Japanin ralli 2007

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
RITA#28 sanoi:
No ei sitten... Subarussa on sitäpaitsi vahvin moottori jos nyt eka siitä lähdetään, on ollut jo varmaan 10v putkeen. Mutta Subarun alusta on jostain keskiajan hevoskärrystä, jos sitä Fordiin tai Sitikkaan vertaa. Eiköhän kaikki wrc-autot ole aika huippukehitettyjä?

Se taas voi johtua siitä että Bosse valitsee joka pätkälle ihan väärät renkaat. Varmaan ikinä ole samat kuin Loebillä on. Bosse osaa myös tehdä virheitä, toisin kuin Loeb. Lisäksi Sitikassa ei taida koskaan olla edes mitään pienintäkään vikaa...

Onkohan silläkään hirveästi väliä tällä hetkellä mitä Subarulla tehdään? Autoa ei ole kehitetty lähiaikoina paskan vertaa. Kaikki työt tehdään uuden auton ympärillä. Kuskeille jää vain kasa sitä itseään, ajakaa sillä. Motivoi:thumbup:
Subarussa tehokkain moottori? No miksi ne kiihtyy sitten niin hitaasti? Olet varmaan kullut, mitä kävi kun Petter otti Sebin kanssa viivaa Saksassa?

Bosse valitsee väärät renkaat joka pätkälle? No, johan on paksua. On se Bosse todella epäammattimainen kaveri.

Tein vertailuni Petterin ja Chrisin välillä, joten sillä ei ole väliä onko Subarua kehitetty viime aikoina. Ollakseen maailman nopein kuski, täytyisi olla johdonmukaisesti paljon nopeampi kuin huomattavasti kokemattomampi tiimikaveri.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Valde sanoi:
Subarussa tehokkain moottori? No miksi ne kiihtyy sitten niin hitaasti? Olet varmaan kullut, mitä kävi kun Petter otti Sebin kanssa viivaa Saksassa?

Bosse valitsee väärät renkaat joka pätkälle? No, johan on paksua. On se Bosse todella epäammattimainen kaveri.

Tein vertailuni Petterin ja Chrisin välillä, joten sillä ei ole väliä onko Subarua kehitetty viime aikoina. Ollakseen maailman nopein kuski, täytyisi olla johdonmukaisesti paljon nopeampi kuin huomattavasti kokemattomampi tiimikaveri.
Kyllä, jos olet vähänkään rallia seurannut, huomaat että Subaru irtoaa viivalta MELKEIN aina paljon muita nopeammin ja tämä selittää myös hiukan sitä miksi Subet ovat pätkien ekoilla spliteillä aina hyvässä vauhdissa. En ihmettele jos Petteri on Loebille Saksassa hävinnyt, Subaru ei asvaltilla lähde mihinkään, alusta paska. Soralla Subarulla ei voi hävitä lähdössä, muuten kuin siten että kuski epäonnistuu lähdössä.

Eikä se nyt joka pätkälle vääriä valitse, mutta kaikki tietävät että Sitikka yleensä osuu aina oikeaan, toisin kuin muiden tallien hatusta vetämät rengasvalinnat. Eikä kuski niitä itse valitse, kyllä siinä on niitä päitä 10 pyörimässä. Joukossa tyhmyys tivistyy. Sitikalla on noin 3kertaa enemmän miehiä pätkän varrella raportoimassa säätilasta, lämpötiloista yms. Soraralleissa Fordilla on n. 1-2miestä per pätkä, Sitikalla on ainakin 2, yleensä 3-4. Asvaltilla Fordilla on n. 3per pätkä, Sitikalla jopa 10. Itse olen Fordilla säämiehenä ollut Suomen MM-rallissa. Ilmanko Fordit Suomessa pärjää...:D

