Jalkapallon MM Saksa 2006

patriot

Foorumin senaattori
Kyllähän toi kohuttu tilanne oli ihan selviö!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Portugalilaiset tekee tuolla näyttelyllään itselleen hallaa ... tuomari uskoo entistä vähemmän noiden jälkeen!

Vilperi

Välimallin jätkä
Sijainti
Tampere
jaska sanoi:
Portugalilaiset tekee tuolla näyttelyllään itselleen hallaa ... tuomari uskoo entistä vähemmän noiden jälkeen!
Totta, tuntuu ettei Cristiano Ronaldo edes yritä pelata palloa tuolla kuudentoista sisällä vaan syöksyy joka tilanteessa. :nope:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
oon tässä ruvennut tän takia kannustaa Ranksaa (eli Portugali menee jatkoon, sanokaa mun sanoneen)

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Oli kyllä karmeata katsottavaa tuo Portugalin heittäytymissuma..heti 16-alueella kaaduttiin jos vastustaja tuli lähelle. Välillä kaksi pelaajaa kerralla. Tuohon portugalilaiset hävisivät; heidän perinteinen häpeällinen tyylinsä ei toiminut tällä kertaa

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kyllä tässä pelissä taas sai vahvistusta ne syyt miksi jalkapallo ei aivan terävämpään kärkeen omalla listallani nouse. :nope: Jännitystä ja kunnon tilanteita jäi ikäänkuin kaipaamaan. :nope:

Näytelmäpalloa oli enämpi, kuin liikaa. Ranskiksia toivoin makarooneja vastaan aiemmin, tosin ottelun kuluessa olin sitten kotvasen aikaa portukaalien puolella. Sitten alkoi tuo jurkka suoraan sanoen tuttaa. :mad:

poko

Well-known member
KIITOS RANSKA! nyt vielä kaatakaa makaroonit niin saadaan kisoihin siedettävä lopputulos :ahem:

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
poko sanoi:
KIITOS RANSKA! nyt vielä kaatakaa makaroonit niin saadaan kisoihin siedettävä lopputulos :ahem:
Todellakin.

ZZ voisi ratkaista senkin pelin. :ahem:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Todetaas vielä tuosta pilkusta, kun tuntuu niin monelle olevan varmaa, että se on filmausta:
- Henryn maine ei ole mitenkään filmaava (toki tämä ei todista mitään)
- Oikea filmaaja ois hypännyt suoraan siitä kun jalka osui, ironista kyllä hyvä filmaaja ois saanut sen näyttämään sellaiselta että täällä ei kukaan ois huomannut mitään ja kaikki ois sanonut "oikea tuomio"
- Henry yritti pallon perään (kuten tuosta kuvastakin näkee, katse pallossa), melko tyypillinen tilanne Valioliigasta itse asiassa.
- Kun jalka johon kopattiin osui maahan, Henry menetti tasapainon, jalka oli täysin luonnottomassa asennossa ja osui maahan kärki edellä

-> Selkeä rankku
-> Ei ollut filmi

kristian.s

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Kyllähän se selkeä pilkku oli. Ei jää kerrassaan mitään jossiteltavaa, mielestäni. On välillä aika surullista, mutta kuitenkin samalla hyvin huvittavaa, seurata, kun nämä tällaiset jalkapallon anti-kannattajat näkevät jokaisessa tilanteessa tapahtuneen filmausta. Filmausta toki esiintyy, mutta mielestäni olisi suotavaa yrittää ymmärtää, että kun mennään sata lasissa ja joku pistää jalan siihen eteen, niin tuloksena on kaatuminen. Tällä en viittaa tähän nimenomaiseen Henry-tapaukseen, mutta noin yleisestikin tuo tuntuu olevan seikka, joka hyvin harvalle menee perille.

Hidastuksistahan näkee, kuten tässäkin ketjussa on todettu, että Henryn kopattu jalka on suhteellisen luonnottomassa asennossa osuessaan maahan. Ainakin itse olen ihan tavallisella juoksulenkilläkin joskus onnistunut astumaan ns "väärin", menettänyt tasapainoni ja kaatunut. Eikä kyse ole ollut mistään filmauksesta ;)

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
kristian.s sanoi:
Kyllähän se selkeä pilkku oli. Ei jää kerrassaan mitään jossiteltavaa, mielestäni. On välillä aika surullista, mutta kuitenkin samalla hyvin huvittavaa, seurata, kun nämä tällaiset jalkapallon anti-kannattajat näkevät jokaisessa tilanteessa tapahtuneen filmausta. Filmausta toki esiintyy, mutta mielestäni olisi suotavaa yrittää ymmärtää, että kun mennään sata lasissa ja joku pistää jalan siihen eteen, niin tuloksena on kaatuminen. Tällä en viittaa tähän nimenomaiseen Henry-tapaukseen, mutta noin yleisestikin tuo tuntuu olevan seikka, joka hyvin harvalle menee perille.

