Izod IndyCar Series 2010

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Toimitusjohtaja Randy Bernardin viimeisin ehdotus saanee kaikkien entisten Champ Car - fanien tuen:
Randy Bernard sanoi:
We need to blow up IRL. [--] League officials need to do some sort of press statement to show that (IRL) is dead.
:ahem:

Bernard yrittää näemmä kovasti tehdä parhaansa korjatakseen Tony Georgen tekemät ja valtuuttamat virheet. Nyt hän haluaa tehdä ainoan kunniallisen teon ja pyyhkiä syrjäytetyn poikakuninkaan hallusinaation lopullisesti ja kunnolla pois moottoriurheilun lehdiltä. Valitettavasti tämäkin tapahtuu ainakin kolme vuotta myöhässä, mutta silti uuden johtajan linja valaa uskoa tulevaan.

IndyStarin juttu aiheesta.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Toimitusjohtaja Randy Bernardin viimeisin ehdotus saanee kaikkien entisten Champ Car - fanien tuen: :ahem:

Bernard yrittää näemmä kovasti tehdä parhaansa korjatakseen Tony Georgen tekemät ja valtuuttamat virheet. Nyt hän haluaa tehdä ainoan kunniallisen teon ja pyyhkiä syrjäytetyn poikakuninkaan hallusinaation lopullisesti ja kunnolla pois moottoriurheilun lehdiltä. Valitettavasti tämäkin tapahtuu ainakin kolme vuotta myöhässä, mutta silti uuden johtajan linja valaa uskoa tulevaan.

IndyStarin juttu aiheesta.
Mikäli oikein ymmärsin, niin tuossa halutaan vain eroon IRL nimestä, mutta muuten meno jatkuisi samana... Jos haluttaisiin CCWS ja CART fanit takaisin, niin pitäisi heivata suurin osa ovaaleista ja ottaa tilalle Zolderia, Assenia ja Jereziä jne...

Mutta sinänsä hyvä, että haluavat ottaa tuohon vanhaan paskakasaan vähän distanssia...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Jos haluttaisiin CCWS ja CART fanit takaisin, niin pitäisi heivata suurin osa ovaaleista ja ottaa tilalle Zolderia, Assenia ja Jereziä jne...
En ole samaa mieltä. CART oli formula-autoilun kuninkuusluokka monipuolisimman kalenterin ja nopeiden autojen ansiosta. Ovaalit ovat osa amerikkalaisten racing-DNA:ta ja siksi en usko Champ Car - fanien pitävän niiden poistamista paluumuuton elinehtona. Ovaalit tosin saattavat kadota kalenterista ihan puhtaan evoluution ja NASCARin mafian vuoksi.

En usko myöskään kansainvälisyyden olevan ehtona korkealla, joskaan Georgetownissa harrastettua xenophobiaa tuskin kukaan järkevä ihminen puolustaa. Zolderiin, Asseniin ja Jereziin ei ole pakko palata, ensin pitäisi saada monien kaipaamat Road America, Mexico City, Cleveland, Laguna Seca ja Portland takaisin. Ja jälleen, tuskin kukaan pystyy väittämään etteikö sarja, jossa nämä kilpailut olisivat mukana olisi vahvempi kuin nykyinen IRL, CART-wannabe ja versio 4.8.

Champ Car - fanit halajavat mestaruusautoilun historian ja sen jättämän perinnön kunnioittamista ja siksi tehokkaat turbo-koneiset ratahirmut ovat paljon Dallaran crapwagonia houkuttelevampi vaihtoehto. Ja oikeastaan tuo historic-Dallara onkin ainoa jäljellä oleva selkeä muistutus nykyisessä IRL:ssä suurmies Tony Georgen saavutuksista.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
364, 604 km/h. Niin kovaa siellä on jo menty.

Psssst.....Elkää kertoko kenellekkään!! Suut suppuun!!!!!!!!!!!!






ps. Shcumi, olet ihana.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
Loistava pätkä :http://www.youtube.com/watch?v=gEzCKqMPeVw

1994...oi niitä aikoja...

Ja kyllä; Paul Tracy voitti Indy 500 kisan v.2002. Eikö vain?

PT on kilpa-autoilija ISOLLA KOOLLA - edelleen.


Toukokuu on mahtavaa aikaa, niinkuin aina. :cool:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Pauli pumpattiin pelistä pois.
Itse asiassa pumppasi itse itsensä. Jos olisi vain lepäillyt laakereillaan, olisi mukana.