Niin ja huomaat että Petteri on ollut nopeampi aina kun auto on kestänyt eikä siinä ole ollut ongelmia. Ihan turha puhua mitään tosta tilanteesta, kannattaa vaan oottaa jos ne sais sen uuden auton kulkemaan niin sitten sen todellisen tason näkee. Kyllähän tietenkin semmoisellakin pitäisi pärjätä mikä ei edes kulje suoraan!
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
RITA#28 sanoi:
Kyllä, jos olet vähänkään rallia seurannut, huomaat että Subaru irtoaa viivalta MELKEIN aina paljon muita nopeammin ja tämä selittää myös hiukan sitä miksi Subet ovat pätkien ekoilla spliteillä aina hyvässä vauhdissa. En ihmettele jos Petteri on Loebille Saksassa hävinnyt, Subaru ei asvaltilla lähde mihinkään, alusta paska. Soralla Subarulla ei voi hävitä lähdössä, muuten kuin siten että kuski epäonnistuu lähdössä.
Olen ehkä tässä ihan totaalisen väärässä, mutta eikös soralla muut asiat ole selkästi tehoa tärkeämpiä lähdössä? Kun kyllähän noissa kaikissa tehoa sen verran on, että saa renkaat sutimaan. Oleellisempaa on se, että kuinka tuon tehon saa siirrettyä.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Antti82 sanoi:
Olen ehkä tässä ihan totaalisen väärässä, mutta eikös soralla muut asiat ole selkästi tehoa tärkeämpiä lähdössä? Kun kyllähän noissa kaikissa tehoa sen verran on, että saa renkaat sutimaan. Oleellisempaa on se, että kuinka tuon tehon saa siirrettyä.
Kyllähän sekin ratkasee, mutta turha sitä siirrellä jos sitä ei ole. Ei vaan, siihen lähtöönkin vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkkä teho että se ei ehkä ole niistä se vertailukelpoisin asia.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Kuten sanottu teho ja viivalta irtoaminen eivät ole sama asia. Hyvinhän Sube viivalta irtoaa, mutta satasen jälkeen Pösö ja Citikka ovat aina menneet menojaan niissä virtual spectator otoksissa joita minä olen nähnyt.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
RITA#28 sanoi:
Kyllähän sekin ratkasee, mutta turha sitä siirrellä jos sitä ei ole. Ei vaan, siihen lähtöönkin vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkkä teho että se ei ehkä ole niistä se vertailukelpoisin asia.
Jatkakaa pojat, jatkakaa! Hauskaa luettavaa. :eek:
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Mitäs yllättävää siinä on jos Ford ja Sitikka menee menojaan satasen jälkeen kun Subarussa on jo siinä vaiheessa ensimmäinen ongelma, ihme jos kestää edes niin pitkälle...:D

No joo, en sitä tarkoittanutkaan että se lähtö siihen tehoon jotenkin vaikuttais, mutta itseppä kehuskelit kuinka lööppi oli jossain jättänyt? En ole nähnyt. Eikä kyllä pahemmin kiinnostakkaan.

Se Suben tehokkain moottoritieto tulee ihan sisäpiiristä.:thumbup:

Muuten mikä vitun Pösö? Onko se tehny jo paluun?:eek:
Aika näkymättömästi tullut kehiin...
:alppu:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
J.Hunt sanoi:
Jatkakaa pojat, jatkakaa! Hauskaa luettavaa. :eek:
Samaa mieltä.:D

On niin sisäpiiriläisiä ja sisäpiiritietoa, että.;)

Eihän ne tehot vaan se kokonaisuus, se ratkaisee. Ja minun tietojen mukaan kuski ne rengasvalinnatkin pätkille viime kädessä valitsee kuultuaan suositukset yms. viime hetken tiedot.

Se 0,1 - 0,2 sek lähdössä hävitty on otettavissa itse pätkällä aika nopeastikin kiinni kunhan auton muut ominaisuudet ovat balanssissa ja kuski sieltä huippupäästä.

Mielestäni Bosse ja Loeb ovat kiistattomasti tämän hetken nopeimmat kuskit ja Hirvonen aivan siinä kannassa. Ensi vuonna luulen Mikonkin olevan Loebin tasolla nopeudessakin ja vuodesta tulevan erittäin tasainen ja mielenkiintoinen. Ei tule ensi vuoden mestaruus Loebille tarjottimella, tosissaan saa ajaa, vähintään yhtä tosimielellä kuin tänäkin vuonna ja mestaruus ratkaistaneen tämän vuoden tavoin vasta kauden loppupuolella.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Ja here we go again. Heti kun mainitaan taikasana Subaru niin johan roihahtaa liekkeihin ketju kuin ketju. Noh, noteerataan niitten tekemisiä sitten kun saavat tehtyä itselleen kunnon auton..
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Micael sanoi:
On niin sisäpiiriläisiä ja sisäpiiritietoa, että.;)

Eihän ne tehot vaan se kokonaisuus, se ratkaisee. Ja minun tietojen mukaan kuski ne rengasvalinnatkin pätkille viime kädessä valitsee kuultuaan suositukset yms. viime hetken tiedot.

Se 0,1 - 0,2 sek lähdössä hävitty on otettavissa itse pätkällä aika nopeastikin kiinni kunhan auton muut ominaisuudet ovat balanssissa ja kuski sieltä huippupäästä.

