Jaguar ja menestys?

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Bobakki sanoi:
Neweyn siirtyminen olisi toteutuessaan ollut täysin sen ansiota, että hän ja tuolloin tallin johdossa ollut Bobby Rahal ovat hyviä ystäviä.

Osaltaan varmasti olisi, mutta tuskin Newey olisi edes harkinnut siirtoa jos Jaguar olisi pelannut pienillä panoksilla.

Muuten tuo oli typerää toimintaa Neweyltä, kirjoittaa ensin pitävä sopimus Jaguarin kanssa ja sen jälkeen toinen Mclarenille :thumbdown

Mikäli siirto olisi toteutunut, ei ole vaikea arvata että nykyään vihreät autot ajaisivat kilpaa voitoista
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Black Leopard sanoi:
Mikäli siirto olisi toteutunut, ei ole vaikea arvata että nykyään vihreät autot ajaisivat kilpaa voitoista
Niinkuin Mclarenit ovat ajaneet kokokauden :D
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Black Leopard sanoi:
Osaltaan varmasti olisi, mutta tuskin Newey olisi edes harkinnut siirtoa jos Jaguar olisi pelannut pienillä panoksilla.

Muuten tuo oli typerää toimintaa Neweyltä, kirjoittaa ensin pitävä sopimus Jaguarin kanssa ja sen jälkeen toinen Mclarenille :thumbdown

Mikäli siirto olisi toteutunut, ei ole vaikea arvata että nykyään vihreät autot ajaisivat kilpaa voitoista
Onpahan vaan täysin järjetön väite tuo viimeinen. Aatelkaas nyt kaikki, että millainen merkitys yhdellä miehellä, vaikka hyvä mies erittäin tärkeälle paikalle olisikin, voi oikeasti olla noin isossa palapelissä:rolleyes:

Millään resursseihin liittyvällä tuota Neweyn siirtoa ei voi _mitenkään_ perustella, niin kaukana Jaguar on muista tehdastalleista sillä saralla. Parhaimpana tai pahimpana esimerkkinä juuri tuo Oton esiin tuoma tuulitunnelin puute.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Black Leopard sanoi:
Mikäli siirto olisi toteutunut, ei ole vaikea arvata että nykyään vihreät autot ajaisivat kilpaa voitoista
Keke sanoi aika hyvin aikanaan -98 Neweyn siirrosta McLarenille:
"ei yksi mies voita taikka häviä tätä sotaa, McLarenilla on 50 insinööriä suunnittelemassa autoa...."
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Kyllä Jaguar ja Webber viime kaudella väläyttelivät. Onko vain niin, että tällä kaudella hekin lankesivat ansaan ja lähtivät yrittämään liian suurta harppausta ja kävi kuten Macille ja Willamsille? Ja koska Webberinkin kosinta on alkanut, eli onko miehen suurimmat näyttöhalut tyydytetty tältä kaudelta ja ensi vuonna sitten täräytetään taas.

Ja olikos se Renault edes "kokonaan" poissa, eikös ne Supertec-moottorit olleet jotain Renault-johdannaisia ja jolla saatiin pohjustettua paluuta.

Mutta kyllähän Fordilla pitäisi olla piiiiitkät perinteet F1-moottoreista, joten ihme on ettei myllyt ole parempia.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Niin ainahan sanotaan ettei yksi mies ratkaise sotaa ykkösissäkään.Mutta tuohon lauseeseen sisältyy valhe.Mikäli esim: Ferrarilta sirtyisi kesken kauden Ross Brawn toiseen talliin tai lopettaisi ykkösissä, olisiko Schumi ja Ferrari enää yhtä ylivoimaisia? tai mikäli autoa ei suunnittelisi Rory Byrne?

Loppujen lopuksi niin koko talli kuin ykkösissä ratkaiseekin, yhden TÄRKEÄN miehen (tai naisen :thumbup: ) panos on aina todella ratkaisevassa asemassa.

Yhden tärkeän panos on siinäkin mielessä merkittävä että heidän kauttaan asiat alkavat kummasti usein toimia->oikeat ihmiset oikeille paikoille.Mikäli Jaguar olisi Neweyn 2002 saanut, olisi tallilla melkoisella varmuudella nykyään mainittu tuulitunneli ja Fordin panostus muutenkin huomattavasti suurempaa.Millä todennäköisyydellä talli siis ajaisi nykyään vain jäännöspisteistä?
 
Ylös