Bump Dayn kulku

Bump Day oli Sebastian Saavedralle hermojaraastava päivä. Hän oli aiemmin päivällä rikkonut autonsa eikä päässyt osallistumaan päivän tiputusruljanssiin. Hän oli sijalla 33, eli tippuisi ensimmäisenä, jos joku parantaisi aikaansa.

Ensimmiäisenä ajoi Kanaan, joka pudotti Saavedran helposti.

33. sijalle tipahti Romancini ja Jacques Lazier yritti tiputtaa hänet, muttei onnistunut.

Romacini päätti parantaa ja mitätöi aikansa, mikä nosti Saavedran taas sijalle 33. Romancini kuitenkin onnistui ja kolumbialainen oli jälleen ulkona.

Milka Duno kävi seuraavaksi räpiköimässä niin hitaita aikoja, että hänet otettiin pois radalta jo ennen kuin vaadittavat 4 kierrosta tuli täyteen.

Takuma Sato tuli vuorostaan yrittämään ja putoajan paikalla oli nyt Jay Howard. Aiemmin päivällä nähdyn vauhdin perusteella Satolla näytti olevan hyvät mahdollisuudet päästä kisaan ja näin myös tapahtui. Howard ulos.

Howard mitätöi aikansa ja yritti saman tien vastaiskua. Putoajan paikalle oli nyt tipahtanut Tracy. Howard ei kuitenkaan onnistunut parantamaan.

Tracy päätteli, että hänen olisi parempi parantaa aikaa tai hän jäisi ulos. Niinpä hän mitätöi puolestaan noteerauksensa ja lähti yrittämään parannusta. Jo pudonneiden joukosta 33. paikalle nousi Tracyn mitätöinnin takia kukapa muu kuin Sebastian Saavedra. Tracy ei päässyt edes siihen vauhtiin jota mitätöity aika edusti ja hänkin tuli sisään jo kahden aikakierroksen jälkeen.

Howard sai yrittää vielä kerran, muttei parantanut aikaansa. Niinpä varikolta tilannetta voimattomana seurannut ja kahdesti jo kisasta pudonnut Saavedra lähtee kuin lähteekin ruudukon viimeisestä ruudusta tämänvuotiseen Indianapolisin kisaan!
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Parhaiten nimellä Bia Figueiredo tunnettu, mutta nykyisin vain etunimiään Ana Beatriz käyttävä, Ana "Bia" Beatriz Caselato Gomes de Figueiredo oli muuten Indy 500:n aika-ajoissa sekä paras tulokas, että nopein tyttökuljettaja. Naisista mukaan kisaan mahtuivat myös Simona de Silvestro, Danica Patrick ja Sarah Fisher. Viides yrittäjä, Milka Duno, karsiutui, kuten edellä on mainittu.

Bia kertoo Autosportin nettisivulla olevansa iloisempi muiden rookieiden kuin muiden naisten päihittämisestä:
I'm much happier to be the fastest rookie today than anything. I wouldn't imagine being the fast female, but what really catches me here is being the fastest rookie.
Ja ihan oikeassahan Bia on arvostaessaan suorituksensa tähän järjestykseen, sillä de Silvestroa lukuun ottamatta nämä tyttökuskit eivät ole kummoisia vastuksia.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Ja ihan oikeassahan Bia on arvostaessaan suorituksensa tähän järjestykseen, sillä de Silvestroa lukuun ottamatta nämä tyttökuskit eivät ole kummoisia vastuksia.
No Fisher ehkä voisi ovaaleilla olla hyvässä autossa jonkinlainen uhka, mutta oman alokastiimin kanssa lähinnä vastaantulija.

Lähtöjärjestyksessä on kyllä todella mehevää, että molemmat tulokasnaiset sijoittuvat pikkutiimien autoilla juuri kuningatar Patrickin taakseen. Simonan suoritusta puolestaan nostaa se, että tämä oli vasta hänen toinen kertansa ovaalilla ja vieläpä HMV:n ainoalla autolla. Bialla sentään oli kolmen muun kuljettajan ja Dreyer & Reinboldin kokemusta ja apu takanaan.

