä" tuomioilla rikoksenuusimistodennäköisyys vähenee ja siksi niitä tulee käyttää. Lisäksi ehdottomat vankeustuomiot tulisivat turhan tyyriiksi yhteiskunnalle.