Kuhta ei voi ymmärtää valmennusjohdon ratkaisuja!
ILTALEHTI:
- Tämä tapahtui nyt toisena vuotena peräkkäin. Suoraan sanottuna vituttaa ja olen todella pettynyt. Tämä on minulle todella kova paikka. En tiedä mistä johtuu, että en sovi maajoukkueen kuvioihin, Kuhta sanoo.
- Kauden aikana uskoin, että mahdollisuudet päästä MM-kisoihin olisivat olleet olemassa.
Kuhta ei päässyt harjoituspeleissä pisteiden makuun. Sitä ei esitetty syyksi joukkueesta putoamiseen.
- Ei putoamista oikeastaan mitenkään perusteltu. Sanottiin vain, että kilpailu pelipaikoista on ollut tasaista, mutta nyt kävi näin. Aikamoinen pettymys se oli, vaikka tiesin, että joku tulee putoamaan kisaryhmästä, Kuhta kertoo.
Kuhta ei tunnu kovin innokkaalta seuraamaan Leijonien pelejä televisiosta.
- En todellakaan lähde katsomaan mitään Suomi-Tanska-peliä. Sitten voin katsoa, kun on edessä ratkaisupelit, mutta suunnitelmiani en tule otteluiden takia muuttamaan.
Kuhta ei halua kuitenkaan sulkea ovia maajoukkueeseen.
- Kunhan olen saanut vietettyä kesän rauhassa ja kerättyä uutta virtaa, niin tottakai olen taas valmis maajoukkueeseen, Sveitsin SC Bernissä ensi kaudella pelaava laitahyökkääjä toteaa.
PASI SAARELA tykitti puolestaan SM-liigassa peräti 31 maalia. Maalitilaston ykkösen kohtalo ei ollut paljon Kuhdan kohtaloa helpompi: maajoukkueen päävalmentaja Erkka Westerlund ei Saarelan maalitehtailua noteerannut.
- Kertaakaan en kauden aikana Westerlundin kanssa puhunut. Välillä mietin, että olisihan se ollut kiva käydä maajoukkueessa kokeilemassa. Mutta niinhän se on, että jos näillä maalimäärillä ei maajoukkueeseen pääse, niin ei sitten. En halua kuitenkaan lähteä miettimään miksi näin kävi, Pasi Saarela naurahtaa.