Hidastuksistahan näkee, kuten tässäkin ketjussa on todettu, että Henryn kopattu jalka on suhteellisen luonnottomassa asennossa osuessaan maahan. Ainakin itse olen ihan tavallisella juoksulenkilläkin joskus onnistunut astumaan ns "väärin", menettänyt tasapainoni ja kaatunut. Eikä kyse ole ollut mistään filmauksesta ;)
En ole muuten vielä sanallakaan maininnut oliko pilkku oikeutettu vai ei ?! Epäselvä tilanne kuitenkin ja mielestäni futiksen säännöissä olisi parantamisen varaa. Saisivat antaa tuollaisista tilanteista, joko vapaapotkun (rankkari vain äärimmäisen selvästä tilanteesta) tai sitten rankkarin ja lisäksi keltaisen/punaisen kortin heittäytyjäkandidaatille. Aivan varmasti aika iso prosentti katsojista piti Henryn samaa pilkkua epäoikeutettuna ja melkoisella todennäköisyydellä se myös innoitti portugalilaisia pelaajia kokeilemaan ns. helppoa keinoa tasoitukseen jurkkaamalla. Ja ehkä toi teatraalisuus kontaktitilanteissa on veressä muuteskin... ;)

Se, että pidät näitä kyseisen rankkarin (ja kaatuilemisen) arvostelijoita futiksen anti-kannattajina (ihmeen myöhään viitsivät muuten peliä katsella!) on vielä surullisempaa, kuin sinun jalkapallokiimailusi eli tässä matsissa "mitään näyttelyä ei ollut" -soopa. Eilinen peli ei todellakaan ollut mitenkään erityisen hyvää mainosta jalkapallolle - ainakaan reilua peli ei ollut. Tällä jälkimmäisellä viittaan molempien joukkueiden harrastamaan ilmiselvään jurkkailuun.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Toivottavasti Hyypiä ja Tihinen jyrää noi Portugalin lasijalat helvetin syvälle nurmen alle. :thumbup:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
En ole muuten vielä sanallakaan maininnut oliko pilkku oikeutettu vai ei ?! Epäselvä tilanne kuitenkin ja mielestäni futiksen säännöissä olisi parantamisen varaa. Saisivat antaa tuollaisista tilanteista, joko vapaapotkun (rankkari vain äärimmäisen selvästä tilanteesta) tai sitten rankkarin ja lisäksi keltaisen/punaisen kortin heittäytyjäkandidaatille. Aivan varmasti aika iso prosentti katsojista piti Henryn samaa pilkkua epäoikeutettuna ja melkoisella todennäköisyydellä se myös innoitti portugalilaisia pelaajia kokeilemaan ns. helppoa keinoa tasoitukseen jurkkaamalla. Ja ehkä toi teatraalisuus kontaktitilanteissa on veressä muuteskin... ;)

Se, että pidät näitä kyseisen rankkarin (ja kaatuilemisen) arvostelijoita futiksen anti-kannattajina (ihmeen myöhään viitsivät muuten peliä katsella!) on vielä surullisempaa, kuin sinun jalkapallokiimailusi eli tässä matsissa "mitään näyttelyä ei ollut" -soopa. Eilinen peli ei todellakaan ollut mitenkään erityisen hyvää mainosta jalkapallolle - ainakaan reilua peli ei ollut. Tällä jälkimmäisellä viittaan molempien joukkueiden harrastamaan ilmiselvään jurkkailuun.
Älä ota itseesi, eiköhän Kristian (ainakin minä tein) vastannut enemmän Matxin edellisen sivun kommenteille, kuten tälle:
Matxi sanoi:
Osuminen on eri asia kuin kaataminen. Mun mielestä toi oli aika selkeä syöksyminen, Henryltä täysin tietoinen teko vrt Maradonan "jumalan käsi". Kosketushan siinä oli mutta Henry tunsi sen ja näki että pallo karkasi itseltä niin tuli sellanen sopiva heittäytyminen siihen.

No, ei voi moittia Henryä. Näitähän voi jalkapallossa tehdä täysin huoletta kun minkäänlaista jälkiseuraamuksen vaaraa ei ole. Iät ajathan filmeillä näitä on ratkottu.
Tai tälle:

Matxi sanoi:
No kyllä minä ainakin näin sen siitä eka hidastuksesta kuinka paljon myöhemmin Henry kaatu osumaan nähden.