Hieman keskustelua heistä. Japanilaisiahan on ykkösissä pyörinyt ainakin koko sen ajan kun itse olen seurannut aktiivisesti, eli vuodesta 1994. Tallien/moottorinvalmistajien tuella heitä on kyörätty ajamaan, mutta koskaan ei ole tullut sen suurempaa menestystä. Miksi?
Aihe tuli mieleen tuosta Nakajiman sekoilusta Brasiliassa. Hän ilmeisesti on joittenkin kirjoissa varsin mainio pilotti, mutta kun ensimmäisessä kisassa ajetaan kahden varikkomiehen päälle, hiipii mieleen Iden ja Saton sekoilut. Japanilainen kulttuurihan on hyvin vaativa, onko menestyspaineet joka jätkällä niin kovat etteivät pysty rentoihin suorituksiin?
Tässä muutama "legenda" jonka muistan
Ukyo Katayama
Itseasiassa tämä äijä on jäänyt mieleen ihan positiivisena häntäpään kuskina. Muistaakseni hän ei koskaan sen kummemmin sekoillut, mutta ajoi ykkösissä monta vuotta. Syinä taisi olla kotimaiset Mild Seven ja Yamaha. Vaan eipä tainnut koskaan edes saada mahdollisuutta ajaa hyvistä sijoista?
Tora Takagi
Äijä ajeli Tyrellillä ja Arrowsilla pari kautta. Ei tullut menestystä. Romua taisi tulla jonkun verran, mutta en muista kaverin olleen kuitenkaan itsemurhapommittaja. Katosi CART-sarjaan.
Takuma Sato
Eddie J. taisi ottaa sällin talliinsa toiveena Hondan koneet jatkossakin. Ei tullut koneita ja Sato lähti BARille näyttämään kykyjään. BAR-ajoilta on jäänyt mieleen epävarmat otteet ja riskiohitukset. Äijä on tosin yllättänyt positiivisesti siirryttyään Agurille. Mikäli Honda alkaa joskus kulkea näkisin että ukolla voisi olla mahdollisuuksia jopa voittoon asti.
Yuji Ide
Aguri antoi taidottomalle mahdollisuuden. Ide kiitti ja kolaroi itseltään lisenssin pois. Onneksi kukaan ei kuollut.
Sakon Yamamotosta ei ole oikeastaan minkäänlaisia mielikuvia. Brasiliassa tosin ihan näyttävä kolari Fisin takakonttiin. Nakajimasta ei vielä voi oikein sanoa mitään, ok-debyytti radalla.
Aihe tuli mieleen tuosta Nakajiman sekoilusta Brasiliassa. Hän ilmeisesti on joittenkin kirjoissa varsin mainio pilotti, mutta kun ensimmäisessä kisassa ajetaan kahden varikkomiehen päälle, hiipii mieleen Iden ja Saton sekoilut. Japanilainen kulttuurihan on hyvin vaativa, onko menestyspaineet joka jätkällä niin kovat etteivät pysty rentoihin suorituksiin?
Tässä muutama "legenda" jonka muistan
Ukyo Katayama

Itseasiassa tämä äijä on jäänyt mieleen ihan positiivisena häntäpään kuskina. Muistaakseni hän ei koskaan sen kummemmin sekoillut, mutta ajoi ykkösissä monta vuotta. Syinä taisi olla kotimaiset Mild Seven ja Yamaha. Vaan eipä tainnut koskaan edes saada mahdollisuutta ajaa hyvistä sijoista?
Tora Takagi

Äijä ajeli Tyrellillä ja Arrowsilla pari kautta. Ei tullut menestystä. Romua taisi tulla jonkun verran, mutta en muista kaverin olleen kuitenkaan itsemurhapommittaja. Katosi CART-sarjaan.
Takuma Sato

Eddie J. taisi ottaa sällin talliinsa toiveena Hondan koneet jatkossakin. Ei tullut koneita ja Sato lähti BARille näyttämään kykyjään. BAR-ajoilta on jäänyt mieleen epävarmat otteet ja riskiohitukset. Äijä on tosin yllättänyt positiivisesti siirryttyään Agurille. Mikäli Honda alkaa joskus kulkea näkisin että ukolla voisi olla mahdollisuuksia jopa voittoon asti.
Yuji Ide

Aguri antoi taidottomalle mahdollisuuden. Ide kiitti ja kolaroi itseltään lisenssin pois. Onneksi kukaan ei kuollut.
Sakon Yamamotosta ei ole oikeastaan minkäänlaisia mielikuvia. Brasiliassa tosin ihan näyttävä kolari Fisin takakonttiin. Nakajimasta ei vielä voi oikein sanoa mitään, ok-debyytti radalla.