Jassoo. Eli kumpi puhuu totta?
<small>[ 18-06-2003, 16:45: Message edited by: VR ]</small>
Kreikan reissusta tulee varmaan ikimuistoinen.Presidentin entinen neuvonantaja Martti Manninen kertoi tänään STT:lle, että pääministeri Anneli Jäätteenmäki pyysi itse Irak-tietoja, toisin kuin väitti tänään eduskunnalle antamassaan ilmoituksessa.
- Pääministerin eduskunnalle antaman ilmoituksen johdosta totean: Jäätteenmäki otti minuun yhteyttä vähän ennen ensimmäistä vaalikeskustelua ja pyysi tapaamista. Tapaamisessa Jäätteenmäki oli kiinnostunut Irak-aineistosta ja antoi minulle salaisen faksinumeronsa yhteydenpitoa varten. Jäätteenmäki oli minuun yhteydessä myös puhelimitse myöhemmin, Manninen sanoi.
Mannisen lausunto herätti eduskunnassa kohun
Martti Mannisen antama lausunto herätti välittömästi melkoisen kohun eduskunnassa, varsinkin keskustan kansanedustajien parissa.
Keskustalainen kauppa- ja teollisuusministeri Mauri Pekkarinen sanoi, että Mannisen väitettä on vaikea uskoa todeksi. Hän kaipaa todisteita lausunnon tueksi.
-Minulla on kaikki syy uskoa, että Jäätteenmäki puhui tänään totta eduskunnalle, Pekkarinen sanoi.
-Jos Mannisen sanat pitävät paikkansa, että Jäätteenmäki on puhunut eduskunnalle muuta kuin totta, hänellä ei ole kuin yksi vaihtoehto, pyytää itse eroa, kokoomuksen puheenjohtaja Ville Itälä sanoi.
-Järkyttävä uutinen, keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Mari Kiviniemi luonnehti.
(MTV3-STT)
<small>[ 18-06-2003, 16:45: Message edited by: VR ]</small>