Mielestäni Bosse ja Loeb ovat kiistattomasti tämän hetken nopeimmat kuskit ja Hirvonen aivan siinä kannassa. Ensi vuonna luulen Mikonkin olevan Loebin tasolla nopeudessakin ja vuodesta tulevan erittäin tasainen ja mielenkiintoinen. Ei tule ensi vuoden mestaruus Loebille tarjottimella, tosissaan saa ajaa, vähintään yhtä tosimielellä kuin tänäkin vuonna ja mestaruus ratkaistaneen tämän vuoden tavoin vasta kauden loppupuolella.
Kannattaa ruveta vittuilee ku ei mistää mitää tiedä...:thumbup:

No kyllä se päätös on yhteinen. Jos tallipäällikkö/rengaspäällikkö haluaa jotkut muut mitä kuski niin ei siinä kuskin sana paina, varsinkaan kakkoskuskeilla.

No ehkä, kun ton verran on jo molemmat autot Subarua nopeampia kilometrillä. Enkä oo muuta väittänytkään. Subaru vain on nopein lähdössä ja sen takia se eka splitti näyttää aina niin hyvältä Subarujen kannalta.

Sun mielipitees, jokaisella on oma...:thumbup:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
RITA#28 sanoi:
Kannattaa ruveta vittuilee ku ei mistää mitää tiedä...:thumbup:
Ilmeisesti tarkoitit tuolla nyt itseäsi, eikä aikaisempi postaukseni vittuilumielessä ollut kirjoitettu, olipahan vaan pieni pilke silmäkulmassa sanailtu.;)

Mulla on kokemuksen tuomaa tietoa ja nykyisinkin sitä tietoa tulee ihan riittävästi niiden muutamien tuttujen, hyvinkin tunnettujen tahojen kanssa keskustellessa ja tavatessamme.

Joskus aikoinaan kysyi eräs toimittaja Timo Saloselta Jyväskylässä, että mitkäs renkaat se Timo valitsi alleen. Timo kurkkasi ikkunasta renkaisiin ja sanoi, että "mustia ja pyöteitähän nuo näyttäis olevan".:)
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Mulle on ihan sama ketä sä tunnet ja mistä tietos saat, mutta mitä sä rupeet kyseenalaistaa mun tietoja, että "ollaa nii sisäpiiriläistä", kun et edes tiedä että mistä tietoni saan tai ketä tunnen?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
RITA#28 sanoi:
Mulle on ihan sama ketä sä tunnet ja mistä tietos saat, mutta mitä sä rupeet kyseenalaistaa mun tietoja, että "ollaa nii sisäpiiriläistä", kun et edes tiedä että mistä tietoni saan tai ketä tunnen?
Pojat, Japanin ralli meni jo, samoin Ford ja Citroen T:Subaru
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24298
Sijainti
lappeen Ranta
RITA#28 sanoi:
Mulle on ihan sama ketä sä tunnet ja mistä tietos saat, mutta mitä sä rupeet kyseenalaistaa mun tietoja, että "ollaa nii sisäpiiriläistä", kun et edes tiedä että mistä tietoni saan tai ketä tunnen?
Siinä "sisäpiiri"-viestissä ei kyllä taidettu viitata erityisesti kehenkään tiettyyn viestijään täällä. Oletko muuten ihan oikeasti sitä mieltä, että tietojasi ei pidä kyseenalaistaa juuri siksi kun et ole kertonut mistä ne ovat peräisin?

Minä kyllä uskon tietoihisi kun niissä tuntuisi olevan asiantuntemusta takana, mutta yhtä hyvin ymmärrän että joku muu ei välttämättä usko.
 

7son7

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
610
Ainakin siina Subba-dokussa Atkinson sai ne renkaat alle mitka halusikin monta kertaa ja syyksi sanottiin se etta kuski kuitenkin silla autolla joutuu ajamaan joten hanen perstuntumansa on se tarkein. Monta kertaa itki italianmies (Pirelli) tiimille kun Atkinson sai sanoa asiaan viimeisen sanan. Tietenkin Atkinson on aikas kovapainen kaveri.

Eikohan niilla kakkoskuskeillakin ole vahan sananvaltaa asiassa.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Sanot näin yhden dokumentin yhden rengasvalinnan perusteella? Enkä ole väittänyt että kakkoskuskilla ei olisi mitään valtaa, tottakai kuskilla, itehän se sen parhaiten tietää, mutta se päätös tehdään YHDESSÄ! Yleensä kakkoskuski(varsinkin jos on vähän kokemattomampi) haluaa samat renkaat mitä ykkönen ottaa.
 
Ylös