Tosin ei sillä, Danicalla oli koko Andretti-tiimin tietotaito takanaan. Danican pettymys oli ilmeisesti ollut niin suuri, että hän sai jälleen hänelle varsin tyypillisen itkuraivarin ja haukkui varikolla koko tiimin kelvottomaksi. Hänessä ei tietenkään ollut mitään vikaa. Taisipa sanoa jopa, ettei ansaitse tällaista. Katsomo oli ratkennut äänekkääseen buuaukseen. Taitaa kuningattaren vartti olla ohi, kun sekä moottoriradoilla että ovaaleilla vauhti ei hyvästä kalustosta huolimatta riitä muiden naisten kanssa vertailua.

Muutamaa hassua poikkeusta lukuunottamatta tämän vuoden Indianapolis 500 - ruudukko on ehkä kovin sitten 90-luvun. Katsojiakin oli paalupäivänä paikalla enemmän kuin vuosiin. Ja tämä kaikki heti kun George potkittiin pihalle. Ei liene sattumaa.
 

Ovaali

Well-known member
Liittynyt
18.2.2007
Viestit
341
33 hullunrohkeaa kilpa-autoilijaa potretissa, valmistautumassa maailman hienoimpaan ja nopeimpaan auto-kilpailuun, mutta jokin on pahasti vialla.

Taustalla näkyvien lippujen pitäisi kai kertoa kaikkien mukaan päässeiden kotimaat, mutta mitä ihmettä : Siellä on Espanjan lippu, siellä on Ranskan lippu, ja siellä on Hollannin lippu.
Näistä maista ei osallistujia ole, mutta Kolumbiasta, Sveitsistä ja Belgiasta kylläkin. Näitä lippuja ei näy missään.

Suorastaan pelottava lippu moka jenkki järjestäjiltä - jälleen kerran. Mietin hetken pitäisikö itkeä vai nauraa. Ei onnistunut kumpikaan.

Kummallistä mämmäilyä. Ei saa säheltää näin, ihan oikeasti.


 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
En ole samaa mieltä. CART oli formula-autoilun kuninkuusluokka monipuolisimman kalenterin ja nopeiden autojen ansiosta. Ovaalit ovat osa amerikkalaisten racing-DNA:ta ja siksi en usko Champ Car - fanien pitävän niiden poistamista paluumuuton elinehtona. Ovaalit tosin saattavat kadota kalenterista ihan puhtaan evoluution ja NASCARin mafian vuoksi.
.
Cart ei ole koskaan ollut formula-autoilun kuninkuusluokka. Formula-autoilun kuninkuusluokka on se missä ovat parhaat kuljettajat, liikkuu eniten rahaa ja autot ovat teknisesti kehittyneimpiä. Ympyränkiertäminen itsessään ei tee luokasta sen kummempaa...
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Cart ei ole koskaan ollut formula-autoilun kuninkuusluokka. Formula-autoilun kuninkuusluokka on se missä ovat parhaat kuljettajat, liikkuu eniten rahaa ja autot ovat teknisesti kehittyneimpiä. Ympyränkiertäminen itsessään ei tee luokasta sen kummempaa...
Tämä on mielipidekysymys ja olet väärässä. ;)

CART oli formula-autoilun kuninkuusluokka, koska se tarjosi maailman parhaimmille kuljettajille (Mansell, Andretti, Fittipaldi, Villeneuve, Tracy, Unser Jr...) paikan kilpailla maailman kovavauhtisimmilla ja erilaisimmilla radoilla. CARTissa kalenteri oli ja on edelleen formula-autoilun monipuolisin ja Championship-autot aikaansa verrattuna teknisesti mm. turbojen ja vaihtoehtoisten polttoaineen puolesta kehittyneitä vauhtihirmuja. Mites se tekninen kehitys muuten on F1:ssä toiminut?

F1:n eliitti tuntuu vain harvoin haluavan muistaa sarjansa niin hohdokkaan historian. 60-luvulla F1-tiimit ja kuljettajat saapuivat toukokuussa massoittain Indianapolisiin tienaamaan koko vuoden palkkansa ykkösistä ja ei ne budjetit parhaimpien F1-tiimien ja parhaimpien CART-tiimien välillä 90-luvun alussa nyt mitenkään radikaalisti eronneet toisistaan. Penske olisi budjettinsa puolesta voinut toimia Mercedeksen tehdastiiminä ykkössissä ja McLaren Fordin asiakkaana CARTissa. Ykkösten budjettien merkittävä kasvu tapahtui vasta myöhemmin. Tunnetuin seurauksin.
 
Ylös