Järvilehdon kommentit nuoremmasta Schumista.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Williamsin tekninen johtaja Patrick Head ei mieluusti kehu Schumacheria liikaa. Kolmeen paalupaikkaan neljässä viime kisassa pystynyt saksalainen lyö tallikaverinsa Headin mielestä vain kokemuksellaan.
- Aika-ajotulokset viestittävät mielestäni vain se, että kokeneempi Schumacher näyttää harjoituksissa pääsevän nopeammin lähelle auton ihannesäätöjä.
- Olen sitä mieltä, että aika-ajotuloksilla (7-3 Schumacherille) ei ole mitään tekemistä kuljettajiemme todellisen nopeuden kanssa. Se osoittaa vain kummankin etenemisvauhdin eroavuudet, Head tuumii.
Jos laittaa koko jutun tuohon, niin siitä käy selkeästi ilmi mitä asialla tarkoitetaan!

Eli saman sanoin itsekkin aikaisemmin! Ralf kun saa hommat toimimaan, niin silloin se menee kovempaa kuin Monty, hetken! Tästähän Patrick on höpöttänyt aikaisemminkin!

Tuo on vähän sellanen Heikin "käännöskukkanen", taas wink
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11226
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
MaranelloRed:
Se miksi aikoinaan otsikon avasin niin johtui tasan tarkkaan siitä että Lehdon tyyli arvostella nuorempaa Schumcheria oli todellinen rimanalistus entiseltä F1 kuljettajalta joka ei ykkösissä saanut ikinä mitään aikaan. Siinä vain aurinkolasit silmillä kädet taskussa todettiin että monikertainen GP voittaja on täysin kädetön kuljettaja jonka ei edes kuuluisi olla ykkösissä. Päälle vielä hymyiltiin siihen malliin niinkuin itse oltaisiin jokunen MM kotiin aikanaa hoideltu.
Totta.

Mutta on syytä muistaa että JJ oli nuoruudessaan Ferrarin testikuski ja jokainen italialaisten kanssa tekemisiin joutunut ihminen on elävä todiste kadonneesta aivomassasta ja saanut sieluunsa pysyvän valehtelijan sekä vääryydentekijän siirtogeenin.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Siitä taisi puuttua hymiö. Ironia ja sarkasmi ovat vaikeita ymmärtää tässä umpivakavassa nettikeskustelussa.

Joo, Jykän arvostelu oli mielestäni aikoinaan vähän yliampuvaa, varsinkin kun Ralfilla oli niitä näyttöjä pikkuformuloista ihan kivasti.

Se, miksi Ralf on nyt nopeampi johtunee hänen autonkehittelytaidoista ja asennoitumisesta ajamiseen. Kilpa-autoilussa on useita vastakohtaisia asennoitumisia auton säätämiseen. Ralf ja Juan-Pablo taitavat edustaa ääripäitä, aivan kuin esim. Mansell ja Prost tai Mario Andretti ja Ronnie Petersson aikaisemmin. Kaksikkojen toinen kuljettaja on auton säätämiseen metodisesti ja tarkasti suhtautuva kuljettaja joka pyrkii löytämään tarvittavat sekunnin kymmenykset kehittämällä auton ajettavuutta oikeaan suuntaa. kaksikon toinen osapuoli ei kiinnitä säätämiseen niin paljon huomiota, vaan käyttää lahjakkuuttaan heikosti käyttäytyvän auton hallitsemiseen. Montoyat ja peterssonit eivät välitä siitä onko auto yli- vai aliohjaava, he ajavat autolla aina täysillä. Ralfit ja prostit sitävastoin tajuavat, että auto ei ole tarpeeksi hyvä ja sitä on kehitettävä paremmaksi. Auton säätöongelmia ei kierretä yrittämällä kovempaa, vaan pitkäkestoisella työllä insinöörien ja mekaanikkojen kanssa.

Yleensä MM-voittoja hankkineet kuljettajat ovat näitä taitavia autonsäätäjiä, pikemminkin kuin luonnonlahjakkuuksia.
 

mälaareni

Well-known member
Liittynyt
21.2.2001
Viestit
87
Sijainti
Miami,USA
pmv:
Siitä taisi puuttua hymiö. Ironia ja sarkasmi ovat vaikeita ymmärtää tässä umpivakavassa nettikeskustelussa.

Joo, Jykän arvostelu oli mielestäni aikoinaan vähän yliampuvaa, varsinkin kun Ralfilla oli niitä näyttöjä pikkuformuloista ihan kivasti.

Se, miksi Ralf on nyt nopeampi johtunee hänen autonkehittelytaidoista ja asennoitumisesta ajamiseen. Kilpa-autoilussa on useita vastakohtaisia asennoitumisia auton säätämiseen. Ralf ja Juan-Pablo taitavat edustaa ääripäitä, aivan kuin esim. Mansell ja Prost tai Mario Andretti ja Ronnie Petersson aikaisemmin. Kaksikkojen toinen kuljettaja on auton säätämiseen metodisesti ja tarkasti suhtautuva kuljettaja joka pyrkii löytämään tarvittavat sekunnin kymmenykset kehittämällä auton ajettavuutta oikeaan suuntaa. kaksikon toinen osapuoli ei kiinnitä säätämiseen niin paljon huomiota, vaan käyttää lahjakkuuttaan heikosti käyttäytyvän auton hallitsemiseen. Montoyat ja peterssonit eivät välitä siitä onko auto yli- vai aliohjaava, he ajavat autolla aina täysillä. Ralfit ja prostit sitävastoin tajuavat, että auto ei ole tarpeeksi hyvä ja sitä on kehitettävä paremmaksi. Auton säätöongelmia ei kierretä yrittämällä kovempaa, vaan pitkäkestoisella työllä insinöörien ja mekaanikkojen kanssa.

Yleensä MM-voittoja hankkineet kuljettajat ovat näitä taitavia autonsäätäjiä, pikemminkin kuin luonnonlahjakkuuksia.
ja sitten on iso-sumeja joissa yhdistyy molemmat ominaisuudet, kakka nakki muille kilpailijoille.

mutta täytyy kyllä todeta, että ralf oli alkukaudesta enemmän kuin hukassa auton kanssa, mutta lienee löytänyt luottamuksen menopeliinsä ja uskaltaa ajaa enemmän rajalla kun auto toimii, täytynee muistella muutaman vuoden taakse erästä suomalaista mestaria joka ajoi hieman samaan tapaan, eli kun ei suju niin ei suju ja sitten kun sujuu, niin mennäänkin ihan eri kierroksella kuin muut.
 

Pete1

New member
Liittynyt
14.4.2002
Viestit
1
Sijainti
Pori
Ralf ajaa hyvin silloin kun auto on oikeissa säädöissä. Mutta kun vähän on ongelmia, mies on ulkona kärkikahinoista. Voi voittaa mestaruuden jos Williamsin ylivoima pitää loppuun asti, mutta jos joutuu radalla kaksintaisteluun, niin ei mitään jakoja selvitä voittajana. Molemmissa Williams-kuskeissa on samaa vikaa, ettei tasaisuutta löydy suorituksissa. Tosin Ralf on ajanut nyt jo kolme hyvää kisaa peräjälkeen ja Montoyallakin on neljä kohtuullista kisaa. Tällä hetkellä taitaa pahin uhka Williamsille olla se delfiinikeula-auto, jos se vain on tullakseen.
 
Ylös